branding
Scarlet Deer Inn, Attu Games, Jediný tweet přilákal k nové české hře miliony lidí z celého světa

Jediný tweet přilákal k nové české hře miliony lidí

Vyšívaný titul Scarlet Deer Inn od Attu Games se virálně šíří sítí. Píší o něm velká média

Zdroj: Attu Games
1. 5. 2023
Název: Scarlet Deer Inn Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: ,

České hře Scarlet Deer Inn od studia Attu Games se povedl husarský kousek. Vyšívané dobrodružství na sebe během posledních pár dní dokázalo strhnout obrovskou pozornost hráčů i médií z celého světa. Na začátku přitom stál jediný jednoduchý tweet. Vývojářka Eva Navrátilová v něm 29. dubna upozornila na skutečnost, která je nám už dobře známá. A sice, že každé políčko animace postav vzniká nejprve na šicím stroji, než je přeneseno do digitálního světa.

I když pro nás nejde o novinku a samotný proces už jsme v náznaku také dříve viděli, stručný příspěvek na Twitteru k sobě přilákal obrovskou pozornost. Zmíněný tweet k dnešnímu dni vidělo skoro 20 milionu lidí. Lajk mu dalo bezmála 234 tisíc lidí. Retweetovalo ho skoro 36 tisíc lidí a reagovalo na něj komentářem přes 2800 lidí. Velké pozornosti se dostalo i následujícím příspěvkům a Evě vzrostl skokově počet sledujících.

Ještě důležitější ale je, že se díky tomu nepochybně zvýšilo povědomí o samotné hře a jistě i počet wishlistů na Steamu. Prakticky se to projevilo už tak, že i během uplynulých svátečních dní Scarlet Deer Inn pronikl mimo jiné na stránky mnoha světových herních magazínů. O hře napsaly například weby PC Gamer, DualShockers, německý PC Games nebo japonský 4Gamer.net. Ale také řada dalších stránek.

Téma pochopitelně mohutně rezonuje rovněž na různých diskuzních serverech. Jednotlivé články a jejich autoři přirovnávají prvky esteticky třeba k filmům studia Ghibli (k této estetice se ostatně hlásí samotný vývojáři) nebo loňskému Pentimentu, který přišel s odlišnou, ale také velmi osobitou stylizací. Jak na Twitteru upozornil třeba Honza Modrák, podobný virální příspěvek může velmi pomoci vybudovat povědomí o nové hře. Před lety se to povedlo například hitu Beat Saber, jehož videa se lavinově šířila na Facebooku.

„Potěšilo nás, když nám feedback dal i Edmund McMillen nebo retweetl Jordan Mechner a Josh Sawyer, jehož geniální Pentiment je jedna z našich inspirací.“

A co na úspěch říkají samotní Attu Games? Samozřejmě mají v první řadě radost. Podle Evy Navrátilové to ale není jen dílo náhody. „Rozhodně největší vliv na úspěch toho tweetu má hra samotná. Je na první pohled zajímavá a dělaná netradičním způsobem. Navíc v dnešní době, kdy je víc a víc věcí digitálních, AI generovaných a neoriginálních, překvapivě hodně lidí ocení, že někdo dělá něco fyzicky a jinak než ostatní,“ řekla Vortexu Eva. „Z ohlasů je vidět, že se najde dost lidí, kteří například nechápou, proč to děláme tak složitě, když se to dá udělat jednoduše texturou digitálně, nebo radí, jak by to udělali líp. Naprosto drtivá většina je ale ze hry úplně nadšená. Potěšilo nás, když nám feedback dal i Edmund McMillen nebo retweetl Jordan Mechner a Josh Sawyer, jehož geniální Pentiment je jedna z našich inspirací,“ doplnila.

I přesto, že až tak vysoká čísla autoři rozhodně nečekali a byli by podle Evy Navrátilové šťastní za 2 tisíce lajků, zájem je zase tolik nepřekvapil. „Děláme všechno možné, abychom tomu šli naproti. Roky studujeme trh, všechny konkurenční hry, jejich marketing a výsledky a reakce hráčů, všemožné kurzy a marketingové tipy a podobně. Snažím se zkoušet různé věci a hlavně, dlouhodobě sdílet pravidelné příspěvky a zajímavosti z vývoje. Pořád je ale minimálně 90 procent úspěchu hra samotná. Pokud není na první pohled zajímavá, sebelepší marketing by nepomohl,“ říká. Možná vás proto překvapí, že podle ní nakonec má i takhle virální tweet menší dopad na wishlisty, než by si někdo mohl myslet. „Za 48 hodin jsme nasbírali asi 9 tisíc, což je v porovnání s absurdními čísly toho příspěvku překvapivě málo. Pro srovnání Unrecord měl, při jen o něco málo větším dosahu, 600 tisíc wishlistů za týden,“ upozorňuje Eva Navrátilová.

Jaký je důvod? „Je to pravděpodobně tím, že ten náš příspěvek prorazil do mainstreamu, kde ale většina lidí podobné malé nezávislé a divné hry nekupuje. Naše hra je zaměřená na úzkou skupinu hráčů, a i když se tolika běžným lidem líbí, ve finále si ji koupí jen opravdoví nadšenci,“ myslí si Eva. Autory to ale nakoplo a dál chtějí poctivě sbírat wishlisty po troškách každý den až do vydání. Attu Games lákají na akční adventuru s emotivním příběhem, zajímavými postavami, temným podzemím plným potvor a světem inspirovaným slovanským folklórem. Zbraň tu představuje louč. Hlavní hrdinkou je máma dvou dětí Eliška. I když prý není nijak výjimečná, nečekaná tragédie ji podle autorů donutí vydat se na dobrodružství.

Zajímavé je ale podle mě rovněž to, že původně měla hra nabídnout klasickou kreslenou grafiku. Tak byla představena v únoru 2021. O nové vyšívané stylizaci jsme se dozvěděli až loni na podzim, protože estetiku mezitím tým změnil. Teď i díky ní slaví takový úspěch. Více podrobností o Scarlet Deer Inn najdete v našich starších článcích. Připomenout si můžete také předchozí hru Attu Games nazvanou Feudal Alloy. Attu Games tvoří manželský pár Eva Navrátilová a Lukáš Navrátil.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru