Během prezentace Inside Xbox loni v květnu došlo na představení kyberpunkového RPG The Ascent od vývojářů z Neon Giant. Jde o tým pouhých 11 veteránů, kteří se dříve podepsali pod hry jako Gears of War, Wolfenstein, Doom či Bulletstorm a jejich společným cílem je vytvořit skvělou hru, kterou by si sami chtěli zahrát. Jde o poměrně běžný, ale vždy vítaný předpoklad pro zajímavý titul a musíme potvrdit, že tahle kritéria Ascent splňuje. Už první ukázka nás detaily, krvavostí i designem světa nadchnula a zdá se, že čerstvé zážitky z hratelného dema, k němuž se dostali vybraní novináři, zanechaly silný dojem. To vše je navíc umocněno potvrzením, že The Ascent dorazí už 29. července a předplatitelé Game Passu se k němu coby k exkluzivitě pro Xbox a PC dostanou zdarma.
Už když jsme hru na základě prvního traileru popisovali před rokem, nemohli jsme si nevšimnout ambicí, které dali lidé z Neon Giant najevo. A jsme rádi – bez ohledu na to, že jsme si sami nemohli hru vyzkoušet – že se dobrá nálada a optimistické vyhlídky potvrzují. Zahrát si preview verzi dostala řada zahraničních médií a jednotliví redaktoři se shodují, že Ascent nejen dobře vypadá, ale také se skvěle ovládá. Jde o izometrické upršené a náležitě temné lootovací RPG, jehož výrazným rysem je oblíbené twin-stick ovládání akce. A protože se pohybujeme v kyberpunkovém žánru, střelby bude – zdá se – dostatek. Například novinář Ryan McCaffrey z IGN tvrdí, že ačkoliv lze Ascent hrát na klávesnici, jde přesně o ten typ hry, která se bude ještě lépe ovládat pomocí gamepadu. Zajímavé nicméně je, že ačkoliv na hru hledíte izometrickou kamerou, je nutné také střílet nad sebe, a to buďto z některého z mnoha krytů, nebo zkrátka pro vyšší efektivitu střelby do hlav nepřátel, nikoliv do jejich hrudníků.
Neméně důležitý mají být také úskoky a kotouly, díky kterým je možné vyhnout se houfům nepřátel nebo útokům velkých bossů. A to vše budou hráči dále kombinovat s postupným vylepšováním schopností hlavního hrdiny, včetně speciálních abilit, z nichž ale aktivní mohou být vždy pouze dvě. Vše je má přitom být navázáno na příběh, který má být podle informací magazínu WCCFtech klíčovou složkou celkové atmosféry. Samozřejmě v kombinaci s kyberpunkovým světem a obrovskou mírou detailů, kterou podtrhují nová videa. Zajímavé rovněž je, že hra nenabídne volbu obtížnosti – vývojáři tvrdí, že vše správně vybalancovali, a pokud by i přes to někomu přišla hra příliš obtížná, jde o RPG, které je možné ohnout podle potřeb hráče a najít ve světě The Ascent výbavu, která může pomoci.
Poslední částí, kterou se dostupná preview zabývají, je typické téma kyberpunkového žánru – tedy mechanické augmentace a jejich vliv nejen na účinnost jedince, ale také jeho psychické rozpoložení a stav obecně. Zatím se ale nezdá, že by vývojáři chtěli odhalovat příliš a jen „herním“ jazykem vysvětlují, že augmentace bude možné získávat a postupně vylepšovat. Jako příklad se jeví hydraulický úder, který nahrává těm, kdo mají rádi souboje na blízko, podobných taktických možností a rozhodnutí ale má být v The Ascent víc, čímž může být pochopitelně zaručena znovuhratelnost. Jen namátkou má jít o obligátní hackování, prolamování zámků nebo ovládání nepřátel, což zejména v kooperaci – kterou hra rovněž nabídne – může být poměrně zajímavé.
Zatím se tedy zdá, že pod rukama vývojářů Neon Giant vzniká možná až překvapivě lákavá záležitost a o to větší radost máme, že dorazí už za dva měsíce. Léto nakonec nemusí být tak nudné, jak bývalo v minulých letech zvykem…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.