branding
Plague Inc., Ndemic Creations, Namísto šíření nákazy s ní budeme ve hře Plague bojovat

Namísto šíření nákazy s ní budeme ve hře Plague bojovat

Vývojáři přispěli na boj proti koronaviru a chystají mód, odrážející aktuální snahu lidstva

Zdroj: iStock
24. 3. 2020
Název: Plague Inc. Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , , Žánr: Datum vydání: 26. 5. 2012

Když jsme vás naposledy informovali o hře Plague Inc od vývojářů z Ndemic Creations, bylo to v souvislosti se zákazem provozovat hru na území pevninské Číny. Analytik Daniel Ahmad později upřesnil, že ačkoliv byla hlavním důvodem zákazu chybějící licence pro čínský trh, regulátorům vadilo i téma nákazy a následného vyhubení lidstva, které ve světle aktuálního světové dění může působit necitlivě. Upozorňovaly na to ostatně i zprávy, které popisovanému zákazu Plague Inc předcházely, když si někteří lidé pletli výsledky hry se zdravotnickými modely a projekcemi toho, co by koronavirus mohl na naší planetě způsobit. Už tehdy proto začali lidé z Ndemic Creations spolupracovat se Světovou zdravotnickou organizací, aby vše uvedli na pravou míru a vzájemné propojení trvá do dnešních dní. V novém blogovém příspěvku autoři Plague Inc zveřejnili částku, kterou přispěli na boj s probíhající pandemií a oznámili nový herní mód, v němž hráči nebudou nákazu šířit, ale postaví se jí za pomoci všech dostupných prostředků.

Vývojáři nechtějí zůstat pouze u finanční pomoci a rozhodli se, že budou šířit osvětu způsobem, který jim je nejbližší, tedy prostřednictvím své hry.

Před osmi lety bych si nepomyslel, že skutečný svět může připomínat obraz Plague Inc, nebo že by mohlo tolik hráčů naopak využívat hru k tomu, aby se přes probíhající pandemii dostali,“ říká na úvod autor titulu James Vaughan. Dále uvádí, že Ndemic Creations podporuje Světovou zdravotnickou organizaci a Koalici pro inovaci epidemické připravenosti (CEPI) v hledání léku na nemoc COVID-19, k čemuž vývojáři přispěli v přepočtu bezmála 6,5 miliony korun. Pomoc si samozřejmě obě zmíněné organizace pochvalují a ztotožňují se s tím, že hry mají v dnešní době obrovskou moc informovat spoustu lidí a zvýšit povědomí o problémech, kterým svět momentálně čelí. „Jedině díky jednotnému globálnímu postupu, kdy se soukromý sektor spojí s vládami a filantropy, aby získali přístup ke sdíleným zdrojům a vědomostem, můžeme zastavit hrozbu pandemie,“ dodává CEO Koalice Richard Hatchett.

Vývojáři však nechtějí zůstat pouze u finanční pomoci a rozhodli se, že budou šířit osvětu způsobem, který jim je nejbližší, tedy prostřednictvím své hry. Do Plague Inc by tak měl v dohledné době dorazit nový bezplatný mód, který změní základní herní mechanismy, jako se stalo už dříve například s režimem, v němž nešíříte nákazu, ale nepravdivé zprávy. Tentokrát však zajdou lidé z Ndemic Creations ještě o krůček dál a namísto šíření čehokoliv se budou snažit ono šíření zastavit. „Když jsme připravovali náš příspěvek pro SZO a CEPI, dostávali jsme opakovaně spoustu dotazů, jestli bychom nemohli vytvořit hru, v níž by hráči nákazu zastavovali. Společně s finanční podporou jsme se proto rozhodli, že urychlíme práce na herním módu, ve kterém hráči budou svět od smrtelné nemoci zachraňovat,“ zní vyjádření vývojářů.

Do konkrétních detailů v dalším popisu sice nezachází, ale rozepisují, že zbraněmi hráčů budou mechanismy, se kterými jsme již dobře obeznámeni i my v České republice – tedy možnost podpořit zdravotní systém daných zemí, trasovat nakažené, uvádět v chod karanténní opatření a zamezovat shlukování lidí ve veřejném prostoru. I v tomto případě pak vývojáři potvrzují, že nový herní mód vzniká za přispění odborníků a k dispozici by měl být již brzy. Konkrétně – v přeci jen lehce úsměvném duchu – bychom se záchrany světa v Plague Inc měli dočkat ještě „v době pandemie“.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru