branding
Grand Theft Auto: San Andreas, Rockstar Games, Mapa Grand Theft Auto: San Andreas měla být původně rozdělena na části

Mapa San Andreas měla být původně rozdělena na části

Hra slaví 20. výročí a vývojář prozradil zajímavost z vývoje. Obavy panovaly kvůli paměti PS2

Zdroj: Rockstar Games
27. 10. 2024
Název: Grand Theft Auto: San Andreas Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 26. 10. 2004

Legendární Grand Theft Auto: San Andreas oslavilo 20. narozeniny, jelikož poprvé vyšlo 26. října 2004 na PlayStation 2 v Severní Americe. U příležitosti tohoto významného výročí na hru zavzpomínal mimo jiné i jeden z původních vývojářů Obbe Vermeij, který se před rokem pustil do blogování o starých hrách, na kterých v Rockstaru pracoval, tedy právě o sérii GTA, ale také o nerealizovaných projektech včetně Agenta. To byl ostatně i důvod, proč musel krátce nato se psaním a pohledy do dávné minulosti společnosti skončit. Tak snad to nedopadne stejně i s jeho aktuálním vzpomínáním na tvorbu mapy San Andreas.

Rozloha mapy možná ve skutečnosti není tak velká, jak si ji patrně mnozí pamatují, jelikož celá měří na dnešní poměry a zároveň tehdejší vnímání 6×6 kilometrů, ač se to často zdálo díky celkovému designu víc. To v jednom z komentářů ostatně uznal i sám Vermeij, pokud mapu nezahaluje mlha. Původní plány byly ovšem jiné, neboť měli vývojáři obavu z paměti PlayStationu 2, a proto mělo být každé ze tří měst – Los Santos, San Fierro a Las Venturas – původně zpracováno jako samostatná mapa. Mezi těmi by pak hráči cestovali vlaky a letadly, jako tomu bylo už v prvních 2D hrách. Tímto způsobem chtěli vývojáři paměti ulevit, aby nemusela držet například modely lokací, které hra ani hráč zrovna nepotřebovali. Zároveň Vermeij vysvětluje, že by takto bylo snazší jednotlivá města odlišit například počasím, případně je zaplnit jinou policií, hasiči nebo záchrankami a tak podobně. Mohlo to prospět i ve smyslu, že by hráče déle udrželi v jedné lokaci (nicméně kdo se v San Andreas hned nevydal objevovat…), a pro snazší uspořádání dat na disku.

Výtvarníci v jisté době už skoro začali pracovat na třech oddělených mapách, když došlo na poslední setkání ve studiu Rockstar North, během kterého vývojáři změnili názor a rozhodli se nakonec pro jednu velkou mapu. Této schůze, jež vedla k vytvoření dnes ikonické mapy, se účastnili Leslie Benzies, Aaron Garbut, Adam Fowler, Alexander Sandy Roger a sám Vermeij, vzpomíná vývojář. A přece jen se jim nakonec podařilo jednotlivá města a jejich prvky odlišit, jak hráči už moc dobře vědí. „Všechno nejlepší, San Andreas. Dopadlo to dobře,“ dodal na závěr původního příspěvku Vermeij.

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Další články
Nahoru