Ačkoliv se Kerbal Space Program 2 jeví jako fantastická evoluce původní myšlenky, vývoj hry provází řada nepříjemností. Jednou z nich mohlo být v očích fanoušků jen to, že se autor prvního dílu Felipe Falangh dozvěděl o pokračování až z oznamovacího traileru. Jistě, v té době už ve studiu Squad nepůsobil a nic společného neměl ani se Star Theory Games, které mělo na pokračování pracovat, z jeho slov ale bylo cítit překvapení mísící se s mírným zklamáním, že už nemá věci pod kontrolou. Druhou, závažnější záležitostí, byly údajné neshody vydavatelského labelu Private Division se zmiňovanými Star Theory Games, které vyústily v bankrot studia a přetažení důležitých lidí pod hlavičku nového týmu Intercept Games, který ustavila společnost Take-Two. Od té doby ale zřejmě vývoj probíhá uspokojivým způsobem a po odkladech bychom se hry mohli dočkat už v příštím roce. Uklidnění ještě před nedávnem rozčeřených vod pak stvrzuje i nové video, v němž se vývojáři zabývají novinkami a vylepšeními, kterých se hra v porovnání s prvním dílem dočká.
Tématem nového vývojářského deníčku je důležitost a význam her podobných Kerbal Space Program, které dávají obyčejným lidem možnost vyzkoušet si základy vědecké práce. V tomto případě se samozřejmě vývojáři baví o raketové vědě, spojené samozřejmě s mnoha dalšími okruhy, jako jsou přírodní vědy, inženýrství, vlastní schopnosti konstrukce nebo plánování meziplanetárních letů. Ve své osobité podobě se těchto okruhů samozřejmě dotknula už původní hra, druhý díl má ale přinést mnohem přívětivější prostředí a spoustu nových možností. Jednotliví vývojáři vzpomínají na to, jak je KSP ve své době okouzlil, zároveň ale zmiňují, že postavit raketu nebyl žádný med a hra podle aktuálních názorů místy až selhávala kvůli uživatelskému rozhraní. Tým z Intercept Games se proto rozhodl zejména stavbu rakety přepracovat, nabídnout přehlednější nástroje, jako jsou například fixní pohledy na stavbu z různých úhlů a přeorganizovat nabídku jednotlivých částí, resp. jejich editační možnosti. Vše je demonstrováno na instalaci křidélek, z nichž je ale jednoduchým vytažením možné vytvořit dlouhá nosná křídla, měnit jejich geometrii, plochu pohyblivých částí a spoustu dalších detailů, ke kterým se hráči dostali v původní hře jen obtížně, nebo vysloveně metodou pokus-omyl.
Na Kerbal Space Program není nic, co by mělo bránit tomu, aby si ho někdo užil, pokud má rád simulátory, vesmír nebo vesmírné cestování.
Neznamená to ale, že byste ve druhém díle takový postup neuplatnili – vývojáři potvrzují, že celý zážitek Kerbal Space Program 2 je o objevování, co funguje, co nikoliv a hlavně proč. Za tímto účelem je ale podle výkonného producenta Michaela Cooka nutné, aby hru mohli ovládat i lidé, kteří třeba nemají tolik zkušeností s hrami nebo jsou v oboru úplnými nováčky. „Na Kerbal Space Program není nic, co by mělo bránit tomu, aby si ho někdo užil, pokud má rád simulátory, vesmír, vesmírné cestování nebo možnost stavět skvělé věci,“ říká Cook a nechává ve videu alespoň krátce nahlédnout na konkrétní prvky. „Je pro nás důležité, abychom správně vystihli přístupnost, abyste namísto pocitu, že vám někdo v něčem brání, mohli hru zkoušet primárně díky důvodu, který vás k ní přivedl,“ dodává producent. Jednou z takových věcí mají být propracované tutoriály, které jsou ale prosty tabulek, čísel a termínů, ze kterých může jít nepolíbeným lidem hlava kolem.
O vše by se měla postarat vtipná, leč dostatečně informativní videa, která můžete úplně přeskočit, není-li pro vás Kerbal Space Program žádná raketová věda. Vývojáři ale doporučují, aby se k nim člověk uchýlil v momentě, kdy se v zákonitostech fyziky i konstrukci raket ztratí a potřebuje zjistit, jak co nejefektivněji dopravit něco ze země do vesmíru. Nutno také přiznat, že kreslené skeče působí docela vtipně a jako vstupní brána do jinak velmi složitého a komplikovaného světa by mohly posloužit i mladším hráčům. Ostatně, vývojáři je sami testují na jedné z dcer člena týmu, které jsou pouhé čtyři roky a zpět do studia posílá cenný feedback, jak se jí seriál líbí a zda ho pochopila. Je však jisté, že KSP 2 nabídne víc než jednoduchou zábavu pro předškolní děti, což vývojáři i skuteční odborníci z řad astrofyziků potvrzují. Druhý díl téhle svérázné hry by měl dát hráčům trochu víc možností k tomu, aby mohli pohodlněji odstartovat ze země a vypravit se dál za planetu Kerbin a její dva měsíce.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.