branding
Baldur’s Gate III, Larian Studios, Larian se přesouvá od Baldur’s Gate k novému projektu

Larian se přesouvá od Baldur’s Gate k novému projektu

Plány na jakákoliv rozšíření či DLC v tuto chvíli nejsou na stole. Další hrou nebude Divinity 3

Zdroj: Larian Studios
22. 3. 2024
Název: Baldur’s Gate III Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:
Datum vydání:
3. 8. 2023
3. 8. 2023 (PC)
6. 9. 2023 (PlayStation 5)
8. 12. 2023 (Xbox Series S | X)

Krátce poté, kdy si hra Baldur’s Gate III odnesla ocenění Choice Awards na letošním GDC, vyzpovídali redaktoři magazínu IGN ředitele studia Larian Swena Vinckeho, aby se jej zeptali na aktuální dojmy, ale také na budoucnost veleúspěšné hry, která v loňském roce změnila mnoha hráčům pohled na žánr RPG. Vincke byl překvapivě sdílný a v rozhovoru zmínil hned několik důležitých věcí, týkajících se toho, na čem budou lidé z Larianu pracovat nyní. Jisté je to, že to nebude nic spojeného s Baldur’s Gate, vzhledem k tomu, že Vincke vyvrátil veškeré úvahy nad DLC, rozšířením nebo dokonce pokračováním. Potvrdil ale, že novou hrou, ke které se momentálně vývojáři přesouvají, nebude ani pokračování Divinity.

„Vzhledem ke všem úspěchům by bylo na místě očekávat, že se pustíme do DLC, a tak jsme se do něj pustili,“ řekl trochu překvapivě Vince. Vysvětlil, že rozšíření začalo vznikat ještě před dokončením základní hry a připustil, že se postupně vkrádaly i myšlenky na Baldur’s Gate IV. Nakonec se ale ve studiu rozhodli, že prvky, které připravovali pro DLC, zakomponují raději do základní hry a nebudou se zatěžovat myšlenkami na pokračování i z toho důvodu, jaká omezení vychází z pravidel Dungeons & Dragons, na kterých hra stojí. „Pátá edice není jednoduchý systéme, který by se dal převést do videohry. Měli jsme spoustu nápadů na nové souboje a chtěli jsme je vyzkoušet, nebyly však [s pravidly] kompatibilní,“ řekl Swen Vincke. Zopakoval tím předchozí postoj k nemožnosti příliš posouvat nejvyšší úroveň hráčů v BG III kvůli tomu, že později už mají takřka božské schopnosti a zdá se, že je to problém, se kterým se v Larianu nebyli schopní vyrovnat vůbec.

Ještě důležitější aspekt, proč se nepouštět do rozšíření Baldur’s Gate III, se ale měl odrážet v náladě celého týmu. Vincke doslova uvedl, že ačkoliv se práce rozběhly, vývojáři cítili, že už to tentokrát nepochází přímo od srdce, a protože je Larian místem, kde by se takto pracovat podle Vinckeho nemělo, raději vývoj ukončili. Vše se mělo finálně změnit začátkem letošního roku, kdy se Vincke a nepochybně i řada dalších vývojářů vrátila z delší vánoční či novoroční dovolené a uvědomili si, že se nyní chtějí vrátit k nápadům, které měli před tím, než dostali možnost pracovat na Baldur’s Gate. „Máme dvě hry, které bychom rádi vytvořili, a také spoustu dalších konceptů. Teď už nás ale nechte zakončit BG III, bylo to skvělé, svou práci jsme odvedli, je to příběh, který má začátek, prostředek i konec. A teď už předáme pochodeň dalšímu studiu, aby se tohoto neuvěřitelného odkazu ujalo,“ řekl Vincke a dodal, že studio bylo po této informaci nadšeno.

Jen aby nevznikly dohady, že se Larian rychle z nějakého záhadného důvodu zbavuje značky, která studiu přinesla takový věhlas, pak ještě Vincke znovu vysvětlil, že k Baldur’s Gate nemají žádný odpor. Ihned skočit na pokračování ale začalo působit jako rutinní práce než něco, co má motivovat jen čiré nadšení, a proto se rozhodli přejít na úplně jiný projekt. Co to ale bude, nemáme momentálně jak zjistit, protože to ve finále nemusí ještě přesně vědět ani sami vývojáři. Vincke podle svých slov pracuje tak, že přijde s nápadem, představí ho jednotlivým vývojářům a nechá, aby s ním pracovali. Pokud se poté shodnou na tom, že jde o hru, kterou chtějí vytvářet, vývoj začne. Pokud ne, vše se vrátí k Vinckemu a ten přijde s jiným nápadem. Jediné, co tedy můžeme s určitostí říct – protože to uvedl sám Vincke – je fakt, že by nová hra od Larianu měla být jiná, než si hráči myslí

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru