Na konci března společnost Ubisoft ukončila servery pro závodní hru The Crew, což ji učinilo nehratelnou kvůli potřebě neustálého připojení. Tehdy se titul přestal prodávat a kvůli „always online“ už poté nešel ani spustit. Ovšem nedlouho poté začali hráči sdílet, že zcela ztratili přístup ke hře ve své knihovně, což se jim nelíbilo. Ti, kteří si hru koupili až v poslední době před oznámením konce serverů, měli nárok na vrácení peněz, dlouholetých hráčů se to ale netýkalo. Zatímco se někteří fanoušci pokoušejí první díl oživit za pomocí emulace serverů, jiní se rozhodli na Ubisoft podat hromadnou žalobu.
Žaloba byla podána 4. listopadu u kalifornského soudu dvěma hráči, Matthewem Cassellem a Alanem Liuem, jak informoval magazín Polygon. Žaloba tvrdí, že Ubisoft zamezil spotřebitelům přístup k něčemu, co si zakoupili a předpokládali, že vlastní. Hráči měli být dle žaloby podvedeni hned dvakrát – jednak byli hráči uvedeni v omyl, když si mysleli, že kupují hru a ne jen licenci, a to i v případě koupě fyzické kopie na disku. Druhým proviněním je „falešné tvrzení“ ze strany Ubisoftu, že se soubory hry na fyzických discích skutečně nacházejí a že nejde jen o klíč ke zpřístupnění digitální hry. Takto měl Ubisoft porušit kalifornské zákony týkající se ochrany spotřebitele. Oba žalobci by si údajně hru na discích za „těchto podmínek“ nekoupili, navíc vytýkají vypnutí serverů a nezpřístupnění offline režimu, aby bylo možné The Crew hrát i nadále. Ubisoft sice na vypínání serverů již dříve částečně zareagoval a přislíbil offline režimy pro hry The Crew 2 a The Crew Motorfest, což ovšem samozřejmě neřeší problém s první hrou. Tuto situaci pak přirovnávají k tomu, kdyby výrobce pinballů po časem přišel k majiteli automatu domů a sebral mu flippery nebo zobrazené skóre.
Oba žalobci usilují o hromadnou žalobu, aby se k nim mohli připojit i další hráči, ve snaze dosáhnout finančního odškodnění pro všechny, kterých se vypnutí serverů dotklo. Shodou okolností byl zrovna nedávno v Kalifornii schválen nový zákon AB 2426, který vstoupí v platnost příští rok. Na základě něj budou muset všichni prodejci explicitně uvádět, že nákupem digitálního obsahu kupují jen licenci.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Riešením je, robiť MP hry od začiatku s úmyslom, ich mať pripravené aj pre neskoršie offline hranie. Že digitálna kópia nie je vlastníctvo hry, ale licencie k jej hraniu, je blbé, ale tak to bohužiaľ je.
Bolo by fér, keby ti ju prevádzkovateľ obchodu alebo vývojár neberie ako a kedy sa mu zachce. Predsa len si za to v konečnom dôsledku zaplatil. Logické by bolo po odstránení hry z obchodu, vrátiť hráčom ich peniaze, pretože im zobrali to, za čo zaplatili. Ale tak to nefunguje :/
Logické by bylo potom vrátit peníze 😀 jdi podnikat, rád budu tvým zákazníkem. Vůbec tím neříkám, že s tím zbytkem s tebou nesouhlasím, ale že by jako vraceli peníze po tom, co to xyz měsíců/let používáš? To asi fakt nee 😀