Pokud plány Bethesdy odpovídají tomu, co společnost už roky veřejně prohlašuje, po Starfieldu se teprve začalo aktivněji pracovat na novém dílu série The Elder Scrolls. Je nanejvýš nepravděpodobné, že bychom se hry dočkali příští rok, naopak, čekání se může odhadem protáhnout klidně až do roku 2027 nebo dokonce 2028, což by ovšem znamenalo, že další hra – po The Elder Scrolls VI – by od slavného studia nedorazila v tomto desetiletí. Pro fanoušky dalších her od Bethesdy to může být mrzuté, v těchto chvílích ale ještě o to mrzutější, že si značka Fallout užívá pozornost reflektorů po úspěchu seriálové adaptace a hráči jsou i s přihlédnutím k zájmu o starší díly hladoví po pokračování. Že by měla Bethesda svůj plán změnit, tak napadne kde koho, něla by ovšem na něco takového kapacity? Podle novináře Jeze Cordena je možné, že se něco takového stane, jak mu měl naznačit blíže nespecifikovaný zdroj obeznámený se situací v Microsoftu, potažmo ve zmíněné Bethesdě.
Informace zazněla ve včerejším vydání podcastu Xbox Two a kromě diváků, kteří sledovali přenos živě, si ji dále všimla redakce magazínu Insider Gaming. Jez Corden nebyl nikterak konkrétní, což lze vzhledem k situaci pochopit, uvedl však, že Microsoft si je vědom zájmu o Fallout a vnímá také, jak úspěšný by další díl slavné postapokalyptické série mohl být. „Microsoft dává dohromady plány, jak přinést Fallout dříve nežli později,“ řekl pak Corden a otevřel prostor k dalším spekulacím. Znamenalo by to, že Bethesda buďto skutečně přeskládá svůj vývojový plán – což je z našeho pohledu spíše nepravděpodobné – a dá přednost dalšímu Falloutu před šestým dílem The Elder Scrolls. Druhou variantou je, že studio začne mohutně posilovat, postaví další velký tým a pustí se do vývoje nového Falloutu souběžně s TES VI. A nakonec třetí varianta, Microsoft rozhodne, že příští Fallout nevznikne v Bethesdě a zopakuje se scénář jako u Fallout: New Vegas.
Poslední z možností je dle mého osobního pohledu tou nejpravděpodobnější, z druhé strany bych se ale zdráhal mluvit nahlas o tom, že se vývoje automaticky ujmou lidé z Obsidianu. I tohle studio, které Microsoft vlastní, má své plány a skutečnost, že stojí za New Vegas nemusí nutně znamenat, že dostane další příležitost. Bylo by ale samozřejmě velmi zajímavé sledovat, pokud by se k vývoji dostali jednotliví veteráni z Obsidianu, tedy jmenovitě zejména Josh Sawyer, který ve studiu stále působí. Tohle už je ale skutečně spíše přání, bez ohledu například na Sawyerovy možné náznaky. Jen pro upřesnění, designér z Obsidianu v polovině dubna sdílel fotografii se starými poznámkami a jedním z bloků, který leže na vrcholu hromádky, byl zápisník s Vault Boyem označený jako „FNV1“. Hráče ihned zaujala ona jednička, která naznačovala, že Sawyer o New Vegas smýšlel jako o prvním dílu, později pak ale sám designér sdílel video, kde blokem listuje a pokračuje do dalších zápisníků označených jako „FNV2“ a „FNV3“. Tedy jinak řečeno, Sawyer potřeboval víc bloků k tomu, aby zapsal všechny své ideje k Falloutu New Vegas, takže můžeme zřejmě zatím v klidu spát a čekat.
— Josh Sawyer (@jesawyer) April 16, 2024
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Takže bolo by na mieste poskytnúť Bethesde nový engine alebo že by oni si vytvorili už niečo nové. Hlavne zvýšiť tempo prác. Zároveň to však netreba uponáhľať, lebo to je samozrejme, ten druhý neželaný extrém.
Myslím si však, že na takú hru ako je Fallout tých 6-7 rokov stačí. A nie 9 ako je teraz od vydania Fallout 4 a piaty diel stále nikde.
Navíc nevím, co si od toho Microsoft slibuje, protože dřív jak za nějaké 3-4 roky by to nemohlo vzniknout a nevím, jak dlouho hodlají dojit seriály/filmy z Fallout vesmíru a jak dlouho bude ohledně toho hype (za mě určitě tak dlouho ne).