Nejvýše postavený muž herní divize Microsoftu Phil Spencer přijal pozvání do vidcastu pořadu Kinda Funny Games a odpovídal na všetečné dotazy stran toho, co momentálně hraje, jak se Microsoftu spolupracovalo s Nintendem například při vydávání Cuphead pro Switch a došlo také na otázky týkající se dalšího rozšiřování možností Xboxu. Nikoliv však směrem k vyššímu výkonu či technologiích, čekajících na odemknutí plného potenciálu, ale o periferiích a záležitostech jako je například VR. V tomto ohledu nicméně zachovává Spencer a s ním i celá divize Xbox stanovisko, že momentálně nevědí o ničem, co by s přihlédnutím k dalším důležitým okolnostem plnilo stanovenou strategii, tedy dostat hry k co nejširšímu publiku.
Přesto se ale Microsoft vývoje hardwaru spojeného s hrami a Xboxem zabývá a připomenout můžeme například slibované řešení, jak zpřístupnit xCloud na televizích. Dalším okruhem pak může být ovladač, který v porovnání s konkurencí zůstal od minulé generace bez výraznějších změn, a právě to by se mohlo do budoucna změnit. Phil Spencer přímo pochválil Sony za to, kam posunula ovladač DualSense a naznačil, že některé z funkcí jej samotného zajímají. „Pravděpodobně budeme pracovat na ovladači. Myslím, že Sony odvedla se svým gamepadem dobrou práci, a my se na některé části trochu podíváme a promyslíme, zda jde o věci, které bychom měli také udělat,“ řekl trochu tajnosnubně Spencer.
Ve skutečnosti se ale můžeme opřít o dotazník z konce loňského roku a také patent, který se v té době připomínal. Dotazník měl za úkol zjistit, zda jsou hráči na Xboxu obeznámeni s funkcemi ovladače pro PlayStation 5 a jestli by si je přáli rovněž využívat. Patent pak popisoval vlastní řešení adaptivních triggerů, které se velmi podobá DualSensu a bez zajímavosti rozhodně není ani to, že přihlášku k patentu podal Microsoft už v roce 2017. Jak bylo patrné na nákresech, trigger by podléhal síle speciálního motorku, který přes systém ozubených kol či plošek vyvíjí zpětný tlak na prst. A i když nejde o úplně identické řešení jako v případě Sony, výsledný efekt by mohl být podobný.
Do bližších detailů nicméně Spencer nezacházel a spíše rezervovaně uvedl, že na stole neleží nic konkrétního a o budoucím vývoji Xboxu rozhodnou další důležité vlivy. Jedním z nich má být například i Windows, tedy spíše to, co se kolem operačního systému děje, a dalším samozřejmě Game Pass a xCloud. Jedině na tomto místě Spencer připustil, že by spojení s AR/VR zařízeními dávalo smysl, opět se tím ale dostáváme ke spekulacím, zda Game Pass někdy opustí vody Xboxu a PC, aby se vydal vstříc jiným platformám, což ovšem záleží na ostatních a vyhodnocení, zda vpuštění cizího ekosystému do vlastního vyváží potenciální míru možných nových zákazníků.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.