Trochu nečekaně oznámila společnost Square Enix během minulého víkendu čtvrtý díl série Kingdom Hearts. Hráči tak mohli už od neděli začít debatovat nad tím, co všechny ty nové záběry vlastně znamenají a pitvali jednotlivá okénka oznamovacího traileru, aby mohli opatrně začít mluvit například o tom, že se hra zřejmě prolne s Hvězdnými válkami. Nad rámec toho se ale probíralo kde co, včetně na první pohled velmi dramatické změny vizuálního stylu, který rázem pozbyl veškerou disneyovskou hravost a vsadil – podobně jako například poslední díly Final Fantsy – na realistické zpracování. Hlavní hrdina Sora tím přišel například o své pověstné boty a hráči se logicky ptali, jak teď budou vypadat nerozluční parťáci Goofy a Donald. Na to ovšem přináší odpověď autor série Tecuja Nomura, který mluvil s redaktory Famitsu a naznačil, že hráči zatím viděli jen zlomek toho, co pro ně ve hře chystají, takže mohou zůstat klidní.
Rozhovor je vedený v japonštině, takže nevylučujeme nedostatky strojového překladu, Nomura je však věcný a poměrně jasně vysvětluje svůj pohled na celkovou vizi kolem Kingdom Hearts IV. Jak už je fanouškům zřejmé, část hry se bude odehrávat ve světě Quadratum, který byl představen v předchozím Kingdom Hearts III a odehrává se v něm tajný konec uvozující další možné pokračování. A jak už určitě víte z traileru, vývojáři se na něj rozhodli navázat a skutečně přenést Soru do realisticky vypadající čtvrti Šibuja v hlavním městě Japonska Tokiu. Odtud pramenilo přesvědčení, že hra mění styl v celé své šíři, Nomura ovšem v citovaném rozhovoru vysvětlil, že hráči nemají zapomínat na jednotlivé světy a jejich unikátní pravidla, která se mohou promítnout i do jejich podoby.
„Tématem čtvrtého dílu je kontrast a odlišný pohled těch, kdo se nachází v různých situacích,“ říká autor série a naráží na rozdíly mezi světy světla, temnoty, spánku a prostoru mezi tím. Právě Quadratum ale tvoří pomyslný pátý svět, který se vyznačuje tím, že má blízko k našemu, který je pohledem hry ten nejrealističtější, máme-li se bavit o vizuálním zpracování. To ovšem nemá znamenat, že by se Sora nemohl vrátit do míst, která hráči série důvěrně znají, zpět za Donaldem, Goofym a postavičkám ze světů od Disneyho, aby v něm pátral po odpovědích a bojoval s nepřáteli pomocí svého Keybladu. „Hráčovo vnímání se bude měnit na základě pohledu, kterým hru sleduje. Takže zatímco z pohledu Sory je Quadratum podsvětí, lépe řečeno fiktivní svět, který se liší od jeho reality, z pohledu tamějších obyvatel je to přesně naopak. Aby byl Nomura konkrétnější, doplnil, že ve svém původním světě pátrá Goofy a Donald po Sorovi, a pokud se k nim hlavní hrdina vrátí, měl by znovu vypadat jako kreslený díky použití speciálních shaderů.
Tecuja Nomura mluvil také o soubojích, které si částečně můžete prohlédnout i v prvním teaseru. Potvrdil, že se vrací k reaktivním příkazům, které zdobily zejména druhý díl a ve třetím chyběly. „Ve videu můžete vidět, jak se ikonky tlačítek objevují, když na vás udeří nepřátelé, tedy podobně jako v Kingdom Hearts II,“ připomíná autor série. Vysvětluje také, že jediným důvodem, proč černá ikonka tlačítka ve skutečnosti žádné tlačítko neznázorňuje, je prozatímní mlčení stran cílových platforem, jinak se tam ale s největší pravděpodobností objeví trojúhelník, resp. ypsilon podle toho, zda budete hrát na PlayStation nebo na Xboxu Series. Tajemný pak Nomura zůstal i při dotazu, co přesně znamená příkaz build (stavět) ve spodním levém rohu. „Zatím vám nemohu sdělit podrobnosti, ale klíčové pro hru je zničení nepřítele a jeho rekonfigurace,“ říká Nomura a znovu dává hráčům námět ke spekulacím.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.