branding
Microsoft spolupracuje se Sony na poli cloudových služeb

Microsoft spolupracuje se Sony na poli cloudových služeb

Obě společnosti využijí pro streamované hraní servery Azure. Co dalšího partnerství přinese?

17. 5. 2019

Když se během předávání The Game Awards objevili na jednom pódiu zástupci herních divizí Microsoftu, Sony a Nintenda, jedno oko nezůstalo suché. Dlouholetí rivalové na poli interaktivní zábavy vyslali hráčům signál, že i přes pochopitelnou soutěživost zůstávají jednotní a usilují o společný cíl, což nyní Microsoft a Sony znovu potvrzují. V noci na dnešek totiž došlo k navázání překvapivého partnerství, týkající se cloudové infrastruktury Azure, kterou lidé z Microsoftu poskytnou Sony a společně pak budou pracovat na rozvoji cloudových, resp. streamovacích platforem a umělé inteligenci.

„PlayStation vznikl díky spojení kreativity a technologie. Naší vizí je nadále tuto platformu rozvíjet, přinášet hráčům ten nejlepší možný zážitek z hraní a zpřístupnit ho komukoliv a kdykoliv díky cloudovým službám. Po dlouhé roky byl Microsoft naším klíčovým partnerem, i když si vzájemně na některých místech konkurujeme, věřím však, že tato spolupráce přispěje k podpoře interaktivního obsahu,“ říká v tiskové zprávě prezident Sony Keničiro Jošida. Jeho protějšek, CEO Microsoftu Satya Nadella, pak dodává, že právě díky využití infrastruktury serverů Azure a Azure AI bude moci i Sony nabídnout hráčům to nejlepší, což očekává i Phil Spencer, který se k celé záležitosti krátce vyjádřil na Twitteru.

Pravděpodobně si teď ale pokládáte spoustu otázek a za sebe dodávám – nejste v tom sami. Co to znamená pro hráče? Přebuduje teď Sony infrastrukturu PlayStation Now, nebo ji zakonzervuje a vytvoří s Microsoftem něco společného? A proč jsou dlouholetí rivalové najednou největší kamarádi? Na to poslední je zřejmě nejsnazší odpovědět alespoň v určitém náznaku, protože žádná reakce nevznikne bez akce a přikláníme se k názoru, že se Microsoft a Sony spojují na obranu proti Google Stadia. Chystaná streamovací platforma je totiž od prvního okamžiku svého představení prezentována jako hlavní souputník tradičních konzolí, ať už na základě přímého porovnávání výkonu nebo jednotlivých prohlášení Phila Harissona, a v následujících letech bude rozhodně efektivnější spolupracovat nežli si házet klacky pod nohy.

Co se týče případného vybudování jedné cloudové streamovací služby, nevidíme ji v tuto chvíli jako příliš reálnou. Partnerství by se však mohlo projevit v pružnější spolupráci, zavedení standardu v podobě cross-platformového hraní a co je nejvíc důležité – obě společnosti by mohli spolufinancovat další výzkum a vývoj streamovaného hraní a z výsledků těžit po svém. Zároveň bychom však měli zůstat při zemi s vidinou zpřístupnění Game Passu na PlayStationu, případně PlayStation Now (nebo jiné podobné služby) na Xboxu – veškerá rozhodnutí musí dávat smysl i po obchodní stránce a partnerstvím identita ani jedné firmy nezaniká.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru