branding
Bulánci, SleepTeam, Máme obavy, ale také skvělé nápady, říkají autoři Bulánků

Máme obavy, ale také skvělé nápady, říkají autoři Bulánků

Zeptali jsme se vývojářů na návrat legendární české hry. Chvíli se uvažovalo nad VR verzí

Zdroj: SleepTeam
12. 7. 2021
Název: Bulánci Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 21. 9. 2023

Bulánci se vrací. Tak zněl název crowdfundingové kampaně vývojářů ze studia SleepTeam, která se v polovině května rozběhla na českém Startovači. Už po několika minutách bylo jasné, že hráči na legendární akci z roku 2001 nezapomněli a dali jasně najevo, že po dvaceti letech chtějí přídavek. Slíbena byla rozšířená verze hry s původním i novým obsahem v přepracované grafice a s moderními prvky, což na fanoušky mohutně zapůsobilo a Bulánci 2.0 se s vybranými 7 miliony korun propracovali až k titulu nejúspěšnějšího projektu na Startovači v celé jeho historii. Taková událost proto samozřejmě nemohla zůstat z naší strany bez povšimnutí a už v průběhu kampaně jsme se autorů Bulánků ptali na detaily ohledně vývoje hry, inspirace, ale také možných obav stran nutnosti naplnit vysoká očekávání a rozeslat tisícovkám podporovatelů všechny odměny.

Kdy a proč jste se definitivně rozhodli, že vytvoříte další díl?
S myšlenkou vrátit se k Bulánkům jsme si nějakou dobu pohrávali, ale ke konečnému rozhodnutí jsme dospěli nejspíš v okamžiku, kdy Bulánci na chvíli zmizeli z našeho serveru. Lidé nám začali psát prosby a rozhořčené e-maily, abychom je vrátili zpět a opět se začala přetřásat otázka, že na některých zařízeních už není možné hru spustit.

Kolik lidí z aktuálního týmu pracovalo na původní hře?
Z původního čtyřčlenného týmu pokračují na Buláncích 2.0 tři z nás a přibrali jsme ještě čtyři kolegy, kteří jsou ve svém oboru na špičce.

Neobáváte se, že bude složité naplnit očekávání hráčů u takové klasiky po všech těch letech?
Obavy samozřejmě máme. Doba už se změnila a trh je zavalen hrami. Navíc většina lidí by ráda zažila to, co zažívali tenkrát před dvaceti lety. Čas bohužel vrátit neumíme. Máme ale spoustu skvělých nápadů, které hru obohatí a věříme, že dokážeme celou akci posunout zase o kus dál a oslovit i současné hráče.

Je něco na původní hře, co se vám opravdu nelíbí a hodláte to s novou verzí změnit?
Ano, nelíbilo se nám, že už přestává fungovat, a to jsme se rozhodli s novou verzí změnit 🙂 Také nám bylo líto, že není možné Bulánky hrát na nových zařízeních, jako jsou konzole nebo mobil. Právě konzole přitom umožňují to, co už z počítačových her poněkud vymizelo – ten společný sdílený zážitek, kdy se více lidí baví u jednoho zařízení.

Problematika útlaku Bulánčího národa je samozřejmě celosvětový problém, proto bychom rádi Bulánky dostali i do zahraničí.

Neuvažovali jste o změně perspektivy z top-down pohledu?
Na chvíli ano, když jsme si zkusili představit, jak by asi vypadali Bulánci pro VR, ale celé to byl spíš vtip. Top-down pohled, jednoduché osy pro pohyb a vše viditelné na jedné obrazovce – to je to, co podle nás Bulánky definuje.

Jaký je poměr starého vylepšeného obsahu a úplně nového?
To je těžké určit, některé prvky se například objevily v mobilní verzi, která vyšla pár let po Buláncích a tahle verze už obsahovala kampaň i nějaké zajímavé změny v pohybu postavičky. To bychom chtěli dostat i do nové verze. V poměru k původním Bulánkům to asi bude tak 40 % vylepšeného vs. 60 % nového obsahu.

Zdroj: SleepTeam

Máte ambici, aby tentokrát uspěli Bulánci i v zahraničí? Co pro to děláte?
Problematika útlaku Bulánčího národa je samozřejmě celosvětový problém, proto bychom rádi Bulánky dostali i do zahraničí. Počítáme s lokalizací, ale vzhledem k tomu, že Bulánci mluví mezinárodně, neměl by to být problém.

Mohou se Bulánci inspirovat u některých jiných titulů, případně u jakých?
Inspiraci samozřejmě sbíráme, ale neradi bychom se nechali příliš ovlivnit současnými trendy. Pokud má být hra zajímavá, měla by mít svůj jedinečný rukopis, jinak ji můžete přihodit na hromadu nezajímavého mainstreamu.

Dovolí vám moderní technologie vytvořit prvky, které dřív nebyly možné? Pokud ano, které to jsou?
Těch možností je nepočítaně. Například často zmiňovaná diskotéka nám v době, kdy jsme vydali Bulánky, neumožňovala nějaké zajímavější světelné efekty. Když jsme spočítali, kolik výpočetního výkonu by tehdy vzaly obrovské cestující masky, raději jsme nechali světla napevno. Teď už ale tohle všechno půjde – světla na diskotéce, změny dne a noci, náhlá bouřka nebo třeba chuchvalce mlhy – to už dnešní technologie dovolují.

Zdroj: SleepTeam

Z jakého důvodu jste se rozhodli právě pro Startovač?
Dostali jsme na Startovač dobré reference a určitě toho rozhodnutí nelitujeme. Spolupráce s nimi byla skvělá a mohli jsme se na ně s čímkoliv obrátit, všechno se vždy vyřešilo.

Vnímáte peníze vybrané na Startovači spíše jako velký závazek, nebo jako skutečnou pomoc ve vývoji?
Od každého velký kus. Vybrané peníze nám umožní soustředit se na samotný vývoj a neřešit tolik otázku financování, dává nám to určitou svobodu. Zároveň si ale uvědomujeme, že nás lidi podpořili, protože chtějí, aby byli Bulánci 2.0 skvělá hra, která bude důstojným nástupcem té původní. Očekávání jsou velká a je to proto velký závazek.

Vznikla by hra, i kdyby neuspěla na Startovači?
Nejspíš ano, ale za vývojem by stála celá řada kompromisů a výsledek by byl zřejmě jiný.

Zdroj: SleepTeam

Jak jste zajistili, že za odměny nakonec nezaplatíte víc, než kolik fanoušci přispěli? Je jich přeci jen hodně. Lidí i odměn.
Ano. Backeři si často neuvědomují, že musíme nést také náklady za odměny, poštovné, balné, že jsou tu i poplatky a daně a to ukrojí podstatný kus vybrané částky. Teprve co zbude, půjde do vývoje hry. Vše jsme měli promyšleno dobře, ale množství přispěvatelů a tlak na nové odměny – to nám situaci trochu zkomplikovalo. Stala se z toho nákladná logistická operace, ale poradíme si s tím.

Budete na Bulánky vybírat peníze i po skončení kampaně, jako se děje u některých projektů v zahraničí?
To nás popravdě vůbec nenapadlo. Je pravda, že se na nás stále obracejí hráči, kteří Bulánky podpořit nestihli, že by chtěli polštář nebo stolní hru. Pracujeme proto na tom, aby se tyto odměny objevily v prodejní síti a hráči je tak mohli získat i v budoucnu.

Jak moc vás překvapilo, že někdo přispěl nejvyšší částkou 150 000 Kč? Vzkázal vám pak tento fanoušek něco konkrétního, důvod svého nejvyššího příhozu?
Zaskočilo nás to hodně. Pokud pošlete tolik peněz, musíte mít v projekt opravdu důvěru. Lukáš nám napsal, že má velkou radost, že může podpořit tak legendární hru a že herní svět čeká velká budoucnost. Také si to myslíme a jsme přesvědčeni, že v tom herním světě české hry zazáří.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru