Není pochyb, že se Mortal Kombat 1 stal pro studio NetherRealm dalším úspěšným titulem. Hra sklízela vysoké známky, hráči jsou spokojení s pestrou nabídkou herních režimů, včetně příběhu a očekávají postupné přidávání obsahu, zejména stran zajímavých bojovníků. Všechno ale má jeden podstatný háček – hru si užívají hráči na všech platformách vyjma Nintenda Switch, kde hra připomíná spíše nechtěnou parodii „velké“ verze, a co víc, nepovedl se ani marketing, v rámci kterého došlo například i na oficiální trailer ze Switchové verze, až na to, že byl natočen na PC. Hráči nicméně čekají na opravy, kterých se jim konečně dostává skrze první větší patch, alespoň prozatím ale MK1 na Switchi zůstává i nadále za očekáváním.
Popis patche na stránkách WB Games je poměrně strohý. Zmiňuje, že vývojáři do veze pro Switch přidali chybějící mód Invasions, což je rozhodně prima, a pak obecně mluví o vylepšování dílčích složek hry. Změny v hratelnosti a její vybalancování. Opravy žebříčků. Vizuální vylepšení a obecné opravy chyb. Vylepšení výkonu. Oprava stability. A oprava lokalizací. To je vše, na rozdíl od detailních poznámek k patchům od CD Projektu či Larianu šetří WB Games místem, ale na tom by v zásadě nebylo nic špatného. Tedy za předpokladu, že by změny zlepšily neutěšený stav, což se bohužel neděje v takové míře, jakou by si hráči přáli.
Pro názornost můžeme použít video youtubera s přezdívkou MadLittlePixel, který se vylepšené verzi hry věnoval a posuzoval míru vylepšení. Jako první chválí zkrácení načítání zápasu, která zůstává i nadále velmi dlouhá, ale čas je proti předchozí verzi přibližně poloviční. Dále se youtuber mírně pozastavuje nad avizovaným vylepšením grafiky, které podle něj neproběhlo, nebo jednoduše není tak výrazné. Všimnul si ale plynulejšího hraní, ne nikterak dramaticky, ale opět v porovnání s verzí bez patche se vše hýbe o trochu plynuleji. Patrné je to i v příběhovém režimu, který má sice i nadále ne zrovna hezké cutscény, ale MadLittlePixel potvrzuje, že v závěru, kde souboj střídá souboj, alespoň není nutné čekat dlouhé desítky sekund až minut na to, než bude zdánlivě rychlá a svižná akce pokračovat.
Uvidíme tedy, kam až jsou schopní vývojáři ve vylepšování hry pokročit a čeho všeho je schopný samotný Switch. Připomínáme také, že za touto verzí nestojí přímo lidé z NetherRealmu, ale studia Shiver Entertainment a Saber Interactive, takže zejména na jejich bedrech nyní spočívá velká část reputace celé série a aktuální obraz hry. Podstatné však ve finále je, že se něco začalo dít a změny jsou na obzoru.