Mortal Kombat 11 jsme v naší recenzi velmi chválili. Petr se navíc nezdráhal mluvit o tom, že je aktuální díl slavné bojovkové série možné klidně chápat jako dokonalý příklad, jak by měly hry v tomto žánru ve smyslu technického zpracování, prezentace či vlastních soubojů vypadat. Výsledné hodnocení 7/10 ale hrubě ovlivnila celková ekonomika hry v kombinaci s přestřelenou obtížností v režimu Towers of Time, kvůli čemuž zůstaly mimo hru dvě třetiny celého obsahu. Vývojáři ze studia NetherRealm nicméně slíbili, že se budou všemi problémy urychleně zabývat a v co nejkratším čase se pokusí uvést MK11 do stavu, kdy už nebude nikomu házet klacky pod nohy. A jak slíbili, tak v uplynulých dnech svědomitě konají. Mortal Kombat 11 se od svého vydání dočkal hned několika patchů, které postupně upravily umělou inteligenci nepřátel, distribuci odměn, odstranily také některé glitche a nově rovněž snížily požadavky na postup ve věžích jednotlivých postav.
Nejprve pojďme k ekonomice hry, které chtějí vývojáři pomoci hned dvěma způsoby. Tím prvním je odměna ve výši 500 000 žetonů, 1000 duší, 1000 časových krystalů a 500 srdcí pro každého hráče, je však nutné přihlásit se o ni do zítřejšího odpoledne. Tím druhým pak byly dílčí zásahy do přerozdělování odměn po vyhraných zápasech nebo provedených fatalitách v režimu Towers of Time, díky čemuž se hráči snadněji dostávají k lepšímu vybavení. Vývojáři také snížili cooldown pro používání jednotlivých předmětů během boje, které s sebou přináší specifická zvýhodnění. Bez nich defacto není možné Towers of Time hrát, a i když stále zaznívají pochyby, zda nejde o překombinovaný systém, tzv. Konsumables fungují o poznání lépe a dají se efektivněji využívat.
"Mortal Kombat 11 je jednou z nejprogresivnějších bojovek posledních 5 let a jediným pořádným zástupcem západní školy. Vynikající soubojový systém a audiovizuální orgie bohužel sráží na kolena rozbitá a nekonzistentní obtížnost v jednom z klíčových módů živících ekonomiku hry," řekl Petr minulý týden v recenzi. Pokud chcete porovnání s aktuálním stavem a zajímají vás další detaily, určitě se na naše hodnocení podívejte.
Dalším bodem, kterého se opravy týkají, je již zmiňovaná umělá inteligence. V původní verzi nebylo možné smysluplně porovnávat obtížnost napříč herními módy, takže zatímco v příběhu nemuseli mít hráči na střední obtížnost vážné problémy, v Towers of Time zůstávali bez šance. Nyní je zážitek sjednocen a přispívá k tomu i snížení výdrže protivníků nebo upravená míra poškození, ať už se bavíme o menším účinku některých modifikátorů, nebo naopak silnějších útocích v konkrétních situací a za použití některých předmětů. Ve výsledku úpravy vedou k tomu, že je hraní mnohem příjemnější a přináší s sebou tolik potřebný dobrý pocit z postupného odhalování dalšího obsahu, který zůstával kvůli všem neduhům uzamčený za nepřístupnou zdí. Kvalitnějšímu zážitku nakonec prospělo i snížení nároků pro získávání dalších bonusů ve věžích s konkrétně vybranou postavou, kdy už není třeba pro postup od 1. do 5. úrovně vysloveně grindovat. Snad jen poslední stupeň s nově požadovanými 75 vítězstvími může takto působit, vývojáři ale na druhou stranu nechtějí, aby se ze hry stala procházka růžovou zahradou.
S věžemi je pak samozřejmě přímo spojen i režim The Krypt, ke kterému sice vývojáři přistupují obezřetně, ale i tak se ho snaží upravit podle požadavků komunity. Zvýšila se například četnost zisku odměn z předmětů, které se v kryptě dají rozbít a zmizel glitch, pomocí kterého jste se mohli sice snadno, ale navzdory pravidlům dostat rychleji ke všem postavám. Jediné, co přetrvává, je poměrně otravné přepínání z bojových 60 fps na 30 během všech fatalit a právě v Kryptě, což je ale věc, se kterou vývojáři nejsou ochotní alespoň prozatím nic provádět. Jak už zjistili autoři modifikace, která v případě PC verze fps lock odstraňovala, může tak docházet k desynchronizaci v multiplayeru, což je opět proti pravidlům a vývojáři si v minulém týdnu vyhradili právo tyto praktiky trestat.
Na každý pád je ale snaha opravit hru očividná a je v tomto případě příjemné prohlásit, že to, co platilo ještě před několika dny, už díkybohu neplatí. Jistě, Mortal Kombat 11 ještě není vybroušeným diamantem, pro což mu rozhodně nechybí ambice, ale je na dobré cestě stát se tím, čím měl v ideálním případě být už na začátku. Pokud jste ale dosud váhali s koupí kvůli obtížnosti a problémům, které Petr zmiňoval v recenzi, v tuto chvíli byste už mohli být s hraním spokojení.