array(46) {
["_edit_lock"]=>
array(1) {
[0]=>
string(15) "1736782629:9383"
}
["_edit_last"]=>
array(1) {
[0]=>
string(4) "9383"
}
["onesignal_meta_box_present"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["onesignal_send_notification"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_modify_title_and_content"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_notification_custom_heading"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["onesignal_notification_custom_content"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e4aaf081"
}
["podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(95) "Jen pár dní po překvapivém oznámení si to rozmyslel. Místo toho dělá dungeon roguelike"
}
["_podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e50af082"
}
["alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5c87e33428d16"
}
["youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88296e59a70"
}
["sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "yellow"
}
["_sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b8ef4780759d"
}
["seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "0"
}
["_seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5e00ae3f6f092"
}
["karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76921533353"
}
["recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76931623120"
}
["skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b7698f3f97ee"
}
["testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b852d98f5dc9"
}
["plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76966215002"
}
["minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76968715004"
}
["hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76987c0f80b"
}
["galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76944bc8b60"
}
["galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88191610d51"
}
["galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88192210d52"
}
["boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b853d1b80254"
}
["_pageview_20250113"]=>
array(1) {
[0]=>
string(4) "1096"
}
["_thumbnail_id"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "219752"
}
["response_body"]=>
array(1) {
[0]=>
string(337) "{"id":"ed823527-1c34-4a2e-85c3-a40bd9439aa5","external_id":"e7c690df-65b8-c498-8896-71d22dd58073","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}"
}
["status"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "200"
}
["_pageview_20250114"]=>
array(1) {
[0]=>
string(4) "2394"
}
}
Když vývojář Markus Persson alias Notch se začátkem roku 2025 „v podstatě oznámil Minecraft 2“, bylo otázkou, jak to celé vlastně dopadne. Samozřejmě bylo od začátku jasné, že to nebude vyloženě Minecraft 2, ale jakýsi jeho duchovní nástupce, pro jehož vývoj se Notch rozhodl na základě ankety, kterou uspořádal na svém Twitteru. Tehdy se svěřil, že dělá novou hru, ale že by možná lidé spíše ocenili něco jiného, což nakonec vzešlo i ze samotné ankety. Notch to myslel naprosto vážně, ale stejně tak naprosto vážně myslel upozornění, že hra ve skutečnosti nikdy nemusí spatřit světlo světa. A jak se od něj jen týden poté dozvídáme, plány na nový Minecraft vzaly velice rychle za své. Nic nebude. Respektive pokud si to třeba za čas opět nerozmyslí.
Notch po svém oznámení dál plnil svůj Twitter dalšími různými příspěvky, ovšem už 7. ledna přidal jeden, který rázem plány na vývoj pokračování či nástupce Minecraftu utnul. Ovšem stejně jako v případě oznámení to nebylo zprvu příliš jasné, přičemž tento příspěvek už tolik mezi hráči nerezonoval jako prohlášení „oznámil jsem Minecraft 2“. Co se tedy vlastně stalo? „Mluvil jsem s chlapama v kanclu. Vypadá to, že děláme Levers and Chests!“ napsal Notch a vrátil se tak ke svému původnímu plánu, tedy předtím zmiňovanému roguelike dungeon crawleru. K tomu dodal, že ho k tomu navedl magazín PC Gamer a tamní článek, podle kterého Notchův koncept zní zajímavě. A on má PC Gamer pořád rád. Tímto rozhodnutím – pokud se samozřejmě nezmění – každopádně zklamal řadu svých fanoušků a hráčů, kteří se již na Minecraft 2 začali těšit, i když nebylo vůbec jisté, zda se vlastně něčeho dočkají. Nutno však připomenout, že i když anketa dopadla silně ve prospěch Minecraftu, stále v ní hlasovalo mnoho lidí, které naopak lákalo, kdyby Notch přišel s něčím úplně jiným.
„Věř mi, že duchovní nástupce [Minecraftu] by byl mnohem míň zábavný než dungeon roguelike,“ zareagoval na jednoho ze „zrazených“ fanoušků. Už v původním oznámení upozorňoval na to, že s duchovními nástupci to může být ošemetné a že i ten jeho by mohl být propadákem, nyní dodává, že se takové projekty pojí se smutnou nostalgií. Když se ho jiný uživatel zeptal, zda tedy někdy vůbec dojde na Minecraft 2, Notch ho s dotazem odkázal k Microsoftu. V tuto chvíli se ale zdá, že ani duchovní nástupce není v plánu. Ostatně si ani nemůžeme být jisti tím, že dokončí zmiňované Levers and Chests. Dokud ho bude vývoj bavit, má se mu věnovat, ale u Notche koneckonců nikdy nevíme.