Ve stále ještě aktuálním tématu o historii studia Kojima Productions jsme si připomněli, že tým se nezrodil v roce 2015, ale jeho kořeny sahají mnohem hlouběji do historie. Předchozí dekádu tato skupina fungovala v rámci Konami a až po odchodu Hidea Kodžimy se obrodila coby stávají nezávislý tým. Už v pondělním článku jsme zmiňovali, že v Kojima Productions dnes pracuje mnoho Kodžimových dřívějších kolegů a blízkých spolupracovníků z Konami. Jedním z nich je i výtvarník Jódži Šinkawa, který předtím vtiskl nezaměnitelný styl sérii Metal Gear. Na Death Stranding se ale podíleli také vývojáři z nizozemského studia Guerrilla Games (série Killzone, Horizon Zero Dawn). Bližší analýza závěrečných titulků ale nyní přinesla další zajímavosti.
Z přibližně 120 interních vývojářů, kteří v Kojima Productions pracovali na netrpělivě očekávané novince, jich 67 pracovalo v Konami a 62 z nich dělalo Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.
Více než polovina týmu Death Stranding přeběhla z Konami, spočítal web Video Games Chronicle. Podpory se studiu dostalo i od Insomniac Games (Ratchet & Clank, Marvel’s Spider-Man) a Bend Studio (Days Gone). Z přibližně 120 interních vývojářů, kteří v Kojima Productions pracovali na netrpělivě očekávané novince, jich 67 pracovalo v Konami a 62 z nich dělalo Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, aby pak Kodžimu následovali i po “rozchodu” s dřívějším zaměstnavatelem. Platí to především pro vyšší management a klíčové vedoucí pozice v designovém a výtvarném oddělení. Většinu nováčků naopak tvoří programátoři.
Video Games Chronicle připomíná, že na Metal Gear Solid V: The Phantom Pain pracovalo asi 250 lidí, kteří tvořili jádro týmu. Je tak zajímavé vidět, kolik lidí bylo ochotných jít za slavným japonským designérem i po rozpuštění původních Kojima Productions v rámci Konami, k němuž došlo po vydání pátého Metal Gear Solidu koncem roku 2015. I to svědčí o tom, že můžeme považovat aktuální tým za nástupce původní skupiny, kterou tvoří jádro loajálních spolupracovníků.
Jak už jsme psali v našem historickém exkurzu, pozoruhodné je, že pod hrou Death Stranding je podepsáno i přibližně 70 vývojářů amsterdamského studia Guerrilla Games. Nejenže nizozemský tým propůjčil novince svůj engine Decima, který dostal jméno až díky Kodžimovi, ale desítky jeho zaměstnanců pomáhaly s prostředím, animacemi, vizuálními efekty, programováním, umělou inteligencí i filmečky. Alespoň podle závěrečných titulků Death Stranding. Pokud samozřejmě nejde jen o nějaké symbolické ocenění a poděkování za práci, kterou odvedli na technologii jako takové, ale na to se zdá být seznam až příliš konkrétní.
Jsou mezi nimi pochopitelně i klíčoví autoři Horizon Zero Dawn. Každopádně třeba na LinkedIn byste v profilech těchto lidí zmínky o Death Stranding nenašli. Alespoň zatím, třeba šlo dosud o tajemství. Studio Kojima Productions má navíc v Amsterdamu v centrále Guerrilla Games vlastní satelitní tým, aby spolupráce obou firem probíhala co možná nejvíc hladce. Obě skupiny se nyní společně podílejí na vylepšování enginu Decima. A tím výčet ochotných kolegů nekončí. Závěrečné titulky zmiňují i další first party studia Sony. Nějakou blíže nespecifikovanou podporu měli Kojima Productions poskytnout i zmínění Insomniac Games a Bend Studio.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.