Microsoft údajně plánuje další stupně Game Passu

Microsoft údajně plánuje další stupně Game Passu

Po nedávných změnách má být v přípravě předplatné, které zajišťuje jen hraní z cloudu

Zdroj: Microsoft
23. 7. 2024

Před dvěma týdny oznámil Microsoft změny týkající se Game Passu. Došlo na zvýšení ceny nejdražšího stupně Ultimate, novým zákazníkům přestal být dostupný stupeň Game Pass pro konzole a vznikl úplně nový tier pojmenovaný Standard, do kterého sice přibyla podpora online funkcí z Xbox Live Gold, ale vypadly z něj nové hry od Microsoftu zařazované do knihovny Game Passu v den jejich plnohodnotného vydání. Na změny přicházely smíšené reakce, ozvala se také Federální obchodní komise, na kterou Microsoft vzápětí reagoval, nic z toho ale nemá naznačovat, že se situace na nějakou dobu uklidní. Podle informací novináře Jeze Cordena z magazínu Windows Central šlo jen o jeden z plánovaných kroků s tím, že v dalším může Microsoft přinést nový stupeň Game Passu, který předplatitelům zpřístupní pouze hraní přes cloud, které je momentálně uzamčeno v nejvyšším stupni Ultimate.

Své postřehy, ale také zákulisní informace, sdílel Corden v obsáhlém článku na stránkách zmíněného magazínu. Nahlíží na službu hned z několika úhlů pohledu, nevylučuje scénář, ve kterém Game Pass neničí herní průmysl, jak mnohdy zaznívá a zamýšlí se také nad tím, jak může růst uživatelská základna a zda už předplatné neoslovuje na Xboxu všechny, kdo by o něj potenciálně měli zájem. Zpochybňuje i analýzy některých společností, které uvádí, že se Microsoft snaží maximalizovat příjem tím, že to nejlepší nabízí v nejdražším stupni Ultimate, kam chce dostat co nejvíc uživatelů, v kontrastu s tím, že už v tuto chvíli si Ultimate předplácí nejvíc. Celkově ale svou úvahu stáčí Corden k tomu, že Microsoft ještě nevyložil všechny karty na stůl a chystá další stupně předplatného, jinak řečeno vstupní body pro hráče odlišných potřeb a zájmů.

Corden uvádí, že od svých zdrojů z Microsoftu zaslechl cosi o plánech na předplatné, které by zpřístupnilo jen hry přes cloud. Takové předplatné by bylo samozřejmě levnější a tím pádem dostupnější nežli Ultimate. Cílilo by na hráče, kteří se k „Xboxu“ dostanou například prostřednictvím nedávno uvedené aplikace pro Amazon Fire TV a další zařízení, kde je cloudové hraní jedinou možností. Momentálně ale uzamčenou za poměrně drahé předplatné, které nemusí oslovovat všechny. Jak uvádí Corden, Microsoft v dřívějších prohlášeních mluvil o tom, že chce oslovit všechny hráče, přes 2 miliardy z lidí, kteří aktivně hrají hry, pro mnoho z nich je ale kvůli soustředění výhradně na mobilní hry myšlenka placení za jednotlivé tituly úplně cizí. Právě pro ně by mohl být tento způsob snadněji uchopitelný a vítaný, nehledě na skupinu hráčů tradičních her, kteří z nějakého důvodu nemají či nechtějí mít herní hardware.

Podle Cordena pak má Microsoft i nadále přemýšlet o nejrůznějších formách sdílení účtu, ať už mezi přáteli nebo členy rodiny. V tomto ohledu ještě nemá být nic pevně ukotveno a Microsoft spíše experimentuje s tím, co by pro něj bylo nejlepší a kde leží největší hodnota. A je tu samozřejmě i plán na zavedení předplatného, které by uživatele nestálo nic, kromě nutnosti zhlédnout určité množství reklam. I o tomto předplatném se už dříve spekulovalo a podle Cordena jej má Microsoft stále zvažovat, momentálně ale údajně neexistují žádné konkrétní plány, na základě kterých by bylo možné mluvit konkrétněji. S určitostí se tak dá říct pouze to, že aktuální podoba Game Passu není definitivní a bude se měnit, nikoliv ale jenom v souvislosti s cenou, nýbrž i možnostmi jednotlivých stupňů.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru