branding
Microsoft ukončuje výrobu Xboxu One X

Microsoft ukončuje výrobu konzole Xbox One X

Nové hry na ni ale budou vycházet ještě několik let. O nové konzoli v červenci neuslyšíme

Zdroj: Microsoft
17. 7. 2020

V návaznosti na včerejší zprávu o zářijovém uvedení streamovací platformy xCloud přináší Microsoft celou řadu dalších zajímavých informací, týkajících se bezprostřední budoucnosti konzole Xbox. První z nich potvrzuje ukončení výroby aktuálního Xboxu One X, stejně jako bezdiskové All-Digital edice Xboxu One S. Další, poměrně překvapivá, pak prodlužuje dříve stanovenou lhůtu, po kterou by měly hry vycházet na stávající i nové generaci konzole. A nakonec přichází i potvrzení, že připravovaná prezentace – která proběhne 23. července od 18 hodin – se bude věnovat výhradně hrám a o žádném hardwaru na ni Microsoft mluvit nechce, čímž je zase na nějakou dobu odsunuta odpověď na spekulace ohledně menší či méně výkonné revize nové konzole.

Začněme ale nejprve zmiňovaným ukončením výroby vlajkové lodi stávající generace, které potvrdili zástupci Microsoftu redaktorům magazínu The Verge. „Posouvám se vstříc budoucnosti, kterou spojujeme s Xboxem Series X, a proto činíme logické kroky, zahrnující ukončení výroby Xboxu One X a Xboxu One S All-Digital Edition,“ zní stanovisko redmondské společnosti. Zároveň dochází k upřesnění, že jedinou konzolí dosluhující generace, kterou bude Microsoft i nadále expedovat, zůstává Xbox One S a nic se pravděpodobně nezmění ani na stávajícím trendu, tedy prodávat konzoli výhradně v balení s vybranou hrou, nikoliv samostatně. O vyjádření požádalo The Verge také proto, že se v minulých týdnech množily informace o nedostatečných zásobách, což se v době pandemické krize pochopitelně netýkalo jenom Microsoftu, ale také Sony a především Nintenda.

Tým Phila Spencera nechce hráče v ničem omezovat, natož je do něčeho nutit.

Co se týče podpory Xboxu One X, ale obecně vzato celé stávající generace, Microsoft už dříve naznačil, že s příchodem Xboxu Series X rozhodně nic nekončí. Šéf Xbox Game Studios Matt Booty řekl v lednu, že přistupují k Xboxu jako k segmentu počítačů a slíbil, že „minimálně rok budou všechny hry dostupné napříč všemi zařízeními“. Tím pochopitelně myslel především hry od interních studií, dá se však očekávat, že podobný tlak bude chtít Microsoft vyvíjet i na partnery třetích stran, což může vývoj her přibrzdit. Microsoft si je nicméně svým postojem jistý a v aktuálním blogovém příspěvku stanovenou lhůtu s odvoláním na zájmy zákazníků prodlužuje na „několik dalších let“. Tým Phila Spencera totiž nechce hráče v ničem omezovat, natož je do něčeho nutit, a jak řekl před časem Booty, nikdo by se neměl cítit o nic ochuzen, pokud se nerozhodne koupit si Xbox Series X ihned po jeho uvedení.

Do úvah o setrvalé podpoře konzolí, které se výkonově nemohou rovnat s nastupující vlajkovou lodí, pak pochopitelně vstupují i v úvodu zmiňované spekulace o Xboxu Series S, chceme-li tak méně výkonnou next-gen revizi Xboxu nazývat. Vzhledem k množství nepotvrzených, ale poměrně věrohodných informací se očekávalo, že by během červencové prezentace Microsoftu mohlo dojít na její odhalení, podle všeho se tak ale ani v tomto měsíci nestane. Microsoft ústy šéfa marketingu Aarona Greenberga totiž potvrdil, že Xbox Games Showcase se bude 23. července věnovat výhradně hrám a nebude v něm prostor na jakékoliv obchodní či hardwarové novinky žádného druhu. Máme prý očekávat přibližně hodinovou show, která poběží v 1080p a 60 snímcích za vteřinu a hry jako Halo Infinite, Everwild, Psychonauts 2 a pravděpodobně také Hellblade 2, případně nové projekty od Playground Games či studia Initiative.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru