Začátkem srpna se patrně kvůli nepozornosti dabérky Natashy Chandel znovu začalo mluvit o třetím dílu série Half-Life. Herečka na svých stránkách uvedla, že pracovala pro Valve na projektu White Sands, což spustilo vlnu nejrůznějších spekulací, ale také souhlasného pokyvování hlavou ze strany známých insiderů. Před měsícem to byl Tyler McVicker, který se specializuje na Valve a vypracoval si za dobu svého působení linii velmi dobře informovaných zdrojů. Nyní se k němu přidává Gabe Follower – další známý insider, který k informacím, které zaslechl od svých vlastních zdrojů, přidal důkladnou analýzu dat, která sleduje už několik let. Z nejrůznějších updatů pro jiné hry od Valve, změn v konfiguračních souborech, rozhovorů s vývojáři a dat převážně z Half-Life: Alyx poskládal možný obrázek Half-Life 3 a v novém videu prezentuje všechny své poznatky.
Gabe Follower věnoval třetímu dílu Half-Life přibližně 20minutové video a snažil se v něm postihnout všechny zásadní informace, které o možném pokračování jedné z nejslavnějších videoherních sérií načerpal. Předně uvádí, že musel sám několikrát ověřovat vše, co mu někdo obeznámený s pozadím vývoje prozradil. Už jen proto, že se podle insidera začalo ve Valve pracovat na Half-Life 3 hned několikrát, pokaždé ale vývojáři došli do slepé uličky a zejména kvůli enginu projekt opakovaně opouštěli. Ve velkém se to ale mělo změnit díky hram Half-Life: Alyx a následně i Counter-Strike 2, které dokázaly, že engine Source 2 je konečně připraven na střílečky a může v něm vzniknout plnohodnotné pokračování. Překvapivé nicméně je, že podle insidera se na Half-Life 3 mělo začít pracovat v době oznámení již několik let vznikajícího Half-Life: Alyx a původně měli lidé z Valve pokračovat ve VR. Nakonec se ale rozhodli pro „placatou“ verzi a od té doby vzniká HL3 jako plnohodnotné pokračování pro všechny hráče na PC bez nutnosti vlastnit headset pro virtuální realitu.
Co se týče náplně, mělo by jít o přímé pokračování Alyx se všemi zvraty a novými proudy vstupujícími do příběhu. Nebudu zacházet do detailů, ale zdá se, že právě prostřednictvím HL3 chtějí lidé z Valve podtrhnout význam VR odbočce a možná i zpětně „přinutit“ hráče k tomu, aby si ji zahráli. Dále pak Gabe Follower uvádí, že by se hra měla do velké míry odehrávat v Xenu, protože prý existují nejen logické příběhové díry v celém loru Half-Life, které mohou události v Xenu zalepit, ale zároveň prý na podlaze pomyslné střižny zůstalo ležet mnoho již hotových myšlenek, misí a událostí z Xenu při dokončování předchozích dílů, kterých se vývojáři z nějakého důvodu nechtějí vzdát. Neměl by to být ale jen Xen, pokud vás právě tyto úrovně tolik nebaví, protože v datech her od Valve se nachází spoustu odkazů například na detailně vymodelovanou přírodu nebo opravdu pečlivě připravená vozidla, díky kterým se budeme zřejmě přepravovat na delší vzdálenosti. Ačkoliv jde pouze o dedukci, Gabe Follower se díky tomu domnívá, že by hra měla být povahou open-world, čemuž dále odpovídá i pečlivá příprava NPC, jejich chování nebo schopnosti vést s hráčem rozsáhlé dialogy. Hra by měla rovněž uplatnit systém počasí s měnícími se podmínkami, takže by skutečně mohla být plynulou a přirozenou záležitostí, nikoliv hrou staromilsky rozdělenou na jednotlivé úrovně či sekvence.
Ve videu pak insider prochází i nejrůznější náznaky stran nepřátel, zpracování vlasů, soubojů a naráží také na gravitaci. Jak dobře víte, právě s ní je série Half-Life výrazně spojená, v případě nové hry by ale mělo být využití gravitace ještě propracovanější. Gabe Follower je přesvědčený, že gravitací budeme moci měnit celé úrovně, hojně ji využívat v boji, ale také při plnění hádanek a celkově ji ovládat ještě mnohem silněji než jen prostřednictvím obligátní Gravity Gun. Nakolik jsou ale informace přesné, je v tuto chvíli jen velmi složité odhadnout, přesto v nás ale hlodá určitý pocit, že tentokrát by to už mohlo opravdu vyjít. Gabe Follower na konci také zmiňuje, že stejným způsobem, jakým má být nyní odhalen projekt HLX – jak je nová hra v datech označována – byl odhalen i Deadloc, a šlo o report z testování, které už patrně probíhá. Čekat ale stále můžeme dlouhé roky…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Z těch větších bych třeba vypíchl Metro Exodus – jednu z nejlepších single player fps posledních let. Nedávno vyšlý remaster System Shocku je dobrý fps zážitek, taky třeba Halo Infinite nemělo úplně špatnou kampaň.. Teď aktuálně nový Doom + Doom II je nabitý obsahem, z Cyberpunku 2077 lze udělat docela fajn střílečku, Atomic Heart taky jde. Z tech starších Titanfall 2, nebo Hunt Showdown z multiplayer škatulky je opravdu intenzivní zážitek, atd.. Je toho fakt hodně, si myslím..
Som rád, že to nebude už hra vo VR, pretože to by som si nemal ako zahrať. Ale nenahneval by som sa, keby je HL 3 aj inde, ako len na PC. Pretože by som si to nemohol zahrať hneď, keďže hry hrávam výhradne na konzoly a herný PC nemám.
Ale ktovie či tomu tak skutočne je. Pretože zaručených správ o vzniku HL3 už bolo za tých cca 20 rokov, veľa. A nič z toho nakoniec nebolo.