Každá cesta jednou končí. Naši třídílnou minisérii věnovanou nejočekávanějším hrám roku 2019 uzavíráme přehledem titulů, které mají dorazit do obchodů ještě letos, ale zatím neznáme jejich přesné datum vydání. Pohodlně se usaďte a podívejte se společně s námi na potenciální pecky, které už nyní netrpělivě vyhlížíme.
Microsoft potřebuje exkluzivní tituly jako sůl a žádný Crackdown ho zřejmě nespasí. Hráči chtějí krev, chtějí maso Locustů a chtějí Gears of War. Nebo lépe řečeno – Gears, jak se bude série nově a značně odlehčeněji nazývat. Pátý díl však nezmění pouze název, ale také hlavního protagonistu, kterým bude poprvé v sérii žena. Jmenovitě půjde o Kait Diaz, která na konci čtvrtého dílu vzbudila v řadách vojáků kolem JD Fenixe značný rozruch. Ať už kvůli tomu, že je její medailonek znakem Hordy Locustů nebo kvůli svým vizím, ve kterých k ní promlouvá Roj a samotná královna Locustů Myrrah. V pátém díle se tedy nejprve přesuneme do výzkumného ústavu Koalice a pak by měla přijít ke slovu očekávaná hratelnost. Klan Fenixu do ní určitě promluví po svém, to ostatně naznačil už první teaser, kterého jsme se dočkali na E3. Hra by měla podle předpokladů vyjít koncem letošního roku.
Studio Ubisoftu sídlící v Singapuru vůbec poprvé vede vlastní projekt a tím je námořními bitvami z Assassina inspirovaný titul Skull & Bones. Vydavatel hru představil na E3 v roce 2017 a kromě PC míří také na konzole PS4 a Xbox One. Taktická námořní akce slibuje prohloubit principy z Black Flag, ale hráči se budou plavit vodami Indického oceánu namísto Karibiku. Ať už se do bitvy pustíte sami anebo s dalšími kapitány, mnohem větší zřetel budete muset brát na povětrnostní podmínky. Samotné souboje a vylepšování plavidla nicméně v mnohém připomíná sérii Assassin’s Creed. Stejně jako v Assassinovi i tady budeme verbovat posádku, používat dalekohled a nebudeme se štítit ani kontaktních soubojů a kdejakých špinavostí a triků. Ovládnout nové exotické vody a jejich obchodní trasy ale nebude jen tak. Stát proti vám budou nejen jejich ochránci, ale i další piráti.
Po nevalném úspěchu Pillars of Eternity 2 se koncem loňského roku přihlásili vývojáři ze studia Obsidian s novým projektem a zdá se, že si odhalení hry nemohli načasovat lépe. The Outer Worlds má totiž být pravověrným first person RPG, o jehož vývoj se starají autoři původních dílů série Fallout. A určitě nám dáte za pravdu, že v době, kdy se Fallout 76 od Bethesdy stále nedokáže vymanit z nově se rodících problémů, fanoušci na takový příslib opravdu slyší. O to víc, když hra vypadá v prvních ukázkách opravdu dobře a nesnaží se zalíbit jen laciným pozlátkem. Naopak, mechanismy hry, zejména pak dialogy a vlastní RPG prvky, mají být velmi tradiční a dostát pověsti Obsidianu, což si v turbulentní době plné barviček a bláznivých pokusů o herní sci-fi nebo postapokalyptické záležitosti necháme líbit.
Autoři Titanfallu ze studia Respawn Entertainment pracují na hře Star Wars Jedi: Fallen Order, jejíž příběh je zasazen mezi filmy Pomsta Sithů a Nová naděje, tedy třetí a čtvrtou epizodu. 3rd person akce byla ohlášena už v květnu 2016 a oficiálně se představila loni na E3. Hráč se chopí padawana, kteří přežil vydání Rozkazu 66, v jehož důsledku byla zabita většina rytířů Jedi. Navzdory skutečnosti, že má hra vyjít už letos, konkrétních informací se nám trestuhodně nedostává a titul připomíná paní Columbovou, o níž všichni mluví, ale nikdo ji nikdy neviděl. EA však slibují, že se novinky dočkáme už na Vánoce a snad díky ní prolomí prokletí Star Wars her z posledních let.
Před několika dny zavítal Hideo Kodžima do studia Remedy, aby lidem kolem Sama Lakea ukázal svůj Death Stranding. Na oplátku mu proto finští vývojáři ukázali jejich nejnovější projekt – Control – a dočkali se od slavného japonského designéra slov obrovského uznání. Control má být sci-fi akční záležitostí, ne nepodobnou předchozímu Quantum Break, ve které se před vámi bude doslova měnit celý svět. Ne však vlastním přičiněním, ale na základě sil hlavní hrdinky. Létání, manipulace s předměty, transformace prostředí… Podle dostupných trailerů toho bude umět Jesse Faden opravdu hodně a do hry promluví i vaše kreativita a přesnost jednotlivých pohybů a načasování. Vývojáři dali nicméně najevo, že spíše než na hluboký příběh plný nečekaných zvratů se soustředí na prostředí a variabilitu vlastního zážitku, takže velkou výpravnou záležitost nečekejte. Už jen díky stylizaci a pověsti Remedy ale musíme Control do našeho výběru zařadit.
Zatímco vývoj Rage 2 id Software z větší části svěřili Avalanche Studios, pokračování Dooma z roku 2016 dělají sami. Další díl kultovní first person akce pohání nový engine id Tech 7 a kromě PC, PS4 a Xboxu One míří i na Nintendo Switch. Frenetická akce slibuje nové zbraně, nové vybavení a pestřejší možnosti pohybu. Pekelní démoni mají ohrožovat život na Zemi v mnohem větších počtech než posledně a dočkáme se také celé řady úplně nových protivníků, anebo nepřátel, kteří v předchozím dílu chyběli, ale objevili se v některé ze starších her. Těla vašich obětí budou nově během souboje reagovat na zranění a postupně chátrat. Asymetický multiplayerový mód Invasion zase umožní hráčům pronikat do cizích kampaní, kde na sebe vezmou podobu některého z démonů. Tuto funkci ale bude možné úplně vypnout. Chybět samozřejmě nebude ani tradiční hra pro více hráčů se standardními módy.
S počinem Hidea Kodžimy se přesouváme ke hrám, u nichž by se mohlo letošní datum vydání jevit spíše jako velké přání nežli reálná možnost, ale ve všech čtyřech případech se odvoláváme na nejrůznější souvislosti, náznaky či indicie a společně s Jirkou vydání v roce 2019 věříme. Death Stranding jsme věnovali velký prostor v souvislosti s projektem Russia 2055, ale nejsilněji se jeví prohlášení samotného Hidea Kodžimy, který v novoročním přání v časopise Famitsu položil kryptickou otázku, zda náhodou není letošní rok rokem velryby. Odpověď zní – není – máme-li to brát podle čínského kalendáře, láme se rok psa a vepře, takže tím Kodžima zřejmě myslel velryby ze své hry. Na otázku si navíc odpověděl, když vyzval čtenáře, aby se těšili na Death Stranding, a jak se říká – pod svícnem je největší tma. Představovat hru jako takovou zřejmě nemá smysl – ze všech náznaků jsme zmatení jako všichni ostatní, těšíme se ale na to, o čem vlastně příběh Sama Bridgese je, co znamenají všechna ta mimina, jak do toho zapadají obří éterické bytosti na obloze a všechna ta černá kapalina.
Studio Sucker Punch Productions zodpovědné za série Sly Cooper nebo Infamous od roku 2014 pracuje na akční adventuře Ghost of Tsushima. Exkluzivita pro PlayStation 4 nás zavede do středověkého Japonska na stejnojmenný ostrov, jehož velký otevřený svět čelí mongolské invazi. 3rd person dobrodružství s prvky stealth se pyšní fantastickou grafikou a stylizací, která připomíná výtvarné dílo nebo film. Autory ostatně výrazně inspiroval proslulý režisér Akira Kurosawa. Hráč si v kůži posledního přeživšího samuraje bude muset osvojit úplně nové bojové techniky, aby přežil tváří v tvář přesile nepřítele. I když hru vyvíjí americký tým, podnikl několik výprav do země vycházejícího slunce, vše konzultoval s místními odborníky a nabídne i japonský dabing. Pro složení hudebního doprovodu si autoři zvolili rovněž Japonce.
Nikdo asi nebral vývojáře z CD Projektu vážně, když během loňského roku tvrdili, že Cyberpunk 2077 vyjde ještě pro aktuální generaci konzolí a že je možná blíž, než si hráči myslí. A přesto jsme mohli sledovat hodinovou ukázku, která byla původně určena jen novinářům a dalším pozvaným lidem na E3, respektive na Gamescomu. A vzhledem k tomu, že se na hře údajně pracuje už od první poloviny roku 2016, letošní vydání nemusí být úplné sci-fi. Pomineme-li detaily o Night City, ve kterém se bude hra odehrávat, hlavní postavě nebo neuvěřitelné míře maličkostí, s nimiž lidé z CD Projektu automaticky počítají, je tady jedna věc, která vyvolává naděje a mnozí jsou na základě ní přesvědčení, že Cyberpunk 2077 vyjde v následujících 11 měsících. Tou věcí je grant od polské vlády, který CD Projekt získal na vývoj města, multiplayeru, filmového zážitku a animace s tím, že deadlinem pro dokončení těchto náležitostí je poslední den letošního roku. Jistě, dotace je ve výši 7 milionů dolarů a CD Projekt ji může v případě potřeby vrátit a nevyužít, ale jak už bylo řečeno – tady musí člověk chtít i trochu věřit.
Naughty Dog mají na kontě hity jako Crash Bandicoot, Jak and Daxter nebo Uncharted. Jejich nejdospělejší hrou je ale akční adventura s prvky survival hororu The Last of Us. Pokračování pecky z roku 2013 znovu zamíří exkluzivně na PlayStation a oznámeno bylo už v prosinci 2016. Příběh se odehrává pět let po událostech původní hry a hlavní hrdinkou se stane nyní už dospělá Ellie. Vývoj odstartoval v roce 2014 a kromě Ellie se pochopitelně vrátí i Joel a oba jejich představitelé. Ústředním tématem námětu má být nenávist, která pohání populární hrdinku. Hra slibuje vylepšené stealth prvky a větší svobodu pohybu. Vylepšení dozná i umělá inteligence nepřátel, kteří spolu budou údajně schopní efektivně komunikovat. Rozšířena bude také výroba vlastního vybavení. Kromě singleplayeru znovu nabídne titul rovněž hru pro více hráčů.
A co vy? Na jaké hry se letos těšíte nejvíc? Na který titul jsme podle vás zapomněli a stihnou vůbec všechny jmenované hry vyjít ještě letos? Podělte se s námi i dalšími fanoušky o své názory v komentářích a klidně si zkuste tipnout, ze kterých her se stanou hity a které naopak navzdory vkládaným nadějím propadnou.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Je to vlastně soubor menších i větších her s tím, že kdokoliv může přispět svou troškou do mlýna a celé je to obalené komunitní složkou.