Dreams, Sony Interactive Entertainment, Autoři Dreams budou odstraňovat licencovaný obsah

Autoři Dreams budou odstraňovat licencovaný obsah

Media Molecule potvrzují, že pokud je někdo požádá, aby danou hru smazali, udělají to

24. 10. 2019
Název: Dreams Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 14. 2. 2020

Ačkoliv nás nepřestává fascinovat, co všechno je možné vytvořit ve hře Dreams od Media Molecule, neustále si pokládáme otázku, jak mají autoři ošetřenou otázku licencí. Není totiž žádným velkým tajemstvím, že spoustu vytvořených her a hříček přímo vychází z titulů, na jejichž zpracování nemají amatérští tvůrci žádná práva, obzvláště pak v kuriózních případech, kdy se na PlayStationu prostřednictvím Dreams objevují tituly, které jsou exkluzivní například pro konzole od Nintenda. Snad i proto, že hravý editor dosud běžel pouze v uzavřené betě a momentálně je dostupný v nekompletním early accessu, vývojáři z Media Molecule vyvstávající problém neřešili. Neznamená to ale, že k němu již nezaujali interní stanovisko, jak ostatně dokazuje i rozhovor pro VG247 z nedávno proběhnuvšího PAX Australia.

„Myslím, že je pro lidi přirozené, začít předělávkou již známých věcí. Je to ostatně skvělý způsob, jak se něco naučit – grafiku, hudbu, seznámit se s nástroji, posunout možnosti enginu [Dreams]. Pokud ale tvoříte něco, co podléhá licenci, může to jednoho dne zmizet,“ řekl Liam de Valmency z Media Molecule. Samozřejmě dodal, že vytvářet takové věci půjde vždycky, případné problémy ale mohou přijít, pokud se hráč rozhodne své dílo publikovat do veřejně přístupné knihovny. Na druhou stranu však de Valmency připustil, že obsah, podléhající licenci, nebudou mazat proaktivně, tedy pouze na přímou žádost majitele práv, což je ale pochopitelně postoj, který se může v budoucnu změnit.

V hlavách máme tolik nových prvků, že by to stačilo na sto let

A právě o budoucnosti se zástupci Media Molecule bavili dál a odpověděli tím na další z otázek. Vzhledem k tomu, že Dreams pravděpodobně ukončí fázi early accessu až v příštím roce, bylo už dopředu jisté, že projekt nevzniká výhradně pro PlayStation 4. „Myslím, že co se týče [obsahu] Dreams, můžeme prostě jen pokračovat s jeho přidáváním… V hlavách máme tolik prvků, že by to stačilo na sto let,“ říkají vývojáři. Bohužel už ale nesměli kvůli zásahu přísedícího PR manažera komentovat, nakolik jim do plánů na vývoj Dreams vstoupila naznačovaná zpětná kompatbilita PlayStationu 5, dá se však předpokládat, že Dreams budou čistokrevným cross-gen titulem. Vedle samotného editoru totiž hra počítá i s příběhovým obsahem přímo od lidí z Media Molecule, a i na tomto místě mohou stále vznikat další a další kapitoly.

Pro vývojáře nicméně zůstává tím nejdůležitějším dokončení editoru a nalezení rovnováhy v tom, jaké další prvky do hry přidávat v návaznosti na to, co si aktivní hráči/tvůrci přejí. Žádosti od těch, kdo se již s Dreams seznámili, přitom nepřichází jen formou komentářů či vzkazů, ale také skrze již vytvořené věci, které prý lidi z Media Molecule umí pořádně překvapit. „Myslel jsem si, že omezením je třeba nemožnost vytvořit split-screen. Pak ale někdo přišel a split-screen udělal. A já vlastně ani pořádně nevím, jak toho dosáhl. Možná udělal dvě kopie světa a nějak je spojil… Nevím,“ přiznává de Valmency. Tenhle příklad navíc dokazuje, že Dreams umí žít vlastním životem a například s vidinou budoucího launcheru vytvořených her, aby se dostaly i k těm, kdo chtějí obsah pouze konzumovat, můžeme za pár let mluvit o velmi aktivním podhoubí nezávislé scény.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru