branding

Microsoft radí hráčům, jak komunikovat v multiplayeru

Rozhodně byste neměli říkat: Vypadni z mojí země a vrať se, až bude tvoje K/D vyšší než 1

3. 5. 2019

Každý, kdo pravidelně hraje kompetitivní multiplayerové hry, má zcela jasno o tom, jak krásně během nich hráči komunikují. Nadávky, urážky, neustálé podezření z podvádění, trefné lidské rady o tom, co byste měli právě teď udělat se svým životem a věčné připomínky, co hezkého by se dalo udělat s vaší mamkou. Jinými slovy – narazit na někoho normálního, kdo v sobě pod rouškou anonymity nenechává probouzet ty nejhorší a nejzákeřnější myšlenky, je vzácnost a lidé z Microsoftu si předsevzali, že těmto ojedinělým situacím půjdou naproti. Sepsali proto nové komunitní standardy pro chování v multiplayerových lobby napříč ekosystémem Xboxu a přináší i konkrétní příklady toho, co byste dělat měli a co už je za hranou. Nejlepší na celé věci je, že to Microsoft myslí vážně, opravdu se ale dá masa internetových lidí vzdělávat tímto způsobem?

Komunitní standardy Microsoftu jsou sepsány do věcného desatera, které při chvilce pročítání připomínají legrační návody pro budoucí manželky z konce 19. století. Jsou totiž natolik doslovné, že působí jako parodie sebe sama, ačkoliv respektujeme nutnost mít pravidla vypsaná, aby se na ně bylo možné v případě nějakých konfliktů odvolat. V praxi si ale opravdu neumíme představit, že by všichni měli začít pomáhat ostatním, nominovat lídry komunity na měsíční ocenění nebo přestat trollovat jenom proto, že trolly nemá nikdo rád!

Pokud vás zajímají věci, které byste rozhodně dělat neměli, pak si stačí rozkliknout detaily jednotlivých přikázání, abyste pochopili třeba to, že byste neměli nikomu vyhrožovat fyzickým napadením. Neměli byste se také spojovat do skupin s lidmi, se kterými užíváte drogy, neměli byste se nikomu vysmívat, posílat sexistické zprávy, pouštět hudbu během zápasů (tohle byste fakt dělat neměli!) nebo sdílet herní klipy, které mohou ostatní hráče ztrapnit. Na druhou stranu ale Microsoft říká, že drobné popichování ničemu nevadí, jen – znovu – podléhá několika zásadním pravidlům.

Čtvrtý bod desatera uživatelů Xboxu, nazvaný jednoduše – zůstaňte slušní – tak radí, abyste namísto jadrného – jdi se zabít – řekli třeba – zkus to příště, kluku. Je prý také vhodnější neříkat o někom, že jeho výkon nestál za nic a za nanicovatou označit celou hru. Chcete-li o někom prohlásit, že neumí mířit, má se to obejít bez hanlivého oslovení a ještě hanlivějšího dovětku, kterým byste dali najevo, co si o daném hráči myslíte. A určitě byste neměli nikomu říkat, ať odejde z vaší země a vrátí se, až bude jeho K/D vyšší než 1. Jak Microsoft radí v posledním bodu desatera, měli byste se stát nástrojem dobra, i když na to ostatní kašlou. Ve výsledku to znamená, že byste měli živě komunikovat s moderátory a členy komunitních týmů a nahlašovat všechno, co se vám zdá podezřelé. Tedy od náznaků, že chce někdo prodat svůj účet až po cheatování.

Samozřejmě ale nesmíme zapomínat na další body, které působí mnohem užitečněji a taxativně vymezují, co opravdu dělat nesmíte, nechcete-li dostat ban. Jako třeba zneužívat glitche v online hrách, modifikovat hardware konzole, nekale obchodovat s herní měnou, zabíjet své spoluhráče, pokud to daná hra dovoluje nebo se jakýmkoliv způsobem snažit hrát ukradené či předčasně získané tituly. Je přitom paradoxní, že tento výčet by sám o sobě stačil, vzhledem k tomu, že se jednotlivými incidenty mezi lidmi vždycky musí zabývat někdo z moderátorů a posuzují se individuálně…

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru