Jméno moddera Lance McDonalda by našim čtenářům určitě nemuselo být příliš neznámé. Tento šikovný fanoušek se zaměřuje na tituly pro PlayStation 4 a baví se tím, že jím vybrané hry upravuje a doluje z nich takříkajíc maximum. Jeho specialitou byl v poslední době především hratelný teaser hororového Silent Hills jménem P.T. Jeho předchozí práci si můžete připomenout v boxu na konci článku, nicméně teď se tento modder zaměřil na hardcore RPG Bloodborne. U toho si fanoušci už od vydání stěžovali například na to, že hra nejede v 60 snímcích za vteřinu (komentáře lze nalézt například na fórech Reddit), což se McDonaldovi nezdálo a jal se do běhu hry zasáhnout.
Podařilo se mu to, nicméně úplně jednoduché to nebylo a překročit bylo zapotřebí hned několik překážek. Tou patrně nejzajímavější bylo, že prvotní rozchození hry v 60fps automaticky přineslo také nadopování hry steroidy a ta následně běžela doslova ve zrychleném režimu. To si můžete prohlédnout v níže přiloženém tweetu:
I patched Bloodborne to run at 60fps. It works alright (about as good as the Dark Souls 3 PS4 Pro patch does) except for the fact that the game doesn’t have proper timing and the entire game basically runs in fast-forward. This is running on a base PS4. pic.twitter.com/vfdjjWxpp5
— Lance McDonald (@manfightdragon) April 28, 2020
Pozoruhodné je, že oněch 60 snímků za vteřinu se mu podařilo získat i na základní verzi PlayStationu 4. Nicméně ono zrychlení je údajně způsobené špatným časováním snímků a mohlo být teoreticky i důvodem toho, proč FromSoftware nikdy snímkovací frekvenci neurychlili na silnějším PlayStationu 4 Pro. Znamenalo by to zkrátka více práce navíc a spolu s tím i nutnost detailního testování. Ovšem Lance McDonald se toho nezalekl a své experimenty rozvíjel i nadále. S nastavením limitu snímků a s na pozadí upraveným časováním snímků i herní logiky se mu podařilo získat mnohem lepší výsledek. Ten opět sdílel na Twitteru. Jenže to stále ještě nebylo ono a obraz byl z důvodu absence vertikální synchronizace viditelně trhaný, nicméně nakonec se mu přeci jen podařilo dosáhnout o poznání lepšího výsledku.
Ten spočívá v tom, že hru po svých úpravách pouští na PlayStationu 4 Pro v takzvaném Boost režimu konzole. Ten využívá vyššího výkonu a celkového potenciálu konzole pro zrychlení i starších her vyvíjených ještě v době existence pouze základního modelu konzole. Prozatím finální výsledek můžete vidět níže a jak je vidět, McDonald je v tomto případě nadšený.
Holy crap I just tried it with boost mode and it’s a MASSIVE leap. I’ll get some good quality footage and put it on YouTube after I sleep.
— Lance McDonald (@manfightdragon) April 28, 2020
Lance McDonald tak opět jednou dokázal, že dnes už i pět let starý titul má stále ještě co nabídnout nejen po stránce obsahu, ale dokonce i z hlediska technické stránky věci. McDonald zároveň svojí snahou poukázal na to, že s trochou vůle mají i roky staré tituly potenciál na silnější konzoli překvapit. Jakákoli oficiální snaha ale stojí peníze, takže mnohdy nezbyde než se pokochat podobnými výsledky motivovaných fanoušků.
Lance McDonald je v komunitě modderů na PlayStation 4 notoricky známé jméno, v minulosti se zasadil například o objevení skrytého či prvoplánově vystřiženého obsahu z Dark Souls 3 i z dnes probíraného Bloodborne, nicméně nejznámější je pravděpodobně díky své práci na P.T. V tomto velmi krátkém titulu dokázal nalézt opravdu velké množství překvapení, z nichž jsme psali například o tom, co duch mrtvé ženy dělal, když se hráči zrovna nedívali, i to, že tato tajemná postava hráče stále pronásledovala. Nadále nalezl vystřižený obsah a dokonce se dostal i do ulic samotného města Silent Hill.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.