Asi nemůže být příliš pochyb o tom, že i z letošního ročníku E3 bude právě polský Cyberpunk 2077 jednou z nejskloňovanějších her. Hráči jsou natěšení, každá další ukázka odhaluje precizně vyladěné prostředí i herní mechaniky a i ohlasy testujících novinářů jasně vypovídají o tom, že pro CD Projekt RED třetí Zaklínač určitě nebude labutí písní. Naopak – vývojáři se chtějí zjevně překonat a něco o jejich snaze vypovídají další detaily, které k nám z Los Angeles doputovaly.
Vstup herce Keanu Reevese na pódium v Microsoft Theater byl obrovským překvapením pro všechny v sále přítomné, jednoduché to ale nebylo. Phil Spencer na to konto dodává, že o herci se mluvilo skrytě pouze pod přezdívkou, nezúčastnil se pro jistotu ani zkoušek a nahrazován byl zástupem. Tato snaha zní o to úctyhodněji, že vývojáři s hercem spolupracují již déle než rok a ani za tu dobu nedošlo k jedinému úniku. A považte, to je obzvláště na herní průmysl vážně dobrý výkon. Keanu Reeves během této doby namluvil odhadem 15 hodin materiálu, což je prý druhý nejdelší herecký výkon ve hře. Ten první nemá na starosti pochopitelně nikdo jiný než hlavní postava.
Keanu Reeves ve hře ztvárňuje postavu Johnnyho Silverhanda. Ten byl původně a dle předlohy v univerzu hry roce 2020 frontmanem rockové kapely Samurai, v čase hry už jde ale o virtuálního parťáka, který je uložen na čipu v hlavě hlavní postavy. Nejde tedy o reálný charakter, má ale skutečný dopad na to, co se ve hře odehrává a jak se vyvíjí příběh hry. Vztah mezi hlavní postavou a Silverhandem se totiž v průběhu hry a skrze rozhodnutí hráče vyvíjí, což bude mít vliv na průběh příběhu, na chování ostatních postav i na zadané úkoly. Ze slov vrchního designéra questů Pawła Saska lze navíc vyčíst, Silverhand by mohl postavu hráče využívat ke svým cílům. Johnny Silverhand totiž býval bojovníkem za svobodu, některé korporace jej ale považovaly za teroristu. A s takovýmto pozadím lze jen těžko předjímat jeho vlastní motivace.
Vystoupení herce na výstavě má zajímavou dohru. Ten se nechal slyšet, že ho reakce publika ohromila a ani přes varování Phila Spencera nic takového neočekával. Vyloženě úsměvné poté bylo, že někdo v publiku byl natolik nadšen, že jej Reeves z pódia nazval “dechberoucím”. Toho se chytl CD Projekt RED a danému jedinci slíbil sběratelskou kopii hry. Peter “Breathtaking” Stark ale tento velkorysý dar odmítl a na Twitteru vyzval vydavatele k tomu, aby raději něco darovali na dětskou charitu. Zmínil přitom konkrétně organizaci Gamers Outreach, která zprostředkovává hraní těm, co si zahrát jinak nemohou, a která obecně pomáhá k odreagování dětem v obtížných životních situacích. Paradoxně poté ale Petera Starka někteří nařkli, že CD Projektu jen komplikuje život, neboť odmítá “levnější” dar a chce něco více, ale tyto zlé jazyky Peter hbitě umlčel, že život není jen o hrách a celému internetu sdělil, že v roce 2007 přišel kvůli leukémii o sestru. Na lehčí notu pak ale dodal, že toto není první situace tohoto typu a o podobnou pozornost se již v minulosti postaral. Podobně totiž vykřikl i na herce Dwayna Johnsona.
Paweł Sasko o hře dodává další zajímavé informace, z nichž lákavě určitě zní ta, že na základě zpětné vazby z minulého roku se tvůrci rozhodli zasáhnout do designu úrovní a nově je prý možné kompletně celou hru dohrát bez jediného zabití protivníka. To samé bude platit i pro kyberprostor – temnou vnitřní realitu hry přístupnou jen vyvoleným. Pro úplnost ještě dodáme, že internet ve hře je postaven na vizi sítě z 80. let. To znamená, že jde o technologii, kterou má pod palcem armáda a nejmocnější korporace. Jde tedy o omezené i kontrolované místo zároveň, které budeme moci navštívit na PC, Xbox One a na PlayStationu 4 již 16. dubna příštího roku.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.