branding
Tomb Raider, Eidos Interactive, Na internet unikl nedokončený první remake Tomb Raidera

Na internet unikl nehotový první remake Tomb Raidera

Měl vyjít o rok dřív než ten od Crystal Dynamics a pracovali na něm původní autoři série

Zdroj: Core Design
7. 1. 2021
Název: Tomb Raider Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 25. 10. 1996

Nejprve trocha historie. V roce 1996 vyšel první díl série Tomb Raider a stálo za ním britské studio Core Design. V roce 2007 vyšel remake pod názvem Tomb Raider: Anniversary a na svědomí ho mělo americké studio Crystal Dynamics. Jenže tuhle vylepšenou verzi měli původně vytvořit také Core Design coby zakladatelé série. Pracovali na ní a dostali se podle některých vyjádření docela daleko. A právě tahle nikdy nedokončená a nevydaná verze nyní unikla na internet v hratelné verzi.

Zdá se, že remake v podání Core Design by nebyl tak moderní jako ten, který nakonec poslali na trh Crystal Dynamics.

Titul po názvem Tomb Raider: 10th Anniversary Edition vznikal v letech 2005 až 2006 a o mnoho let později si mohou fanoušci osahat alespoň jeho alfaverzi. Neobsahuje žádné nepřátele, ale můžete si vyzkoušet akrobatické pasáže v Peru, v Řecku a v sídle Croftových. I když by bylo nespravedlivé hodnotit nedokončenou verzi, zdá se, že remake v podání Core Design by nebyl tak moderní jako ten, který nakonec poslali na trh Crystal Dynamics.

Pozoruhodné také je, že nejde o pozůstatek jediného projektu, protože Core Design se stejný koncept pokusili využít pro hru s Indiana Jonesem. Jak už podtitul 10th Anniversary Edition napovídá, hra měla původně oslavit 10. “narozeniny” Lary Croft. Remake měl zamířit na PS2 a PSP. Vývojáři dostali svolení od společnosti Eidos Interactive, které v té době vlastnila práva na značku i samotné studio Core Design.

Podle vývojářů se projekt dostal daleko, ale v roce 2006 Eidos prodal studio Core Designu firmě Rebellion Developments a jejich verze byla zrušena.

Vývoj odstartoval koncem roku 2005 a remake měl vyjít před Vánoci 2006. Hra by nabídla stejný příběh i kostru s několika novinkami a upravenými hádankami. Podle vývojářů se projekt dostal daleko, ale v roce 2006 Eidos prodal studio Core Designu firmě Rebellion Developments a jejich verze byla zrušena. Přednost dostal remake od Crystal Dynamics, kteří už v tu dobu měli na kontě úspěšný Tomb Raider: Legend, který se stal odrazovým můstkem k jejich dlouholetému partnerství s Larou Croft.

Spekulovalo se, že za zrušením mohla být snaha dostat remake na více platforem současně, což prý nebylo v silách Core, nebo neochota Eidosu po prodeji dál spolupracovat se studiem Core Design. Celou pravdu se zřejmě nikdy nedozvíme. Tomb Raider: Anniversary od Crystal Dynamics nakonec uspěl, na trh ale přišel až o rok později, než bylo původně zamýšleno, proto se zbavil kulaté desítky v názvu. Zato se hra objevila na celé plejádě platforem včetně nové generace konzolí, což jí nepochybně pomohlo.

Pokud nechcete hru sami zkoušet, můžete se podívat alespoň na videa.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru