branding
Dreams, Sony Interactive Entertainment, Les vytvořený v Dreams byste nerozeznali od skutečnosti

Les vytvořený v Dreams byste nerozeznali od skutečnosti

Komunita s DualShockem v ruce posouvá hranice možného a vyzdvihuje flexibilitu enginu

30. 3. 2020
Název: Dreams Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 14. 2. 2020

Základní myšlenkou videoherní platformy Dreams je to, že kdokoli může vytvořit prakticky cokoli. Má to samozřejmě svá jistá omezení a zrovna před pár dny jsme psali o jednom konkrétním natrefení na mantinely v podobě licencí držených třetí stranou. V tomto případě šlo o Nintendo a konflikt s postavičkou Maria, nicméně vývojáři již předem avizovali, že duševní vlastnictví plánují hlídat. Fantazii jako takové se ale jinak meze nekladou a vidět to ostatně bylo už před samotným vydáním hry, kdy jsme přinesli například pohled na ty nejzajímavější výtvory vytvořené už v betaverzi. A s vydáním hry se samozřejmě vyrojilo množství dalších a dalších projektů, z nichž jeden z těch pozoruhodnějších si můžeme níže představit.

Jde o realisticky vypadající lesní krajinu, o kterou se postaral tvůrce Badrobo82. Ten doslova obrátil naruby otázku toho, co je vlastně v Dreams možné. Badrobo82 a jemu podobní si totiž naopak zjevně kladou otázky týkající se toho, co v tomto sandboxu ještě možné není a nadále úspěšně posouvají hranice toho, co lze za pomocí nástrojů hry vytvořit. Z minulosti již víme, že Media Molecule dokázali najít zaměstnání pro ty hráče, kteří v Dreams odkázali něco více než ti ostatní a Badrobo82 by mohl být hravě jedním z nich. Jeho současná i předchozí tvorba ukazuje více podobných projektů a jen podtrhuje jeho ambice. A pokud by vás náhodou zajímalo, kolik času výroba takovéhoto projektu zabere, tak dle reakcí na Redditu jde o odhadem šedesát hodin. V potaz je ale nutné brát to, že jde o projekt již zkušeného autora s několikaměsíční praxí, který zajisté stráví mnohem méně času experimentováním a může se o to více věnovat samotnému vytváření toho, co si sám usmyslí. Pro zajímavost lze ještě dodat, že tento konkrétní projekt byl, stejně jako ostatní tohoto tvůrce, vytvořen pouze za pomocí DualShocku a údajně využívá prostředky Dreams již téměř na maximum. Do scény tedy již nejde přidat příliš mnoho dalších objektů.

Cílem přitom nejen v tomto případě nemusí být pouze snaha udělat pouhé technologické demo. Z předchozích experimentů je totiž zjevné, že Badrobo82 má ambice vytvořit něco komplexnějšího a to třeba i nějakou hru. Stačí zavítat na jeho YouTube kanál, kde lze narazit například na remake traileru k The Last of Us Part II, či dokonce na ukázku hratelné demoverze variace na závodní arkádu Motorsport. Ve všech případech pak platí, že jde o mistrovská díla s propracovanou prací se světly i stíny, s realistickými efekty počasí i s vlastními zvuky dotvářejícími atmosféru. O všech těchto projektech navíc bezezbytku platí, že by na první pohled mohly ustát i samy o sobě a jen těžko lze uvěřit tomu, že vznikly pouze v rámci Dreams. Každopádně pokud máte možnost si kterýkoli z těchto projektů vyzkoušet, tak odkaz na ty veřejné naleznete na komunitní stránce indreams.me.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru