Na konci traileru hry In the Valley of Gods, který byl světu představen už v roce 2017 během udílení cen The Game Awards, svítí coby datum vydání aktuální letopočet. Fanoušci už ale vědí, že tenhle plán vývojářů z Campo Santo nevyjde, když v polovině listopadu začal název jejich připravované hry potichu mizet z popisků jednotlivých vývojářů na sociálních sítích, a to pro změnu zase podtrhlo nepříjemnou skutečnost, že jsme o In the Valley of Gods v uplynulých 24 měsících prakticky neslyšeli. Dosud jsme se však mohli pouze domnívat, co přesně se se hrou děje, vzhledem k tomu, že vývojáři ani jejich mateřská společnost Valve nepřišli s žádným oficiálním vyjádřením. To přichází až nyní, po dvou týdnech napjatého ticha, a potvrzuje nejhorší obavy. In the Valley of Gods bylo uloženo k ledu, protože lidé z Campo Santo mají plné ruce práce s jinými projekty ve Valve – tedy nedávno oznámeným Half-Life: Alyx a také Dotou Underlords – přičemž není vůbec jisté, že se ke svému původnímu projektu v budoucnu vrátí.
Rodkin ve vzkazu potvrzuje, že se tým v podstatě rozpadl a rozmělnil do jiných projektů, mezi kterým je i vedle zmiňovaných her například vývoj Steamu.
Informaci přinesl jeden ze zakladatelů Campo Santo Jake Rodkin poté, co byl osloven redaktory Polygonu: „Fanouškům, kteří se těšili na vydání In the Valley of Gods už zřejmě došlo, že optimistický termín z konce traileru nestíháme,“ začíná vzkaz. Rodkin v něm dále potvrzuje, že se tým v podstatě rozpadl a rozmělnil do jiných projektů, mezi kterým je i vedle zmiňovaných her například vývoj Steamu. „Pravděpodobně jste slyšeli o tom, že si ve Valve může každý pracovat, na čem jen chce, a tyto zvěsti jsou pravdivé – k dispozici je tu opravdu hodně projektů,“ vysvětluje autor Firewatche. Neuvádí přitom, do čeho se pustil on sám a v samém závěru jen velmi nekonkrétně naznačuje, že by In the Valley of Gods mohlo v budoucnu přilákat vývojáře zpět, rozhodně to ale nezní jako něco jistého, něco, co by bylo možné chápat jako jistý plán.
A když jsme u těch závazků, je samozřejmě na pováženou, jakou roli v pozastavení vývoje In the Valley of Gods sehrálo právě Valve, které kupovalo Campo Santo s tím, že jim ponechávají autonomii a očekávají, že budou pracovat primárně na svém projektu. Sám Rodkin ve svém vyjádření zmínil, že z nich vnímání času ve Valve udělalo hlupáky, do rozsáhlejší kritiky poměrů ve Valve se ale z pochopitelných důvodů nepustil. Podobně jako v případě jiných projektů, které byly přerušeny prací na něčem jiném, nám tedy nezbývá než čekat a doufat, že se tým z Campo Santo opět poskládá a slibně se tvářící adventuru dokončí. Ostatně, mnoho her z Egypta nevzniká, natož zasazených do 20. let minulého století, snad tedy nebudeme muset čekat 12 let, stejně jako fanoušci Half-Life…