Zdá se, že se to Amazonu znovu povedlo. Zatímco loni pobláznil milovníky online her prostřednictvím hry New World, teď ještě výrazněji útočí na žebříčky popularity díky Lost Ark. Sluší se nicméně uvést na pravou míru, že zatímco první jmenovanou hru Amazon přímo vyvíjel, korejský hit od studia Smilegate na Západě jenom vydává. Nic to ovšem nemění na faktu, že se hra zařadila na druhé místo tabulky, která za sebe řadí jednotlivé hry podle počtu souběžně hrajících hráčů. Lost Ark se umístil za PUBG s více než 1,3 miliony hráčů a překonal tak Counte-Strike: Global Offensive i Dotu 2, které mají na kontě o několik desítek tisíc hráčů méně.
Unfortunately, due to deployment issues, launch is delayed. We hope to have this resolved in a matter of hours.
Your patience is appreciated and we’ll update you soon.
— Lost Ark (@playlostark) February 11, 2022
Populární je Lost Ark přirozeně i na Twitchi, kde ho sledovalo téměř 700 000 diváků, přičemž v jednu chvíli jich přes 400 tisíc bylo jen u streamera Asmongolda. Bez ohledu na skvělá čísla ale mají vývojáři ze Smilegate a pochopitelně i lidé z PR oddělení Amazonu úplně jiné starosti a snaží se zpřístupnit servery tak, aby popularita paradoxně nezpůsobovala špatnou náladu z nemožnosti dostat se do hry. Hráči totiž čekali už ve fázi předběžného přístupu a podle očekávání se situace s uvedením hry přes víkend ještě zhoršila. Vývojáři navíc příliš nestíhají na poptávku reagovat, resp. nenabízí dostatečné kapacity, a tak se fronty tvoří i po přidání dalších serverů.
Pracujeme na odstranění těchto věcí, a to v průběhu celého dne a se zapojením všech volných rukou, vzkazují vývojáři.
Kritická byla situace zejména v Evropě, kde se i přes vzkazy vývojářů nedokázali hráči do hry připojit. A bohužel, i když se do Lost Arku konečně dostají, nečeká je úplně bezchybný zážitek. Ačkoliv hra netrpí na žádné velké bugy, někteří hráči už stihli hlásit, že se zastavili v postupu hlavní linkou a nemohou kvůli bugu v příběhu dál. Na druhou stranu ale nikdo nepodezřívá vývojáře, že by situaci neřešili, ostatně, sami reagují, kde se dá, včetně diskuzního fóra, kde se někteří hráči začali kvůli stavu hry bouřit. „Pracujeme na odstranění těchto věcí, a to v průběhu celého dne a se zapojením všech volných rukou,“ vzkazují vývojáři a odkazují na vlákna, kde aktivně vysvětlují, na čem právě pracují a kdy by mohly být nově nalezené problémy odstraněny.
Otázkou samozřejmě zůstává, jak to bude se hrou v blízké budoucnosti a nakolik je aktuální snaha o navýšení kapacit serverů jen co nejrychlejší odezvou na stížnosti hráčů, nebo jde o součást dlouhodobější strategie. Nesmíme však zapomínat, že Lost Ark nezačíná od nuly – hráčská základna v Asii dokázala šířit popularitu hry a Evropa, resp. Severní Amerika je teď pouze jejím odrazem.