Microsoft oznámil, že služba Xbox Cloud Gaming se brzy rozroste o podporu myši a klávesnice. Vyplynulo to ze speciálního streamu v rámci akce Xfest 22. Uživatelé na PC zatím nemohou použít své primární periferie při streamovaném hraní z cloudu, ale Microsoft vyzval vývojáře, aby s touto funkcí začali počítat a připravili se na to, že hry bude možné ovládat i tímto způsobem. Až dosud byl nedílnou součástí xCloudu gamepad a v některých případech hry nabízely také podporu dotykového ovládání na mobilech a tabletech.
Softwarový inženýr Morgan Brown, který novinku oznámil, nicméně neprozradil, kdy budeme moci klávesnici a myš ve hrách poprvé použít. Bez nutnosti připojit gamepad se může streamování z cloudu v podání Microsoftu zabydlet ještě lépe na PC. Podporu myši a klávesnici už dřív naznačil také Jorg Neumann ze studia Asobo v souvislosti s Microsoft Flight Simulatorem, kde se rozhodně další tlačítka navíc hodí, a hráči se o tuto možnost proto velmi zajímali.
Díky novému API chce také Microsoft v budoucnu snížit latenci. Ta může klesnout až o 72 ms na 2-12 ms oproti stávajícím 8-74 ms. Ale nevýhodou nové technologie je, že zatím nepodporuje HDR a její maximální rozlišení je sice 1440p, nicméně na telefonech funguje maximálně v rozlišení 720p a na PC v rozlišení 1080p.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Aktuální latence je 8-74 ms…
A občas si radšej zahrám cez stream, než počúvať ventilátor grafiky v týchto letných dňoch:-)