První kolo betatestu nového Call of Duty naznačilo, že se fanoušci mají ve smyslu multiplayerového vyžití opravdu nač těšit. Pryč jsou schematické mapy nebo přetechnizovaná výbava, zpátky pro změnu vítáme oblíbené killstreaky a přímočarou hratelnost. Skutečně, nejen naše dojmy jsou veskrze pozitivní, a to jsme si ještě nemohli vyzkoušet dle vývojářů ten nejdůležitější mód – Ground War – který bude obsažen ve druhém kole chystaného testu. Pro hráče na PS4 a majitele předobjednávek na PC a Xboxu One bude spuštěn už zítra, pro všechny ostatní pak od pátku. A vedle Ground War si v něm budete moci vyzkoušet i další slibovaný prvek – plnohodnotný cross-play napříč všemi zmiňovanými platformami.
Vývojáři na to upozornili v nejnovějším blogu na stránkách Activisionu, potvrdili, že se podařilo vyřešit všechna možná úskalí a tentokrát si Call of Duty budou moci zahrát všichni proti všem. „Zpřístupnění cross-platformového hraní hned od vydání hry 25. října je dalším krokem ke sjednocení komunity hráčů Call of Duty. Odstranili jsme také Season Pass s tím, že plánujeme vydávat bezplatné mapy a další obsah,“ vzkazují zástupci Infinity Ward. Dále se pak rozepisují o detailech, týkajících se podmínek cross-playe a potvrzují svá vlastní slova, že si zahrát budou moci opravdu všichni se všemi bez jakýchkoliv kompromisů. Prvním z důvodů je fakt, že nové Call of Duty bude plně podporovat ovládání prostřednictvím klávesnice a myši na obou konzolích, přičemž PC verze bude pro změnu schopná plnohodnotně zapojit ovladač, byť v tomto ohledu nejde, pravda, o nic speciálního. Za druhé pak budou k dispozici speciální lobby, v nichž nebude hrát filtr ovládacích schémat žádnou roli, jen nepůjde o základní či automatickou formu matchmakingu.
Call of Duty už podstoupilo hodnocení u ratingové komise PEGI i ESRB. V prvním případě si odneslo rating 18, v tom druhém M pro hráče starší 17 let. Zajímavější je ale textové resumé, které odhaluje zejména kupu explicitních scén v singleplayeru. Už na základě dřívějších informací redaktorů Game Informeru bylo zřejmé, že se ve hře odehraje kontroverzní scéna, do níž budou zapojení vedle teroristů také civilisté a ratingová komise to potvrzuje. V jedné z cut-scén tak budeme sledovat sebevražedného teroristu v době útoku na civilní obyvatelstvo, jindy nás čeká nutnost bránit holé životy dětí před bezprecedentními útoky mužů se zbraněmi a dojde i na vydírání či mučení, viděné z obou stran. Jinými slovy, Infinity Ward se kontroverze nebojí a budou se pravděpodobně snažit prostřednictvím Modern Warfare dokázat, že hry jsou schopné prezentovat i vážná a nepříjemná témata.
Aby bylo dosaženo maximální míry kompatibility, upozorňují však vývojáři na to, že si všichni hráči budou muset založit vlastní účet na stránkách Call of Duty. Díky tomu ale bude možné napříč platformami vytvářet i seznamy přátel, případně spolu nerušeně komunikovat během hry, což by nemuselo za použití vlastních účtů jednotlivých online služeb daných platforem fungovat. Samozřejmostí nicméně zůstává, že cross-play funkcionalita bude nabízena u všech současných i budoucích módů a hráči by nad ní měli mít vždy maximální kontrolu. Vyzkoušet si to ostatně budeme moci už od čtvrtka, neočekáváme ale, že by měly nastat jakékoliv problém, zvlášť, když v tomto ohledu není Call of Duty: Modern Warfare žádným velkým průkopníkem.
Faktem je, že právě ono čekání na zbytek hráčů mělo u Black Ops 4 za následek delší čekací dobu na spárování s dostatečným počtem hráčů i rozladěnost těch, kdo za hru utratili stejné peníze, ale vybrali si „nevhodnou“ platformu.
Zbytek blogu vývojářů se pak věnuje dalšímu obsahu a partnerství se Sony, které v případě předchozího dílu Black Ops 4 mimo jiné zaručovalo časovou i zcela výhradní exkluzivitu na takřka jakýkoliv obsah, který byl dohry přidáván. Pro Modern Warfare to už ale neplatí, vzhledem k výše uvedené snaze celou komunitu sjednotit. Jedinou výraznější výhodou tak zůstává jednak možnost hrát betu automaticky o den dřív a jednak o 24 hodin předběhnout všechny ostatní při vstupu do plné verze. Těžko ale momentálně usuzovat, co to bude do budoucna znamenat pro speciální vztah Activisionu a Sony jako takový a zda nejde o přípravu pro určitý restart s příchodem nové generace. Faktem totiž je, že právě ono čekání na zbytek hráčů mělo u Black Ops 4 za následek delší čekací dobu na spárování s dostatečným počtem hráčů i rozladěnost těch, kdo za hru utratili stejné peníze, ale vybrali si „nevhodnou“ platformu. Snad se tedy tyto kroky přetaví v lepší herní zážitek a budeme si moci říct – ano, návrat ke kořenům moderní minisérie je to nejlepší, co mohlo Call of Duty za několik uplynulých let potkat.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.