branding
Microsoft uvažuje nad změnou ovladače pro Xbox

Microsoft uvažuje nad změnou ovladače pro Xbox

Líbí se nám věci, které udělala Sony, na něco takového se asi zaměříme, říká Phil Spencer

Zdroj: Microsoft
15. 7. 2021

Nejvýše postavený muž herní divize Microsoftu Phil Spencer přijal pozvání do vidcastu pořadu Kinda Funny Games a odpovídal na všetečné dotazy stran toho, co momentálně hraje, jak se Microsoftu spolupracovalo s Nintendem například při vydávání Cuphead pro Switch a došlo také na otázky týkající se dalšího rozšiřování možností Xboxu. Nikoliv však směrem k vyššímu výkonu či technologiích, čekajících na odemknutí plného potenciálu, ale o periferiích a záležitostech jako je například VR. V tomto ohledu nicméně zachovává Spencer a s ním i celá divize Xbox stanovisko, že momentálně nevědí o ničem, co by s přihlédnutím k dalším důležitým okolnostem plnilo stanovenou strategii, tedy dostat hry k co nejširšímu publiku.

Přesto se ale Microsoft vývoje hardwaru spojeného s hrami a Xboxem zabývá a připomenout můžeme například slibované řešení, jak zpřístupnit xCloud na televizích. Dalším okruhem pak může být ovladač, který v porovnání s konkurencí zůstal od minulé generace bez výraznějších změn, a právě to by se mohlo do budoucna změnit. Phil Spencer přímo pochválil Sony za to, kam posunula ovladač DualSense a naznačil, že některé z funkcí jej samotného zajímají. „Pravděpodobně budeme pracovat na ovladači. Myslím, že Sony odvedla se svým gamepadem dobrou práci, a my se na některé části trochu podíváme a promyslíme, zda jde o věci, které bychom měli také udělat,“ řekl trochu tajnosnubně Spencer.

Ve skutečnosti se ale můžeme opřít o dotazník z konce loňského roku a také patent, který se v té době připomínal. Dotazník měl za úkol zjistit, zda jsou hráči na Xboxu obeznámeni s funkcemi ovladače pro PlayStation 5 a jestli by si je přáli rovněž využívat. Patent pak popisoval vlastní řešení adaptivních triggerů, které se velmi podobá DualSensu a bez zajímavosti rozhodně není ani to, že přihlášku k patentu podal Microsoft už v roce 2017. Jak bylo patrné na nákresech, trigger by podléhal síle speciálního motorku, který přes systém ozubených kol či plošek vyvíjí zpětný tlak na prst. A i když nejde o úplně identické řešení jako v případě Sony, výsledný efekt by mohl být podobný.

Do bližších detailů nicméně Spencer nezacházel a spíše rezervovaně uvedl, že na stole neleží nic konkrétního a o budoucím vývoji Xboxu rozhodnou další důležité vlivy. Jedním z nich má být například i Windows, tedy spíše to, co se kolem operačního systému děje, a dalším samozřejmě Game Pass a xCloud. Jedině na tomto místě Spencer připustil, že by spojení s AR/VR zařízeními dávalo smysl, opět se tím ale dostáváme ke spekulacím, zda Game Pass někdy opustí vody Xboxu a PC, aby se vydal vstříc jiným platformám, což ovšem záleží na ostatních a vyhodnocení, zda vpuštění cizího ekosystému do vlastního vyváží potenciální míru možných nových zákazníků.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru