branding
Chorus

Inspirací sci-fi akce Chorus jsou Hvězdné války a Descent

Přechod na vývoj pro nový Xbox je prý hračka, nahrávací obrazovky ale zcela zmizet nemusí

Zdroj: Fish Labs
14. 5. 2020
Název: Chorus Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 3. 12. 2021

V rámci Inside Xbox, tedy prezentace her pro chystanou konzoli Xbox Series X, došlo mimo jiné i na ukázku sci-fi akce Chorus. Tu už od roku 2017 vyvíjí německý tým FishLabs, o vydání se stará Deep Silver a z prvních informací vyplývá, že cílem je přinést evoluci do žánru sci-fi stříleček s vesmírnými koráby v hlavní roli. Inspiraci přitom tvůrci na první pohled přejímají například ze ságy Hvězdné války či z letitého titulu Descent.

Na Hvězdné války můžeme vzpomenout v souvislosti s tím, že už první upoutávka napověděla, kterak jen o akci nebude řeč a prim bude hrát i atraktivně pojatý příběh. V tom se hráči ujímají role zkušené hrdinky Nary, která bere do ruky otěže svého korábu jménem Forsaken a vydává se na osobní pouť za pomstou. Tu plánuje vykonat na kultu jménem Circle, jež je veden někým, kdo si nechává říkat Great Prophet, neboli v češtině Velký prorok. Vyprávění má hráče zavést do otevřeného kosmu, do obrovských vesmírných chrámů, do blízkosti vybuchujících planet i hroutících se hvězd a už od počátku je jasné, že tady se bude ruku v ruce s fascinujícími scenériemi hrát především na efekt. Ale proč ne, v kombinaci se sci-fi tématikou by to mohlo přinášet patřičný dojem, který by navíc měl být podpořen propracovanou technickou stránkou hry.

V té se přitom hráči neujmou role pouze jmenované hlavní hrdinky, ale i onen zmíněný koráb slibuje být druhým protagonistou již sám o sobě. Jak už totiž upoutávka napověděla, Forsaken má své vlastní vědomí. A nejen to – Nara se jej musí v průběhu hry naučit dokonale ovládat, což znamená například zvládnutí schopností teleportace i telekineze, což má být maximálně upotřebitelné zejména v bojích s nepřáteli. Forsaken tedy nemá být pouhým nástrojem, ale také dodatečnou osobností s vlastními city i motivací, což má příběhu propůjčovat dodatečnou hloubku a dokonce i dospělost.

Vedle netradičně vypadajícího příběhového pozadí se ale jinak hráči mají těšit na hratelnost známou z jiných her tohoto typu. A zde přichází už zmíněný Descent, takže těšit se lze na frenetické přestřelky v prostředí s nulovou gravitací i na postupně se zvětšující arzenál zbraní. Ty bude možné používat v bitvách v otevřeném kosmu i v uzavřených prostorách. A chybět pak právě v rámci větších lokací nemá ani důraz na průzkum.

Nahrávací obrazovky nikdy nemusí zmizet úplně

S otevřenými lokacemi pak souvisí i technická stránka věci, která v tomto případě slibuje být opravdu na výši. Britský magazín Eurogamer měl možnost vyzpovídat Johannese Kuhlmanna, vedoucího technického vývoje v týmu FishLabs. Ten potvrdil existenci otevřených lokací a naznačil, že se v týmu snaží maximálně využít potenciálu nové konzole Xbox Series X a eliminovat nahrávací obrazovky. Prozatím ale opatrně naznačuje pouze jejich sražení na minimum a odmítá slíbit, že ve hře nebudou vůbec. Dopomoci by jim k tomu mohla extrémně rychlá SSD, nicméně z jeho slov se dá vyčíst spíše to, že prozatím nemají onen potenciál do detailu prozkoumaný. Stejně tak Kuhlmann v tuto chvíli říká z hlediska rozlišení a fps pouze to, že jejich cílem je 4K a 60 snímků za vteřinu a chtějí rovněž využít i ray tracing, opět ale nepadají konkrétní sliby. V tomto ohledu je tak spíše pravděpodobné, že vývoj aktuálně probíhá například pouze na PC a funkční port na devkit Xbox Series X existuje zatím pouze na papíře.

Jinak si ale vývoj pro novou konzoli pochvaluje a na adresu Xbox Series X dodává následující: „Musím říci, že přechod z Xbox One na Xbox Series X byl zcela přímočarý. S novým devkitem jsme se cítili jako doma. Nebyly tu žádné zvláštní výzvy. Máte mnohem větší svobodu, nemusíte se tolik starat o frekvenci snímků. […] Vyvíjet pro Xbox Series X je nakonec snazší než pro jakoukoli jinou konzoli.“ Na přímé otázky týkající se srovnání Xbox Series X s PlayStationem 5 (například z hlediska náročnosti vývoje či z pohledu hrubého výpočetního výkonu) ale odmítá odpovídat s tím, že v centru jejich pozornosti je aktuálně právě nový Xbox. Ten údajně mimo jiné může propůjčovat výkon například i k procedurálně generované destrukci, což by v praxi mohlo znamenat, že se nepřátelské lodě mají rozpadat právě tam, kam hráč cílí svoji střelbu.

Ony otázky týkající se vývoje pro PlayStation 5 jsou přitom podmíněné tím, že Chorus míří samozřejmě i na tuto platformu. Ovšem jen na nové konzole tato sci-fi střílečka nemíří a zahrát si ji budou moci i hráči na PS4, Xbox One, PC i na Stadii, nejdříve ale až příští rok. Na konzolích Xbox jsme se každopádně ještě dočkali potvrzení, že hra přinese podporu služby Smart Delivery, takže nákup na jedné z konzolí automaticky zpřístupní verzi i pro tu druhou.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru