Už od prvních informací o prodeji společnosti ZeniMax Microsoftu se mezi fanoušky přetřásá ožehavé téma – budou hry z oblíbených sérií jako Doom, The Elder Scrolls, Fallout či Wolfenstein rázem exkluzivní pouze pro Xbox a Windows? Nebo si Microsoft nebude chtít ujít příležitost prodat další miliony kusů i na PlayStationu? Odpovědi přicházely obratem, ne vždy ale byly mezi sebou v souladu a ne vždy hráče potěšily. Je tomu přesně měsíc, kdy Phil Spencer naznačil, že vydat příští Elder Scrolls jen na platformách Microsoftu by z pohledu hráčského zásahu a financí stačilo, v rozhovoru pro magazín Kotaku ale vysvětlil, že se budou producenti a vedení jednotlivých studií zabývat těmito otázkami individuálně a údajně neexistuje žádný jednotný plán, který by řešil právě exkluzivitu. V tuto chvíli se ovšem zdá, že Microsoft konečně našel způsob, jak co nejupřímněji mluvit o výhodách, které budou společnosti plynout z akvizice za více než 7 miliard dolarů, když o ní střídmě promluvil finanční ředitel Xboxu Tim Stuart a uvedl, co vnímá jako nejdůležitější aspekt.
„Jsme velkými zastánci cross-platformového hraní, už jen pro šíři celkového zásahu, který je dobrý pro celý videoherní ekosystém,“ řekl Stuart v rámci konference JIEV a vymezil se vůči názorům, že za ZeniMaxem Microsoft zavře dveře a nenechá nikoho mimo Xbox a Windows hrát výše uvedené hry. „Z dlouhodobého hlediska rozhodně nemáme zájem odstranit veškerý obsah od Bethesdy z platforem od Sony, Nintenda a dalších. Chceme ale mít k takovému obsahu přístup jako první, případně mít hry co nejhezčí nebo nabídnout jiný prvek, který by zážitek na našich platformách od ostatních odlišil,“ vysvětlil finanční ředitel herní divize Microsoftu. Vzápětí ale vysvětlil, že těmito slovy nepojmenovává výlučnou exkluzivitu budoucích titulů Bethesdy, ale za označením „nejlepší zážitek na Xboxu“ se může podle Stuartových slov schovávat i umístění příslušných titulů do knihovny Game Passu. „Pokud se prokáže, že Game Pass je [pro tyto hry] nejlepší, tak za tím půjdeme a budeme zásobovat předplatitele skrze nabídku her od Bethesdy,“ dodává Stuart.
Z dlouhodobého hlediska rozhodně nemáme zájem odstranit veškerý obsah od Bethesdy z platforem od Sony, Nintenda a dalších.
Další z dotazů, který Stuartovi obdržel na zmiňované konferenci, se dále týkala právě Game Passu a způsobů, jakým vlastně funguje. Často se totiž mluví o tom, že Microsoft službu dotuje s vidinou získání dostatečné uživatelské základny, ovšem za cenu velkých ztrát. Jindy padají názory, že pro velké společnosti je tento přístup destruktivní, zatímco indie vývojáři mohou dostat skrze jedinou platbu zpět všechny své náklady. Stuart ovšem naznačil, že nic není úplně černobílé a existuje mnoho způsobů, jak Microsoft Game Pass monetizuje. „Všechny dohody s našimi partnery jsou odlišné. Někdo přijde na Game Pass a dělí se s námi o zisky z digitálních transakcí [v konkrétních hrách]. Někdo přijde na Game Pass a my mu za to přímo zaplatíme. Někdo přijde na Game Pass a dostane se díky tomu k zákazníkům, které by jinak neoslovil,“ vymezuje Stuart a dále potvrzuje, že je zájmem Microsoftu vytvořit ekosystém, který bude – pochopitelně – výhodný nejen pro partnery třetích stran, ale samozřejmě i pro Microsoft.
Co už Stuart na konferenci nezmiňoval, byl budoucí růst rodiny Xbox Game Studios, o němž ale promluvil Phil Spencer v rámci digitálního GlitchConu. Ačkoliv se téma probírá opakovaně a naposledy jsme o něm na Vortexu psali koncem září, Spencer potvrdil, že i nadále budou hledat vhodné akvizice a chtějí seznam vlastních studií prodlužovat. „Ve smyslu dalších investicí do nových studií, her a obsahu budeme nepochybně pokračovat. Je pro nás důležité neustále rozšiřovat knihovnu her, která je dostupná na Xboxu,“ řekl šéf herní divize. S nákupem Bethesdy, resp. ZeniMaxu, se prý jejich interní struktura studií zdvojnásobila, přestávat ale nehodlají a stejně jako Stuart věří, že lidé budou postupně zjišťovat, že jejich oblíbené hry mohou najít právě na Xboxu či Windows.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.