branding
Kolik stojí minuta traileru na Summer Game Festu

Kolik stojí minuta traileru na Summer Game Festu

Magazín Esquire cituje insidery. Za pouhou minutu se mají platit miliony korun

Zdroj: Opening Night Live
7. 6. 2024

Pokud herní prezentace a tiskové konference nesledujete jen z pohledu hráče a zajímá vás například, na kolik takové akce přijdou, případně jakým způsobem organizátor získává exkluzivní trailery a/nebo kolik musí vývojáři a vydavatelé platit za to, aby se jejich hry v programu objevily, odpověď teď nastiňuje magazín Esquire. Ačkoliv částky vyplouvaly na povrch už v minulosti, magazín přinásí čerstvé informace týkající se letošního roku, konkrétně pak akce Summer Game Fest.

Ve článku, který pojednává o velikosti a významu Summer Game Festu, dojde na tvrzení jednoho z anonymně vystupujícího insidera, že jsou podobné akce opravdu velmi nákladné. Aby svá slova podpořil, uvedl i částku, která vás může docela překvapit. Esquire uvádí, že za minutový trailer zaplatí vývojář či vydavatel 250 tisíc dolarů s tím, že každá další půlminuta stojí o 100 tisíc dolarů více. Jen pro kontext, bavíme se o základní částce 5,6 milionů korun za minutovou ukázku, tolik přibližně k tomu, jak nákladný může být marketing. Samozřejmě z minulosti víme, že vzájemný vztah mezi organizátory Summer Game Festu a vývojáři či vydavateli nemusí být vždy nastaven takto. Spekulovalo se o případech, kdy tým Geoffa Keighleyho i v rámci zvýšení kreditu vlastního přenosu zahrnul trailery bezplatně, mělo ale jít jen o ty největší hry, jejichž autoři si mohou diktovat vlastní podmínky.

Pokud bychom si chtěli hrát s čísly, můžeme také jednoduše částku vydělit a přijít s informací, že sekunda traileru na Summer Game Festu vyjde na bezmála 4200 dolarů, tedy přibližně 100 tisíc korun, Esquire ale férově dodává, že nezná cenu za kratší ukázky, případně za trailery zahrnuté do segmentů. Na druhou stranu, nemusíme se nad částkami jakkoliv pohoršovat – očividně tenhle byznys Keighleymu vychází a kdyby vývojáři a vydavatelé neměli zájem ceny akceptovat, žádné přenosy by se nekonaly. Zajímavou perspektivu nicméně v závěru přináší Esquire při pohledu na cenu vstupenek, které se dají koupit na živé sledování Summer Game festu v YouTube Theatre. Vstupenka stojí 41 dolarů a kapacita YouTube Theatre činí 6000 míst, takže i kdyby bylo vyprodáno, částka se nedostane přes výše zmiňovaných 250 tisíc dolarů, které stojí minuta traileru. Jistě, nejsou to malé peníze, ale je vcelku jasně vidět, jak je celá akce postavená a na čem z finančního hlediska stojí.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru