Stýská se vám po sérii Dead Space od Visceral Games a EA? Mně ano a navzdory slabšímu třetímu dílu se počítám mezi loajální fanoušky Isaaca Clarka. Pranic mi nevadí, že šlo o směsici Vetřelce, Věci a Horizontu událostí ani skutečnost, že se část hráčů přela, zda jde o survival horor, anebo spíš akci v hororových kulisách. Dead Space mám prostě rád a chybí mi. Takže mě těší, že se na horizontu (nikoli událostí) objevil titul, který má ambici stát se jeho duchovním nástupcem. Tou hrou je nezávislý počin Negative Atmosphere.
Hororová novinka je ve vývoji několik měsíců, jde pochopitelně o úplně novou značku a spoléhá na technologii Unreal Engine 4 od Epicu. Hlavního hrdinu budeme ovládat z pohledu třetí osoby, nicméně ve starších videích lze objevit i first person zobrazení, s nímž očividně také projekt koketoval. Stejně jako v Dead Space se mohou hráči těšit na ustřelování jednotlivých končetin, plamenomet nebo zatím tajuplnou loď TRH Rusanov, o níž v podstatě nic nevíme, stejně jako o příběhu, který bude pochopitelně pro celý projekt zásadní. Zdá se však, že kromě potvor z masa a kostí se budeme muset postavit ve větší míře i všemožným robotům a mechanickým protivníkům.
Demo by chtěl tým dokončit už letos, přičemž hra zatím míří na Windows, Mac a Linux.
Za hrou stojí Calvin Parsons, který podle svých slov vede skupinku nezávislých vývojářů z celého světa. Podobně jako řada jeho kolegů a dalších podobných projektů i Negative Atmosphere vsadil namísto snahy získat rovnou jednorázovou finanční injekci prostřednictvím Kickstarteru na stále populárnější Patreon, kde můžete vývojáře podporovat pravidelně. To je však jen začátek. Cílem je získané prostředky a vlastní finance využít k vytvoření reprezentativního hodinového dema, které chce Parsons uvolnit zdarma ještě předtím, než se pokusí vybrat dostatek peněz na zbytek hry prostřednictvím klasické crowdfundingové kampaně.
Výsledkem by pak měl být titul, který hráče zabaví minimálně na 7 hodin. Všichni, kdo budou podporovat projekt na Patreonu formou předplatného, mají automaticky dostat plnou hru. Pokud se ji povede dokončit. Mluvit o datu vydání je přirozeně ještě předčasné, ale demo by chtěl tým dokončit už letos, přičemž hra zatím míří na Windows, Mac a Linux. Pokud se ale podaří vybrat dostatek peněz a Negative Atmosphere bude mít úspěch, autoři by ho rádi viděli také na konzolích. Výměnou za podporu se účastnící Pateronu mohou těšit nejen na pravidelné exkluzivní updaty, ale také hratelné ukázky, pohledy do zákulisí a vlastní jméno v závěrečných titulcích.
Mluvit o hře v této fázi vývoje v superlativech nelze. Představuje ale slušný příslib a jde o projekt, který se vyplatí sledovat. To však neznamená, že by vše bylo jako ze žurnálu. Trochu problém mám s tím, jak moc se Negative Atmosphere momentálně sérii Dead Space podobá. To je něco, co se ještě může změnit a také věřím, že změní. Hranice mezi poctou a kopírováním je ale velice tenká a autoři by měli mít vyšší ambici než jen napodobovat práci Visceral Games. Indikace zdraví, design zbraní i skafandru, systém inventáře a helma zobrazující některé údaje jsou možná až příliš křiklavou připomínkou původních her. Na druhé straně samotný Dead Space se inspiroval na všech možných frontách, takže je nasnadě, proč vývojáři sází na jistotu.
Kromě videa, které naleznete výše, nabízí YouTube kanál Parsonse celou řadu dalších ukázek a klipů, které demonstrují různé části hry. Nicméně klasický trailer byste momentálně hledali marně. Lepší představu o celém projektu si tak uděláte, když si projdete jednotlivá videa. A pak nám nezapomeňte v komentářích napsat, jak se vám tento pokus líbí a zda podobným projektům fandíte.