Na začátku tohoto týdne se objevily spekulace, že designér Hideo Kodžima spolupracuje na vývoji své další hry s Microsoftem. Informaci přinesl insider SoulsHunt, který už dříve odhalil Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin a naznačil, že by hra mohla být epizodickým hororem s podporou cloudu, který pravděpodobně vznikal pro Stadii od Googlu. Ještě dříve na možný svazek nicméně poukazoval novinář Jeff Grubb z magazínu VentureBeat, který nyní mluví o tom, že Hideo Kodžima už podepsal dohodu a spolupráci s Microsoftem, potažmo konzolí Xbox, tak zřejmě nestojí nic v cestě.
Znovu také zaznívá, že do týmu Xboxu byla přijata designérka Kim Swift, která dříve pracovala na Portalu či Left 4 Dead a jejím posledním zaměstnavatelem byl Google.
Součástí dohody mezi oběma subjekty má být pochopitelně vymezení, o jaký projekt půjde a dále sada podmínek, se kterou obě strany souhlasily. Právníci Microsoftu a Kojima Productions se teď budou podle Jeffa Grubba a jeho zdrojů blízkých celé situaci zabývat detaily, ale má jít podle zvyklostí už pouze o formalitu. Novinář ostatně tvrdí, že spolupráce už tímto krokem v podstatě začala a Microsoft má začít Kodžimovi a jeho týmu připravovat vše potřebné k vývoji dosud nepředstavené hry. Znovu také zaznívá, že do týmu Xboxu byla přijata designérka Kim Swift, která dříve pracovala na Portalu či Left 4 Dead a jejím posledním zaměstnavatelem byl Google. Ne náhodou se tam starala o cloudové hry a je velmi pravděpodobné, že byla s Kodžimou v kontaktu už dříve právě skrze výše zmiňovaný projekt, který měl pro Stadii vznikat.
O co přesně jde, ale Grubb neví a uvádí, že s konceptem je obeznámeno jen velmi malé množství lidí. Spojení s Microsoftem má nicméně otevřít japonskému studiu nové možnosti ve smyslu kreativity i technologií a údajně k domluvě o spolupráci nedošlo na základě žádného konkrétního návrhu. Zároveň by mělo platit, že Kojima Productions zůstávají nezávislým subjektem a spolupráce by rovněž neměla vstoupit do toho, pro jaké platformy bude Hideo Kodžima připravovat své hry. Ostatně, spolupráce se Sony rovněž pokračuje, ať už skrze Death Stranding a nedávno oznámený Director’s Cut nebo v návaznosti na spekulace, že by Kojima Productions mohlo stát za některými dalšími projekty. Na tomto poli se často mluvilo o Silent Hillu, slavná hororová série ale byla nad rámec zkazek kolem Abandoned zmíněna i předevčírem, kdy spolupráci uzavřela společnost Konami a vývojáři z Bloober Teamu. Máme proto důvod domnívat se, že nakonec pokračování slavného hororu přinesou autoři Layers of Fear a dalších titulů, což by bylo překvapivé, ale v mnoha ohledech poměrně logické vyústění celé složité situace.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Je vidět ze MS je pri chuti a penězích ochotny lákat na svoji platformu i vývojáře kteří výlučně dělali jenom pro Sony.
A další věci je svoboda vývojářů u MS než Sony
Určitě výborný krok ať už ta hra bude mít jakýkoliv formát
Jako vím ze všechny hry nebyly jenom na PS ale většina ano