branding
Konami prodalo první herní NFT za 3 miliony korun

Konami prodalo první herní NFT za 3 miliony korun

V aukci byly artworky z Castlevanie. Za jejich budoucí prodej připadnou Konami poplatky

Zdroj: Konami
15. 1. 2022

Japonská společnost Konami se na začátku letošního roku zapsala do seznamu herních subjektů, které projevily zájem o NFT. Na rozdíl od Ubisoftu, který touto formou prodává přídavky do Ghost Recon: Breakpoint nebo 22cans, kteří pro změnu poskytují prostřednictvím NFT budoucí parcely pro herní dílny a továrny, chtěli lidé z Konami vzdát hold sérii Castlevania. Bez ohledu na to, že 35. výročí připadlo na loňský rok, do aukce šlo 14 artworků a první vlna emitace skončila v noci na dnešek. Pro Konami to ve výsledku znamenalo příjem ve výši přesahující 3 miliony korun, když se každé jedno NFT prodalo za průměrnou cenu kolem 257 000 Kč.

Zdroj: Konami

Kolekce nazvaná Konami Memorial NFT tak nepochybně otevřela cestu budoucím akcím podobného formátu, prostřednictvím kterých si může Konami výhledově přijít na docela slušné peníze. Uvážíme-li, že jde defacto o screenshoty či krátká videa z jednotlivých her, kterých lze připravit v krátkém čase obrovské množství. Ostatně, zástupci společnosti už zkraje ledna potvrdili, že Konami bude hledat další možnosti a naznačili, že se obdobným způsobem zaměří i na další hry v portfoliu.

Nejdražší NFT z této kolekce – stylizovaná mapa Drákulova hradu z prvního dílu – bylo vydraženo za necelých 570 000 korun.

Aukce proběhla na jednom z největších prodejních portálů NFT OpenSea, který si z každé transakce odvádí poplatek ve výši 2,5 procent. Tímto způsobem se proto Konami mohlo dostat až ke 157 000 dolarů s tím, že další peníze budou Konami náležet z každého dalšího prodeje vydražených NFT. Poplatek se může vyšplhat až na hranici 10 procent prodejní ceny, což je s přibývajícím časem a předpokladem, že hodnota NFT bude růst, další zajímavá částka v podstatě za nic. A potenciál tu je, uvážíme-li, že nejdražší NFT z této kolekce – stylizovaná mapa Drákulova hradu z prvního dílu – bylo vydraženo za necelých 570 000 korun, resp. 8 Etherů. Druhým nejdražším tokenem bylo 3minutové video se záběry z několika dílů série – prodáno za více než 5 Etherů a artwork ze Circle of Moon za téměř shodnou částku.

Tolik k tomu, jak se dá s NFT v segmentu her naložit a že skutečně nemusí jít jen o fádní kosmetické add-ony, jak prozatím předvádí Ubisoft. Otázkou samozřejmě zůstává, jak dlouho si mohou tokeny v podobě artworků či videí z her udržet svou hodnotu a zda jde o vhodný způsob investice vlastních prostředků. Na každý pád je ale jasné, že to budou herní společnosti zkoušet nejrůznějšími způsoby a že půjde o další velký trend, který tu s námi nějakou dobu bude.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru