Není to tak dávno, kdy jsme vám představili nadějný český projekt Nebuchadnezzar, který si vzal za cíl skloubit to nejlepší z her jako Caesar či Pharaoh a přenést hráče v podobném duchu do Mezopotámie. O dva měsíce později tu máme podobnou situaci s nově oznámenou českou hrou Mall Craze, která si za svůj vzor bere pro změnu stařičký Mall Tycoon a už v příštím roce nabídne propracovanou stavbu obchodního centra, včetně detailní ekonomiky jednotlivých obchodů. Za hrou stojí Milan Timčenko z Ostravy a pro svou strategii si netradičně zvolil Unreal Engine.
„Jednou mě v obchodě přepadla obrovská chuť, postavit si vlastní obchoďák. Na netu jsem ale nenašel nic, co by se podobalo původnímu Mall Tycoonu, a tak si hru tvořím stám,“ říká 25letý vývojář. Do práce se podle Twitteru pustil na konci loňského října, i proto počítá s vydáním až v příštím roce a ještě než se tak stane, zamíří Mall Craze na Kickstarter, kde se bude od února ucházet o podporu fanoušků. Pokud byste si však mysleli, že by po čtyřech měsících práce neměl Timčenko co ukázat, pak se nechte příjemným způsobem vyvést z omylu, protože Mall Craze se na základě obrázků a videí formuje víc než obstojně.
Co se týče již vytvořených mechanismů, v Mall Craze už lze stavět budovy a jednotlivé obchody, doplňovat je o další výbavu, jako jsou věšáky, regály, pokladny či nejrůznější dekorace, případně přidávat další patra a spojovat je pomocí funkčních eskalátorů.
V první řadě je nutné poukázat na stylizovanou grafiku, která se nesnaží o realistické ztvárnění a alespoň prozatím sází na cel-shade bez textur. Výsledkem je poměrně roztomilá podívaná s přiměřeným množstvím detailů, včetně jednotlivě modelovaných návštěvníků obchodních center. Co se týče již vytvořených mechanismů, v Mall Craze už lze stavět budovy a jednotlivé obchody, doplňovat je o další výbavu, jako jsou věšáky, regály, pokladny či nejrůznější dekorace, případně přidávat další patra a spojovat je pomocí funkčních eskalátorů. Vedle interiérů ale bude hra klást nároky i na bezprostřední okolí obchodních domů, sestávajících zejména z parkovišť a příjezdových cest, které budou do simulace rovněž zahrnuty. Nad tím vším pak bude dlít manažerská složka hry, v rámci které se budete muset postarat o fungování propojených obchodů, sledovat tok financí, demografii návštěvníků a jejich požadavky. Na tomto místě hra rozhodně nezapře legendy žánru tycoonu, jako jsou RollerCoaster Tycoon nebo Zoo Tycoon, které podle svých slov český vývojář hraje nejvíc.
Pokud bychom se měli vrátit k informaci o Unreal Enginu, Timčenko jeho použití rozepsal v prvním z plánovaných článků o vývoji. Vyjmenovává přitom několik stěžejních bodů, které technologie od Epic Games zvládá znamenitě a podepisuje se pod plynulost hry. Jedním z těchto bodů je například souběžný počet návštěvníků obchodnícho centra, kterých může být v tuto chvíli kolem 500, aniž by se to na 7 let starém počítači projevilo snížením frekvence snímků. Timčenko si rovněž pochvaluje rozšíření Unreal Enginu a tím pádem i velké množství tutoriálů, které mu pomohly například ve vytvoření modelu pro ovládání kamery a pohybu po hře obecně. Výhody technologie by nicméně rád využil i pro budoucí hraní multiplayeru a hlavně možnosti operovat s velkým počtem objektů uvnitř jednotlivých obchodních domů. Doménou hry pak má být absolutní volnost stavby a zaměření i na vedlejší aktivity, které se s obchodními centry nedílně pojí. V tiskové zprávě vyjmenovává Timčenko například koncerty či nejrůznější výstavy, chybět by ale nad rámec obchodů neměly ani restuarace, kavárny, kina nebo fitness centra.
Bez ohledu na použitou technologii by měl Mall Craze vyjít s očekávanou cenovkou 20-35 dolarů na Steamu, s jinou platformou se v tuto chvíli nepočítá, nad rámec základní verze nicméně Timčenko počítá s bezplatnými updaty i DLC. Více informací o hře můžete sledovat na oficiálních stránkách, sloužících současně jako blog, případně na YouTube, kde se začínají objevovat první videa/deníčky z vývoje.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
každopádně ten VideoDevLog je parádní, hádám mne bude bavit se čistě dívat, jak to vzniká.
Díky za tip, sám bych to asi jen stěží objevil.