P.T., Konami, Fanoušek P.T. našel cestu do ulic Silent Hillu

Fanoušek P.T. našel cestu do ulic Silent Hillu

Stejný člověk, který zjistil, že hrajeme za Reeduse, se vydal za hranice děsivého domu

21. 12. 2019
Název: P.T. Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: , Datum vydání: 12. 8. 2014

Nepřestává nás fascinovat, kolik pozornosti si už pro sebe dokázal uzurpovat P.T. – hratelná ukázka toho, čím se mohl stát nový Silent Hill, kdyby designér Hideo Kodžima vinou mnoha okolností neodešel z Konami. Od 12. srpna 2014 už nekonečnou chodbou prošly bez nadsázky miliony hráčů, a pokud bychom měli sestavovat žebříček nejzásadnějších her dekády, P.T. by tam bez ohledu na svou značnou obsahovou omezenost nemohl chybět. Ani po více než pěti letech totiž není hratelná ukázka Silent Hills kompletně prozkoumána a v poslední době se o ní mluví zejména díky práci jistého Lancea McDonalda. Jde o muže, který nedávno zjistil, že duch mrtvé Lisy chodí neusátle za hráčem, připraven na něj skočit a vyděsit ho k smrti. Současně s tím pak Lance McDonald zjistil, že celou dobu hrajeme za postavu, které svůj vzhled propůjčil herec Norman Reedus. Nyní však přichází šikovný hráč a tvůrce modifikací se skutečným sólokaprem – dokázal se totiž dostat za hranice děsivého domu a prošel se v ulicích městečka Silent Hill.

Svou odvážnou výpravu zmapoval ve videu, v němž můžete obdivovat, s jakým detailem přistupoval tým Hidea Kodžimy k lokaci, kterou v danou chvíli nepotřebovali hráčům nikterak podrobně představovat. Kulisy měly posloužit jen pro závěrečnou část P.T., v níž došlo na legendární pohled do Reedusovy tváře, přesto je vedle hlavní ulice zpracováno i několik vedlejších uliček a domům nechybí kýžené detaily. Konkrétně se bavíme o hydrantech, parkovacích hodinách, odstavených vozidlech, ale také velkém obytném domě, cákancích krve na zemi nebo nejrůznějších značkách, krabicích a nepořádku. Spoustu z toho se přitom na konci P.T. jen vysloveně mihne, a o to je smutnější sledovat, že finální verze Silent Hills nikdy nespatřilo světlo světa.

Můžete obdivovat, s jakým detailem přistupoval tým Hidea Kodžimy k lokaci, kterou v danou chvíli nepotřebovali hráčům nikterak podrobně představovat.

Na McDonaldově práci je nicméně zajímavé sledovat i technické záležitosti, které demonstruje v přiloženém videu. Když se mu totiž podařilo připojit startovní místnost P.T. k mapě ulice a projít dveřmi, ihned se propadl „pod textury“, což navíc aktivovalo i zmiňovanou Lisu. Lance McDonald posléze na Twitteru potvrdil, že při práci i natáčení videa několikrát vykřikl a opět se mrtvé ženy lekl, rozhodně se ale nechtěl nabízené možnosti vzdát. To, že se nakonec prochází Silent Hillem, je dáno tím, že modifikoval Reedusův model a přiměl jej doslova „plout“ několik centimetrů nad zemí, což ani není ve výsledku patrné. Zároveň s tím se navíc potvrzuje, že ona několikrát zmiňovaná závěrečná část P.T. byla renderována v reálném čase, kdyby si někdo stále myslel, že šlo o připravenou animaci, což je jen další důkaz, že to Kodžima myslel opravdu vážně.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru