Prestižní japonský magazín Famitsu přinesl rozsáhlé téma o studiu Kojima Productions včetně pětistránkového rozhovoru, v němž nás Hideo Kodžima a Jódži Šinkawa nechali nahlédnout trochu i do budoucnosti tohoto týmu. Výtvarník Jódži Šinkawa vtiskl nezaměnitelný styl sérii Metal Gear a patří mezi dlouholeté nejbližší spolupracovníky Hidea Kodžimy, pokud byste náhodou lovili v paměti, o koho se jedná. Výtah z tohoto povídání přeložil magazín DualShockers.
Kodžimu údajně láká vyzkoušet si vývoj menších her. Mohlo by se jednat o epizodické nebo čistě digitální tituly. Nedal by jim však evidentně přednost před svým příštím velkým projektem, mohlo by se jednat o paralelní počin či počiny, které by vznikaly vedle další plnohodnotné hry. Pochopitelně se Kodžima zjevně obává, zda by dokázal všemu věnovat dostatečnou pozornost, takže to neznamená, že automaticky musí něco podobného skutečně vzniknout. Pravdšpodobně v to ale doufá.
Za pozornost stojí i zmínka o tom, že by v dalším projektu mohl Šinkawa opět víc využít svou specializaci na mechy a podobné stroje.
Oba autory ale nepřitahují očividně jen klasické hry, ale rovněž další příležitosti. Kodžima zopakoval, že jej láká svět filmu, kde by mohl využít nadání Šinkawy. Výtvarník by zase rád spolu s Kodžimou vyzkoušel mangu. Takže by klidně dalším dílem Kojima Productions nemusela být nutně hra. Otec Metal Gear i Death Stranding už v minulosti deklaroval svou chuť proniknout na stříbrné plátno a znovu spolupracovat s herci, kteří se ujali rolí v jeho poslední hře. Stejně tak ale naznačil třeba i to, že by rád v budoucnu vytvořil hororovou hru.
Za pozornost stojí i zmínka o tom, že by v dalším projektu mohl Šinkawa opět víc využít svou specializaci na mechy a podobné stroje. Ty se v určité míře objevily i v Death Stranding, ale zjevně by příště rád opět přitlačil na pilu po vzoru Metal Gearu. A nemusí přitom jít jen o hru v pravém slova smyslu, ale třeba i anime. I když by podle nich bylo pracné, nestálo by tolik úsilí a času jako celá nová hra.
Dvojice by se chtěla pustit do něčeho ještě odlišnějšího a “divnějšího”, než byl Death Stranding, něčeho ještě zvláštnějšího, co by se víc lišilo od jejich předchozí tvorby.
Pokud jde o menší tituly, jakkoli se může zdát, že se to k výpravnosti a šíři Kodžimových projektů nehodí, minimálně jeden částečný precedent tu přeci jen existuje – prolog Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. I když se nejedná o typickou malou hru a stojí pochopitelně na základech a technologii následujícího The Phantom Pain, dokládá to, že mechanismy a talent Kodžimy fungují i na menší ploše. Nechtěně se pak jednorázový menší projekt vyklubal i z P.T., hratelného teaseru připravovaných a později zrušených Silent Hills.
Kodžima také už dříve zmiňoval, že ho zaujala cloudová streamovací technologie a nějakým způsobem by s ní rád experimentoval. V rozhovoru padla také zmínka, že by se dvojice mohla pustit do něčeho ještě odlišnějšího a “divnějšího”, než byl Death Stranding, něčeho ještě zvláštnějšího, co by se víc lišilo od jejich předchozí tvorby. Od vydání Death Stranding navíc Kodžimova práce přilákala pozornost dalších hollywoodských hvězd, které projevily hypotetický zájem spolupracovat s talentovaným režisérem, který balancuje na hranici videohry a filmu už několik dlouhých let. Naposledy se podle Kodžimy ve studiu “zastavil” a hru vyzkoušel herec Oscar Isaac.
A jaký projekt byste si přáli vy v podání tohoto talentovaného tandemu?
Kojima Productions tvoří "přeběhlíci" z Metal Gearu. Z přibližně 120 interních vývojářů, kteří v Kojima Productions pracovali na Death Stranding, jich 67 pracovalo v Konami a 62 z nich dělalo Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Platí to především pro vyšší management a klíčové vedoucí pozice v designovém a výtvarném oddělení. Většinu nováčků naopak tvoří programátoři. [celý článek]