Dnes uplynulo přesně 25 let od vydání původního Dooma. Jeho designér John Romero slibuje při té příležitosti představit svou novou hru. V mailu adresovaném svým fanouškům jeden ze zakladatelů studia id Software vyzývá, aby se hráči “připravili na 5”. Ale jakou pětku? Hned pod logem Romero Games se nachází logo kultovního Dooma a mail připomíná zmíněné výročí, což může, ale také nemusí mít hlubší souvislost.
John Romero podle mailu dokončil nový projekt, který má být představen v průběhu pondělí prostřednictvím dalšího mailu. A všichni fanoušci klasických akcí by opravdu moc rádi věřili tomu, že má Romerova hra a narozeniny Dooma něco společného. že by mohlo jít například o novou epizodu pro legendární střílečku.
Romero pracuje na nějaké nové střílečce od roku 2014, ale detaily tentokrát úzkostlivě tají. Nic se nám z něj nepodařilo dostat ani v našem nedávném rozhovoru. Není nicméně stoprocentně jisté, že aktuálně avizovaný projekt je tím stejným titulem, který je už několik let ve vývoji. Stejně tak by mohlo jít o nějaký skromnější narozeninový dárek pro fanoušky v retro duchu.
Proslulý designér už pár dní láká na svou novinku například na Instagramu, kde se to číslovkou pět jenom hemží. Jiní fanoušci ale chtějí pro změnu věřit tomu, že oním tajuplným projektem bude znovuodhalená FPS Blackroom, jejíž vývoj Romero oznámil v dubnu 2016 spolu s dalším bývalým kolegou z id Software Adrianem Carmackem.
Mělo jít o klasickou střílečku, která se ucházela o finanční podporu na Kickstarteru. Nekvalitně připravená kampaň ale byla po čtyřech dnech bez náhrady zrušena a 700 tisíc dolarů od fanoušků se tedy vybrat nepovedlo. Blackroom měl podle původních plánů vyjít právě koncem letošního roku.
Americký herní vývojář se narodil v říjnu 1967. Nejvíc se proslavil ve studiu id Software, které založil v únoru 1991 s Adrianem Carmackem, Johnem Carmackem a Tomem Hallem. Jednapadesátiletý designér a programátor je podepsaný pod hity jako Wolfenstein 3D, Hexen, Doom, Doom II či Quake. Je mu připisováno autorství termínu deathmatch. Po opuštění id Software měla být jeho mistrovským dílem akce Daikatana od studia Ion Storm, vývoj titulu ale provázely odklady i kontroverzní kampaň a na předchozí úspěchy Romera nenavázat nedokázala. V posledních letech se John věnoval spíše nízkorozpočtovým hrám, které nezaznamenaly takový ohlas jako jeho tvorba v devadesátých letech.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.