branding
Jurský svět původně začínal jako hra, nikoli film

Jurský svět původně začínal jako hra, nikoli film

Mělo jít o oživení neúspěšné dinosauří hry Trespasser. S nápadem přišel sám Spielberg

Zdroj: Universal Pictures
27. 7. 2022

V roce 2015 do kin vstoupil Jurský svět, jenž byl čtvrtým filmem „jurské série“ a prvním filmem moderní filmové trilogie, jež navazuje na původní Jurský park a jeho dvě pokračování. Tvůrce Xboxu Seamus Blackley se ovšem nyní obsáhle rozepsal na svém Twitteru a připomněl některé okamžiky, které jakožto herní vývojář a designér zažil. A jedním z témat je právě i Jurský svět, který podle něj vznikl už o řadu let dříve – původně se mělo jednat o hru a s nápadem přišel sám Steven Spielberg.

Jurský svět měl být pokračování hry Trespasser z roku 1998 od studia DreamWorks Interactive (později Danger Close Games, uzavřeno v roce 2013), což bylo studio, které založil Steven Spielberg společně s Microsoftem. Hra ovšem značně propadla i přes nové mechaniky a téma, jednalo se o pokračování druhého filmu Ztracený svět: Jurský park. U tohoto projektu působil Blackley jako výkonný producent. Tento neúspěch a následné vyhoření ho přiměly k přesunu, a tak zamířil do Microsoftu, jelikož udělal dojem na Billa Gatese svou prací s fyzikou a vykreslováním, kde nakonec vytvořil první konzoli Xbox.

Poté společnost opustil a založil si vlastní, Capital Entertainment Group, jež měla fungovat jako prostředník mezi vývojáři a vydavateli, po roce fungování byla ovšem kvůli nedostatku financí v roce 2003 zavřena. Poté se přesunul do Creative Artists Agency (CAA), kde působil jako agent až do roku 2011, kdy odešel. Důležité však je, že se společností a její prací přišel do styku i Steven Spielberg, tedy režisér oněch slavných dinosauřích filmů, který byl jejím klientem.

Blackley vzpomíná, že spolu pracovali na několika projektech, přičemž mu i Spielberg řekl něco v tom smyslu, že ho nerad vidí pracovat na takovém místě (s financemi) a proč takovou práci vůbec dělá. Jednoho dne mu pak zavolala z Universalu producentka a dlouholetá Spielbergova spolupracovnice Kathleen Kennedy, aby mu předložila návrh hry s tím, že Spielberg přemýšlí o restartu série Jurského parku a že došli k názoru, že by se mělo začít s novým dílem Trespasser. Blackley opustil CAA, aby mohl na tomto projektu pracovat a tak trochu si i napravit reputaci po prvním díle. Napsal příběh, dokonce vznikl i trailer, posléze však došlo ke změně vedení v Universalu, herní projekt byl ukončen a z původního konceptu se nakonec stal film Jurský svět, který jsme mohli vidět v roce 2015.

Hra neměla být o boji s dinosaury, nýbrž s lidmi, kteří jim chtěli ublížit. Vše se odehrávalo na Isla Sorna a lidé se museli vyrovnat s původními obyvateli planety, ale zároveň bylo cílem (i hráče) je poznat. Podle Blackley dali dohromady společně se svým talentovaným týmem dohromady herní i výtvarný design, které zaštiťovala velká bible nazvaná právě Jurský svět. Spielbergovi se nápad údajně líbil, nicméně jak už bylo zmíněno výše, z důvodu změn v samotném studiu Universal byl projekt po předprodukční fázi zrušen. Všechen materiál Blackley předal producentovi Franku Marshallovi, jenž se později stal producentem Jurského světa, a tak alespoň nic z toho nepřišlo vniveč a posloužilo filmu. Blackley navíc slibuje, že v dohledné době nasdílí i některé storyboardy a artworky, rovněž má v plánu se o projektu více rozpovídat v rozhovoru pro web Jurassic Time.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru