Se survival hrami se v posledních letech roztrhl pytel. To samozřejmě může pro mnohé znamenat, že jednotlivé tituly jsou si kolikrát podobné jako vejce vejci. Podobná je přitom pochopitelně i náplň těchto her, která se skládá ze sběru surovin, bojů i budování bezpečného místa ve virtuálním světě. A každý jistě z paměti vylovíme hned několik tomuto receptu podobných her, ve kterých je základním stavebním prvkem dřevo. Nejinak je tomu i v čerstvě odhaleném MMO Last Oasis, v tomto titulu ale naštěstí polští autoři popouští uzdu své fantazie o něco více a ze dřeva nechají hráče vytvářet nejen klasické chatrné příbytky, ale také obrovské kráčející pevnosti, malé mobilní dopravní prostředky i spoustu dalších věcí.
Země se kvůli kataklyzmické události přestala otáčet okolo vlastní osy a měsíc navíc zmizel neznámo kam.
Než ale obrátíte oči v sloup a právem prohlásíte něco o přesycenosti trhu tímto žánrem, raději se ještě na chvíli zastavte a dejte šanci výše přiložené ukázce. Už jen myšlenka mechanických robotů ze dřeva zní přinejmenším neokoukaně. A neortodoxně působí i příběhové pozadí hry. Svět Last Oasis zachvátila neznámá katastrofa a hráči se vrhnou do alternativní postapokalyptické vize naší planety. Ta se kvůli kataklyzmické události přestala otáčet okolo vlastní osy, měsíc navíc zmizel neznámo kam a to vše předznamenalo na povrchu naší planety vytvoření dvou extrémních zón. Na straně otočené ke slunci život spaluje neúnavný žár naší nejbližší hvězdy, na té druhé vše živé likviduje mráz. Pouze na přechodu mezi těmito zónami je malá oblast, kde žít ještě lze. A jelikož se Země stále ještě otáčí okolo slunce, tak je tato oblast neustále v pohybu.
Aby lidstvo přežilo, muselo se přizpůsobit k životu v pohybu. Odtud pramení nutnost budovat veliké pohyblivé stroje. A vzhledem k tomu, že se tito novodobí nomádi mohou pohybovat pouze tam, kde donedávna byla na kost zmrzlá zem, nezbývá jim než využít pouze to málo, co zpustošená krajina nabízí, a stavět kráčející pevnosti třeba právě ze dřeva. Ze stejného stavebního materiálu je pak také centrální chodící metropole nazývaná Flotilla. Všechny takto vybudované stroje navíc pohání vítr.
Pro přežití bude v tomto sandboxu kromě pohybu zapotřebí také umět bojovat. Potýkat se budete s dalšími nomády i jiným nebezpečím, které na vás ve zdejším světě číhá. Čelit nepřátelům půjde za pomoci větších struktur jménem Walkers. Ty bude možné po vybudování nadále vylepšovat a specializovat, takže mohou sloužit pro nejen pro samotný pohyb a průzkum, ale i pro sběr surovin, boj a ve finále rovněž jako mobilní báze. V těchto strojích se následně hráči budou pohybovat mezi jednotlivými oblastmi, takzvanými oázami. Každá z těchto map může mít až 100 kilometrů čtverečních a simultánně jich může existovat potencionálně nekonečné množství. Engine a servery budou totiž škálovatelné a mohou se dynamicky vyrovnávat se zátěží hráčů. Čím více hráčů se naráz připojí, tím více oáz se na serverech objeví.
Z dalších dosud představených vlastností hry lze ještě telegraficky zmínit slib o plynulém a všestranném soubojovém systému, možnost sdružovat se do praktičtějších klanů a pohybovat se po mapě hry i vertikálně za pomocí vystřelovacího háku. Tvůrci samozřejmě slibují komplexní a zábavný zážitek, než bych ale interpretoval slova marketingového oddělení autorů, raději vás odkážu na Steam a na on-line formulář, kde můžete zkusit své štěstí a přihlásit se do chystané testovací fáze. Ať už se ale v případě zájmu do připravované bety dostanete, či nikoli, těšit se můžete na to, že už v průběhu tohoto jara Last Oasis dorazí na Steamu do programu předběžného přístupu.