The Ascent, Curve Digital, The Ascent naváže koncem roku na Cyberpunk 2077

The Ascent naváže koncem roku na Cyberpunk 2077

Neony prozářený žánr se dere do popředí. Na hře pracují vývojáři Gearsů a Wolfensteina

Zdroj: Curve Digital
8. 5. 2020
Název: The Ascent Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:

Vedle nového projektu od Bloober Teamu a krátké ukázky z Assassin’s Creed Valhalla nás během květnového vysílání Inside Xbox velmi zaujalo kyberpunkové RPG The Ascent. První záběry na neony ozářený a deštěm náležitě rozmazaný svět, který by si v úvodu traileru mohl leckdo splést s Cyberpunkem 2077, potvrzuje vyšší výkon chystaných konzolí a možnosti z toho vyplývající. Grafika ale není to jediné, co se nám na The Ascent líbí a když se člověk začne nořit do detailů, případně toho, kdo za hrou stojí, musí mu být čím dál tím sympatičtější. Tou nejlepší zprávou ovšem je, že projekt ve švédském studiu Neon Giant už nějakou dobu vzniká a dočkat bychom se ho měli na Xboxu Series X, Xboxu One a Windows už koncem tohoto roku.

Překvapivé je to hlavně z toho důvodu, že na poměrně rozsáhlém RPG podle svých slov pracuje pouhých 11 lidí. Pod hlavičkou zmiňovaného Neon Giant se však sešli veteráni, kteří stáli u her jako Wolfenstein, Gears of War, Doom či Bulletstorm a věří, že jsou schopní uplatnit své zkušenosti i efektivní přístup k práci. Pokud by vás zajímala konkrétní jména, zakladateli studia jsou Tor Frick, Arcade Berg, Jonathan Heckley a Erik Gloersen, sama o sobě ale bez kontextu mnoho neříkají. Pokud byste se však ponořili do jejich životopisů, zjistili byste, že šlo o vedoucí pracovníky, kterým zkušenosti rozhodně nechybí. Frick pracoval coby art director a vedoucí umělec v MachineGames, Arcade Berg byl vedoucím game designérem Gears of War Judgment, Heckley prošel Epicem, MachineGames i studiem The Coalition, přičemž všude zastával pozici vedoucího level designéra a nakonec Gloersen, který v minulosti vedl řadu menších herních studií, včetně brněnského 2K Czech, kde působil coby ředitel mezi lety 2012 a 2017.

Jak už to v kyberpunkových světech bývá, všichni někomu patří – v tomto případě megakorporaci The Ascent Group – vše se ale náhle změní, když prosperující a nejsilnější společnost na planetě Veles ze dne na den zkrachuje.

Tolik ke studiu Neon Giant, o všem ostatním už vypovídá úroveň zpracování jejich hry The Ascent, která po zhlédnutí traileru a prozkoumání obrázků rozhodně nešetří ambicemi. Ačkoliv nejde o third person záležitost, izometrický pohled nechává vyniknout překvapivé míře detailů jednotlivých lokací a poskytuje dostatečný přehled během akčních pasáží. K nim bude docházet podle vývojářů poměrně často a hlavně nečekaně, vzhledem k tomu, že je svět hry zmítán chaosem a nepředvídanými okolnostmi. Jak už to v kyberpunkových světech bývá, všichni někomu patří – v tomto případě megakorporaci The Ascent Group – vše se ale náhle změní, když prosperující a nejsilnější společnost na planetě Veles ze dne na den zkrachuje. Nikdo neví, co se stalo, všechny bezpečnostní systémy začínají selhávat a o slovo se hlásí menší korporace, kriminální syndikáty i obyčejní obyvatelé města, kteří se chtějí svému bývalému zaměstnanci pomstít, případně ho okrást o cokoliv, co není k něčemu pevně přivařeno. Hráč pak do příběhu vstoupí coby obyčejný dělník, kterému se při rutinní pochůzce změnil celý svět a shodou náhod se před ním otevře možnost zjistit, co přesně se v The Ascent Group stalo.

Ve smyslu hratelnosti slibují vývojáři prozkoumávání metropole a jejích nejrůznějších zákoutí. Podle dostupných obrázků se zdá, že Neon Giant nešetřili vedlejšími postavami, z nichž se mohou vyklubat přátelé i nepřátelé, a hustotou nejrůznějších předmětů či interaktivních prvků, takže první dojem je opravdu impozantní. Střelba a souboj obecně bude kořením celé hry a vývojáři naznačují, že akci podmínili i lootovací systém, který jde ruku v ruce s rozsáhlými možnostmi úprav. Vedle zbraní a vybavení hlavního hrdiny bude možné velmi detailně upravovat i jeho vzhled a modifikovat tělo nejrůznějšími augmentacemi, které mohou pomoci, ale svým vlivem na zbývající biologické části také uškodit. The Ascent pak budete moci projít sólo, nebo přizvat další hráče a projít hrou až ve tříčlenné skupině. Multiplayer bude navíc vedle očekávaného online zpracování dostupný i v lokální variantě, takže si ho budete moci užít všichni tři na jedné obrazovce. Hru pohání Unreal Engine a vývojáři z Neon Giant potvrdili, že vedle plynulého chodu a líbivého grafického kabátku pilně pracují také na fyzikálním modelu a naznačili, že by měl průchod hrou zanechávat po hráči viditelné, a hlavně trvalé stopy.

Vypadá to tedy, že několikaleté dění kolem připravovaného Cyberpunku 2077 vybudilo zájem o kyberpunk jako takový a hry typu The Ascent nebo Cloudpunk nebudou jediné, které s v tomto žánru objeví. Na druhou stranu, proč ne…

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru