Přibližně před měsícem jsme vás informovali o nové hře Black Myth: Wu Kong, která vzniká v nezávislém čínském studiu Game Science. Hlavním důvodem byla fantasticky vypadající ukázka z vlastního hraní, která zaujala nejenom hráče, ale také profesionály herního odvětví. Na první pohled působí Black Myth: Wu Kong jako titul od velkého AAA studia a v mnoha směrech rozhodně nešetří ambicemi. Grafika, celková vize světa, animace hlavního hrdiny a pochopitelně prvky soulslike žánru vyústily v miliony přehrání zmiňovaného videa a vlnu zájmu o studio Game Science. Necelý měsíc poté proto přichází čínská mutace IGN s reportáží, v níž se snoubí bezprostřední dojmy vývojářů po oznámení hry s budoucími plány i pozoruhodnou firemní kulturou.
Sídlo studia navštívil redaktor Charles Young, který o vznikající variaci na legendu o Opičím králi mluvil s art directorem Jangem Čchim. V první řadě IGN potvrzuje, že hra existuje a Young si ji mohl sám vyzkoušet. Vzhledem k tomu, že podepsal smlouvu o mlčenlivosti, nesmí prozradit žádné detaily, ale na dálku přinejmenším vyvrací pochyby, že by šlo jen o nefunkční CGI maketu. Dokonce mohl při hraní zvolit trochu jiný postup, takže namísto transformace do cikády v úvodu videa zvolil boj a v závěru se mohl postavit i dalším bossům, tedy nejen bílému vlkovi z ukázky. Vše je prý zcela funkční a zábavné, přičemž výsledek by měl mít podle vývojářů až 15 hodin a nabídnout více než 100 různých typů nepřátel. Motivací malého, leč rozrůstajícího se týmu v Game Science je udržet zájem hráčů po celou dobu a pravděpodobně i v duchu oněch temných mýtů navázat i dalšími hrami.
Celkový počet životopisů, které do Game Science přišly po zveřejnění videa, přesáhl číslo 10 000 a jde o mnohem víc žádostí, než kolik dokáže oddělení lidských zdrojů zvládnout zpracovat.
Co se týče samotného vývoje, na hře v roce 2018 začalo pracovat přibližně 7 lidí s tím, že nyní čítá studio více než trojnásobek. Sami lidé z Game Science si ale uvědomují, že pokud budou chtít hru dokončit v nadcházejících třech letech, budou muset přijmout mnohem víc zaměstnanců a popisované video mělo sloužit právě k tomuto účelu. Že se záměr podařilo splnit nad očekávání pak dokazují slova o tom, že ještě v den vydání zaklepalo na dveře studia v čínském Chang-čou několik lidí. Celkový počet životopisů, které do Game Science přišly, prý ale přesáhl číslo 10 000 a jde o mnohem víc žádostí, než kolik dokáže oddělení lidských zdrojů zvládnout zpracovat. Navíc, a to je nutné zdůraznit, Game Science momentálně nechtějí růst překotně, takže z tisíců žádostí údajně chtějí v první vlně přijmout maximálně 15 nových zaměstnanců.
Podle dalšího vyprávění Janga Čchi pak mohou zdárně přijatí lidé očekávat na poměry Číny, ale i naší společnosti poměrně netradiční pracovní dobu. Začátek je prý ve 14 hodin s koncem hluboko v noci, pro mnohé stávající zaměstnance i po půlnoci, což ale Charles Young dále nekomentuje. Dodává však, že lidé nemusí sedět v kancelářích, ale klidně pracovat z domu s tím, že nejdůležitější je výsledek, nikoliv nutnost odsedět si požadovaný počet hodin na své židli. Přesto vývojáři očekávají, že se nyní na nějakou dobu odmlčí a budou pracovat na tom, aby dostáli obrovskému očekávání, které po zveřejnění gameplay videa vzniklo. Tým v Game Science je pochopitelně nadšený reakcemi hráčů, zároveň ale cítí narůstající tlak, který přichází i od domácích hráčů. Na největší čínské sociální síti Bilibili totiž zaznamenalo video 25 milionů přehrání a tamější hráči začínají označovat Black Myth: Wu Kong za chloubu Číny.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Dokonce jsem si minulý měsíc přečetl české zpracování Putování na západ (1961), a ani to mne neuspokojilo: místy rozvleklé dětské vyprávění s prvky vivisekcí, vaření osob a stahování z kůže se závěrem zkomprimovaným na dvě stránky zanechalo zase jen pachuť nedostatečnosti.
Když vidím dospělé, leč pořád hravé a předloze poplatné zpracování v Black Myth, tak jsem snad i ochoten předobjednávat. Wukong meets Sekiro!? Hell yea!