Microsoft má platit 1 miliardu dolarů ročně za hry pro Game Pass

MS má platit 1 mld. dolarů ročně za hry pro Game Pass

S informací přišla agentura Bloomberg. Opatrně mluví také o novém handheldu

Zdroj: Microsoft
24. 9. 2024

Agentura Bloomberg zveřejnila obsáhlý článek o Microsoftu, Xboxu a především pak o viceprezidentce celé herní divize Sarah Bond. Jde o velmi obsáhlý retorspektivní pohled na její život a pracovní kariéru, v rámci kterého přirozeně dojde i na detaily ohledně příchodu do Microsoftu nebo první rozhovory s Philem Spencerem. Ten měl Bond před lety varovat, že práce, kterou hodlá vzít, může být notně frustrující, už jen z toho pohledu, že herní komunita výměny na vysokých postech vnímá značně emotivně. Jde o poměrně zajímavé čtení, ze kterého ale pro potřeby aktuální zprávy využijeme jen části z druhé poloviny. Bloomberg totiž na základě svých všeobecně dobře informovaných zdrojů totiž uvádí, že Microsoft platí ročně přibližně miliardu dolarů za 3rd party hry, které tvoří nabídku Game Passu.

Dnes již zavedená služba startovala jen několik měsíců poté, kdy se do Microsoftu dostala Sarah Bond, takže bylo i na ní, představit ji hráčům a co největší procento z nich přimět k zaplacení předplatného. „Je tu rozdíl mezi vytvářením nějaké sítě [zákazníků] a maximalizováním hodnoty jedné hry. Kdybychom to neudělali my, udělá to někdo jiný,“ připomíná Bloomberg jeden z tehdejších rozhovorů se Sarah Bond na konto starující služby. A skutečně, risk Microsoftu vyšel, je však na místě ptát se, kdo z něj těží víc.

Pohledem hráčů jde o výhodnou službu, skrze kterou se za předplatné dostane ke knihovně mnoha titulů včetně novinek od Microsoftu. Samozřejmě je nutné připočítat skutečnost, že nedávno došlo ke zdražení služby, vytvoření nového stupně předplatného a hlavně finální přesun nových her od Xboxu do nejdražšího stupně Game Passu. To už je ale patrně reakce na finanční stránku věci, která je konstantně zpochybňována a Microsoft nepřináší podle očekávání žádná konkrétní čísla, na základě kterých by bylo možné říct, nakolik prodělečná či zisková je. Bloomberg ale v článku zmiňuje, že licencování her od ostatních vývojářů a vydavatelů pro umístění do Game Passu, stojí onu zmiňovanou miliardu dolarů, za kterou by mohl Microsoft financovat klidně tři nebo čtyři opravdu velké hry. Takhle jednoduše ale nelze celou záležitost brát, zvlášť když další části pomyslné rovince zůstávají stále neznáme.

V závěru článku pak Bloomberg mluví o budoucnosti Xboxu a opět otevírá téma handheldu, který by mohl stát vedle nové tradičně pojaté konzole. Ačkoliv tato informace v uplynulých dnech obsadila titulky některých zpráv, jde spíše o rekapitulaci toho, co už od Microsoftu zaznělo dříve. Phil Spencer i Sarah Bond rozhodně neodmítli, že by se myšlenkou na vlastní handheld zabývali, a z určitých náznaků se může zdát, že Microsoft tuto možnost zkoumá. Bloomberg už ale neuvádí nic konkrétnějšího a závěr článku stojí na úvaze, že by i podle starších výroků Sarah Bond dávalo smysl, nabídnout handheld jiné skupině hráčů, než té, kterou společnost skrze PC a konzoli oslovuje už dlouhou dobu. Zda se ale skutečně budoucí herní hardware zhmotní právě v této podobě, Bloomberg přirozeně neuvádí.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru