branding
Mladá vývojářka vydala hru inspirovanou vlastními potížemi

Mladá vývojářka vydala hru inspirovanou vlastním bojem

Emily Mitchell získala cenu BAFTA. S Fractured Minds chce zbavit duševní nemoci stigmatu

18. 11. 2019

Minulý týden dorazila na trh nezávislá hra Fractured Minds od Emily Mitchell. Titul pro PC, PlayStation 4, Xbox One a Switch je inspirovaný vlastními psychickými problémy a úzkostmi sedmnáctileté vývojářky. Cílem hry je upozornit na duševní poruchy, kterými trpí mnoho lidí okolo nás. Logická first person adventura už se dočkala ocenění BAFTA pro mladé herní designéry a příjmy z ní půjdou nejen na účet autorky, ale rovný díl poputuje současně na charitativní kampaň Safe In Our World.

Emily Mitchell slibuje hluboce osobní a emotivní dobrodružství, které nás vezme na cestu lidskou duší. Každá kapitola atmosférické výpravy symbolizuje jiný aspekt nebo výzvu spojenou s duševním zdravím. “Vytvořila jsem Fractured Minds, abych pomohla těm, kteří trpí úzkostí nebo jinou duševní poruchou. Aby cítili, že v tom nejsou sami,” uvedla Emily Mitchell. “Dopady nemoci mohou být zvenčí neviditelné, ale oslabují ty, kterých se týkají. Je proto důležité budovat o nich povědomí a nabízet podporu,” řekla s tím, že je vděčná za pomoc, které se jí dostalo, a chce proto pomoct ostatním.

S pomocí hry se chce Emily Mitchell podělit o své zážitky a začít mluvit o duševním zdraví ve světě videoher.

Charita Safe In Our World má za cíl upozornit na duševní problémy specificky hráče a vývojáře. Lidé tu mohou najít podporu i informace a prozkoumat příběhy dalších skutečných osob, které se potýkají s podobnými problémy. Samotná hra nabízí šest úrovní a nepojednává zdaleka jen o úzkosti. Dotýká se i depresí nebo paranoii. Prostřednictvím provokativního zážitku mají hráči zjistit, jaké to je žít s nějakou podobno duševní nemocí. Pod soundtrackem je podepsaný ruský hudebník Kai Engel. Jinak vznikl titul plně v režii Emily. Na Fractured Minds pracovala po škole a ve volném čase.

Emily Mitchell pochází z britského Watfordu. V roce 2017 získala cenu BAFTA pro mladé herní designéry. Fractured Minds jsou jejím debutem. Ona sama přitom otevřeně mluví o vlastních potížích a boji s úzkostmi. S pomocí hry se chce podělit o své zážitky a začít mluvit o duševním zdraví ve světě videoher. Osmdesát procent financí, které její hra utrží, bude rovným dílem rozděleno mezi ji a zmíněnou charitu. Safe In Our World podporují společnosti jako Microsoft, Storm in a Teacup, Curve Digital nebo Wired Production, která hru vydává.

“Chtěla jsem udělat hru, která skutečně něco znamená,” říká Emily Mitchell. “Okolo duševního zdraví je řada stigmat, pro okolí je to v podstatě neviditelná nemoc,” dodává. S pomocí Fractured Minds se podle ní mohou lidí vcítit do kůže trpícího člověka, zažít, co zažívá on. A možná mu tak nakonec lépe porozumí a budou k němu hráči víc empatičtí, věří mladá vývojářka.

Její titul má být syrový, upřímný a emotivní. Fractured Minds chtějí demonstrovat, že jsou videohry schopné kreativním způsobem sdělit důležité poselství. Podle Emily Mitchel žít s duševní nemocí znamená každodenní tichý zápas a pojí se s ním pocity izolace a uvěznění. “Uvědomuji si, že je hra provokativní a občas znepokojivá. Ale cítila jsem, že je nezbytné, abych byla upřímná. Čelit duševní nemoci je náročné a nepříjemné,” dodala.

Hra Fractured Minds se prodává za symbolická 2 eura.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru