branding
Hry na Itch.io budou uvádět detaily o použití AI

Hry na Itch.io budou uvádět detaily o použití AI

Oblíbená indie platforma zavádí podobná pravidla jako Steam. Povinná jsou jen pro assety

Zdroj: Itch.io
22. 11. 2024

Provozovatelé platformy Itch.io, která patří k nejoblíbenějším v souvislosti s nezávislou videoherní tvorbou, zavádí nová pravidla. Podobně jako na Steamu budou muset autoři jednotlivých titulů specificky uvádět, zda využili k vývoji umělou inteligenci, případně v jakém rozsahu. Informace se objevila na vývojářském blogu Itch.io, podle kterého už je příslušná sekce o použití AI zahrnuta ke standardním formulářům, které autoři her, ale v tuto chvíli zejména assetů, vyplňují při umisťování jejich výtvorů do katalogu. Podle přiloženého screenshotu pak musí vývojáři nejprve určit, zda AI využili, a následně zaškrtnout příslušné oblasti. Prozatím je Itch.io rozlišuje na grafiku, zvuky, kód a text s dialogy.

We are now requiring asset page creators to tag their use of generative AI in their work. You can learn more here: itch.io/t/4309690/ge…

On your dashboard you can find a bulk tagging dialog if you have pages that need tagging.

[image or embed]

— itch.io (@itch.io) November 20, 2024 at 4:55 PM

„Pokud odpovíte ano, vaše stránka automaticky obdrží tag AI Generated,“ upozorňují dále provozovatelé platformy. Doplňují také, že pokud pro změnu odpovíte ne, nezůstane stránka bez označení, ale explicitně uvede tag „No AI“, aby bylo zákazníkům vše na první pohled zřejmé. Důležité také je, že se pravidla budou aplikovat i retroaktivně, takže každý, kdo už na Itch.io stránku se svou hrou či assetem má, bude muset u každé využití AI označit. Za tímto účelem ale provozovatelé platformy nabízí možnost hromadného označování, aby byl proces co nejpříjemnější. Prozatím neexistuje jasně daný časový limit, do kdy musí autoři svá díla náležitě označit, pokud ale budou výzvu ignorovat, jejich projekty se přestanou indexovat například na stránkách s doporučeními.

Bohužel, jak už to tak obvykle bývá, konkrétní příklady z praxe naznačují, že ne všechny projekty lze uzamknout do několika málo tagů a tvůrci her i assetů se podle očekávání dotazují na řadu důležitých detailů. Velmi časté jsou otázky týkající se použití AI v kódu hry, zvlášť, když by k němu mělo dojít nepřímo nebo například jen během testování. Jeden z tvůrců uvádí příklad využití ChatGPT pro odstraňování chyb ve vlastním kódu a ptá se, jestli už tedy spadá pod příslušný tag. Nebo když někdo využije cizí knihovnu, jejíž autoři využili AI pro její otestování, zda se počítá využití umělé inteligence i na jeho straně apod. Zdá se nicméně, že do té doby, dokud nebude Itch.io autory skutečně trestat či jim přímo zakazovat na platformě publikovat, zůstane to u ojedinělých menších příkladů, které patrně nikoho příliš dráždit nebudou. Navíc, skutečně povinné je to v tuto chvíli jen pro assety, aby další lidé, kteří by je chtěli ve svých hrách použít, jasně věděli, zda si kupují práci člověka, nebo umělé inteligence.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru