Nejprve trocha historie. V roce 1996 vyšel první díl série Tomb Raider a stálo za ním britské studio Core Design. V roce 2007 vyšel remake pod názvem Tomb Raider: Anniversary a na svědomí ho mělo americké studio Crystal Dynamics. Jenže tuhle vylepšenou verzi měli původně vytvořit také Core Design coby zakladatelé série. Pracovali na ní a dostali se podle některých vyjádření docela daleko. A právě tahle nikdy nedokončená a nevydaná verze nyní unikla na internet v hratelné verzi.
Zdá se, že remake v podání Core Design by nebyl tak moderní jako ten, který nakonec poslali na trh Crystal Dynamics.
Titul po názvem Tomb Raider: 10th Anniversary Edition vznikal v letech 2005 až 2006 a o mnoho let později si mohou fanoušci osahat alespoň jeho alfaverzi. Neobsahuje žádné nepřátele, ale můžete si vyzkoušet akrobatické pasáže v Peru, v Řecku a v sídle Croftových. I když by bylo nespravedlivé hodnotit nedokončenou verzi, zdá se, že remake v podání Core Design by nebyl tak moderní jako ten, který nakonec poslali na trh Crystal Dynamics.
Pozoruhodné také je, že nejde o pozůstatek jediného projektu, protože Core Design se stejný koncept pokusili využít pro hru s Indiana Jonesem. Jak už podtitul 10th Anniversary Edition napovídá, hra měla původně oslavit 10. “narozeniny” Lary Croft. Remake měl zamířit na PS2 a PSP. Vývojáři dostali svolení od společnosti Eidos Interactive, které v té době vlastnila práva na značku i samotné studio Core Design.
Podle vývojářů se projekt dostal daleko, ale v roce 2006 Eidos prodal studio Core Designu firmě Rebellion Developments a jejich verze byla zrušena.
Vývoj odstartoval koncem roku 2005 a remake měl vyjít před Vánoci 2006. Hra by nabídla stejný příběh i kostru s několika novinkami a upravenými hádankami. Podle vývojářů se projekt dostal daleko, ale v roce 2006 Eidos prodal studio Core Designu firmě Rebellion Developments a jejich verze byla zrušena. Přednost dostal remake od Crystal Dynamics, kteří už v tu dobu měli na kontě úspěšný Tomb Raider: Legend, který se stal odrazovým můstkem k jejich dlouholetému partnerství s Larou Croft.
Spekulovalo se, že za zrušením mohla být snaha dostat remake na více platforem současně, což prý nebylo v silách Core, nebo neochota Eidosu po prodeji dál spolupracovat se studiem Core Design. Celou pravdu se zřejmě nikdy nedozvíme. Tomb Raider: Anniversary od Crystal Dynamics nakonec uspěl, na trh ale přišel až o rok později, než bylo původně zamýšleno, proto se zbavil kulaté desítky v názvu. Zato se hra objevila na celé plejádě platforem včetně nové generace konzolí, což jí nepochybně pomohlo.
Pokud nechcete hru sami zkoušet, můžete se podívat alespoň na videa.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.