branding
Vectronom, Ludopium, Hudební hopsačka Vectronom potrápí vaše nervy

Hudební hopsačka Vectronom potrápí vaše nervy

Tentokrát si ovšem neprocvičíte jen reflexy, ale také paměť

5. 2. 2019
Název: Vectronom Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:

Fanoušci hudebních titulů se už na jaře dočkají dalšího zajímavého přírůstku do portfolia rytmických her. Tento žánr rozšíří hypnotická hopsačka Vectronom, kterou tvůrci z kolínského studia Ludopium představili už loni při příležitosti Gamescomu, nyní ale přinášejí další detaily o náplni, přibližují datum vydání a oznamují klíčovou spolupráci s vydavatelem ARTE France.

V cestě se neustále objevuje řada nebezpečí a smrtících překážek, všechny ale podléhají danému rytmu.

V titulu Vectronom se hráči ujímají role malé hopsající krychle. Tu je zapotřebí přesunout z jednoho konce úrovně na druhý, jednoduché to ale rozhodně nebude. Jednotlivé mapy se totiž dynamicky proměňují. Děje se tak pokaždé podle předem jasně stanoveného vzorce. Klíčem k úspěchu je v tomto případě dokonalé zapamatování všeho, co se v dané úrovni odehrává. V cestě se totiž neustále objevuje řada nebezpečí a smrtících překážek, všechny ale podléhají danému rytmu. To znamená, že každé políčko z herní mapy má v podstatě tři stavy – jednou je bezpečné, jindy je na něm konec přinášející osten a  někdy tam pro jistotu dané políčko není vůbec. Z toho jasně vyplývá, že hráčova krychle musí být kvůli dynamice mapy v neustálém poklusu, a to pokud možno v rytmu hudebního doprovodu.

Mechanismy hry nijak komplikované nejsou a pro jejich pochopení je nejjednodušší odkázat na výše přiloženou ukázku. Z ní je zřejmé, že jednou z hlavních deviz Vectronomu bude stupňující se obtížnost. Docílit jí mohou autoři za pomocí hned několika nástrojů. Narůstat může celkový počet překážek a stejně tak může nabobtnávat i vzorec chování jednotlivých úrovní. Jeho zapamatování proto bude složitější. Vývojáři ale dokáží hráčům zatopit i jen prostým zrychlením rytmu. A na to konto záběry napovídají, že titul nebude pro slabé nátury a kromě paměti notně procvičí také orientaci ve virtuálním prostoru a rychlost reflexů.

Dále autoři lákají ještě na specifický výtvarný styl a slibují doplnit kampaň pro jednoho hráče i kooperativním multiplayerem. Do něj bude možné kdykoli naskočit a stejně tak jej i libovolně opouštět. Zajímavě pak rozhodně zní i možnost zapojovat kromě klávesnice i nejrůznější více či méně birazní periferie. Nouze by tedy nemusela být i o videa, v nichž budou hráči pokořovat hru například na tanečních podložkách, což zde ostatně dává smysl. Pochopitelně zní i možnost skládat si vlastní hudbu a přizpůsobovat si tím herní zážitek a chování jednotlivých úrovní.

Vectronom vyjde letos na jaře na Steamu a kromě PC míří i na Mac. Díky oznámenému partnerství s vydavatelem ARTE France se pak své dávky rytmu a pochroumaných nervů dočkají také hráči na Nintendu Switch. Přesnější datum vydání zatím bohužel neznáme.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru